16 Mayıs 2013 Perşembe

Biz korsan olmadığımız için Melih Anık'ın yazısını 150 sözcükle sunduk

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten sonrasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Üstün Akmen'in Zorlama Açıklaması ve LİONS Tiyatro Ödülleri (2)

Melih Anık
16 Mayıs 2013

Biri bana "twitter"dan şöyle yazmış:

"Sumru Yavrucuk'a olan anlaşılmaz meyliniz Üstün Akmen'in yazısını hiç anlamamanıza daha doğrusu anlamazlıktan gelmenize sebep olmuş. Özellikle görmezden gelinen iyi oyunculara da şans verilmek istenmiş. Sumru tek iyi oyuncu değil anlayacağınız. Bir tiyatrocu olarak bunu sizin daha iyi bilmeniz gerekirdi."

Anladım ki "anlatamamışım". Ben bazen "terbiyeli olmak" adına öyle derim. Oysa görmezden gelen, anlamak istemeyen bazıları  daha ağır sözleri hak ediyor doğrusu. Benim günlerdir "Sumru Yavrucuk Olayı" diye anlatmaya çalıştığım olay, Sumru Yavrucuk’un kişiliği, oyunu, oyunculuğu ile ilgili değil. Bu nedenle bir "Sumru Yavrucuk meyli"nden bahsedilemez. Ülkemde "Sumru Yavrucuk kadar iyi oyuncular var" ne mutlu ki. Ben "tiyatrocu" sayılmam. Şu "Üstün Akmen'i hiç anlamamak daha doğrusu anlamazlıktan gelme" meselesi var ya işte orada duralım.

Üstün Akmen "zorunlu bir açıklama" yaptı. Aslını isterseniz bir yazı yazacaktı. "Zorlandığı" açıklamasında  üstü kapalı olarak bana ve  Nedim Saban'a "ortak olarak paylaşılmak üzere" hakaretler etti. "Cahil, terbiyesiz ve ahlâksız" dedi. (Herkes öyle anladı.

(Kaynak: Dokunuş)

***

Ayrıca bakınız:


Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!

Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor

Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan

Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!

MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!

Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!

Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."


Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: "Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"

Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!

1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!

LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!

Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!

Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!

LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!

Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!

Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!


Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!

Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor! 


Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!


Melih Anık, örgütçü değil, bildirici İŞTİSAN'a gündüz dersleri verdi!

Melih Anık, yıkama-yağlama yerine nesnel değerlendirme yapıyor!


Hakaret, LİNÇ ve küfrün estiği tiyatroda Melih Anık özür bekliyor...

Melih Anık'a HAKARET eden Dilek, LİNÇÇİ Dilek TEKİNTAŞ mı?!


Melih Anık LİNÇÇİ Dilek Tekintaş'ı eleştirirken samimî davranıyor!

LİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... editörü SANSÜRCÜ BİRGün yazarı Saban...

Erbil Göktaş, Feridun Çetinkaya, Üstün Akmen, Anık'a yanıt veremedi!


LİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... Melih Anık'ın yapıtına korsanca el koymuş...