1 Şubat 2013 Cuma

Melih Anık, örgütçü değil, bildirici İŞTİSAN'a gündüz dersleri verdi!

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

İŞTİSAN "BİLDİRMİŞ": "Kızım Sana Söylüyorum…"

Melih Anık
1 Şubat 2013

İŞTİSAN bir bildiri yayımlamış. İlk üç satırı şöyle:

"Bir resim galerisinde galeri sahibi resimler beğenilmediğinde eline fırçayı alabilir mi?

Bir şiir kitabı beğenilmediğinde yayınevi redaktörü yeni dizeler yazmaya kalkabilir mi?

Ödenekli bir tiyatroda bir Genel Sanat Yönetmeni seyirciyle buluşmuş bir oyunu yönetmenden habersiz 'YENİDEN YORUMLAMAYA' soyunabilir mi?"

İlk iki satır lâfı üçüncüye getirmek için yazılmış belli. Ama kısaca diyorum ki, resim galerisinde galeri sahibi resimler beğenilmezse eline fırça alır; bir şiir kitabı beğenilmediğinde redaktör yeni dizeler yazabilir. Zira ilk iki ifade  üçüncüyü hazırlamıyor. İŞTİSAN gibi bir derneği yönetenler bunu göremiyor, ne dediklerinin ne anlama geleceğini bilmiyor olabilirler mi?  Galeri sahibi resim yapmaya, redaktör de şiir yazmaya başlayabilir. Demek ki neymiş? Kelimeleri arka arkaya getirmek maksadı anlatmaya yetmiyormuş. Sahnedeki her rejiye de "reji" denilmeyeceği gibi.

Ama biz anladık. Bildirinin temel hassasiyeti bu üçüncü satırda. "Seyirciyle buluşmuş bir oyunun" yönetmen dışındaki biri tarafından "yeniden yorumlanması"na  karşı çıkılıyor diyeceğim ama tam da öyle değil zira "bir Genel Sanat Yönetmeni tarafından" diye bir vurgu yapılmış. 

(Kaynak: Dokunuş)

***

Ayrıca bakınız:

Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!

Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor

Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan

Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!

MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!

Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!

Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."

Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: 
"Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"

Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!

1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!

LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!

Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!

Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!

LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!

Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!

Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!
Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!


Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor! 


Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!