24 Ekim 2012 Çarşamba

Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Yeniden BÜO'nun Kadınlar Meclisi ve Üniversite Tiyatrosu

BÜO'nun 'eğitim prodüksiyonu' Kadınlar Meclisi üzerine yazdığım yazıya, oyunun, ismi alfabetik sırayla yazılan ‘katılımcı reji’ ve "yapım-koordinasyon grubu" üyelerinden ve de oyuncularından biri olan Bilal Akar ‘kişisel’ cevabını yazdı. (Gerçi genelde "BİZ" söylemini kullanıyor ama...) 
(http://mimesis-dergi.org/2011/07/ustun-fikrin-komedisi-ve-bir-universite-tiyatrosu-ol8arak-buo/)

Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Kendisi hakkındaki görüşlerimi değişik yazılarımda dile getirmiştim. Gençlerin (hele BÜO'lu iseler) yazdıklarını ciddiye almak gerekir. Zira onlar, biz onların yaşında iken yapmadığımız ölçüde okuyor, araştırıyorlar. Geçen yaklaşık 50 senede bilgiye ulaşmak da kolaylaştı. Bilal'in yazısı da dipnotları ve kaynakları ile geniş ufuklu bir yazı. Yazısını hemen okudum. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu.

O, cevabıyla bir "tartışma yürütmeye çalışacağından" söz ediyor, ben tartışmadan ziyade kendimi ifade etmeye çalışıyorum. Dilerim bu yazılar Bilal, ben ve de çerçevesi kısıtlı bir pencerenin dışından da görülür ve okunur. (Pek umudum yok ama...)

Onun yazısından seçtiğim cümleler üzerine düşüncelerimi açıklamaya çalışacağım.

(Kaynak: Düşünceler)

***

Ayrıca bakınız:


Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!

Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor


Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan


Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!



***


"İstanbul Büyükşehir Belediyesi Korsan Tiyatroları" (İBBKT) Genel Sanat Yönetmeni Ayşenil Şamlıoğlu, "Rosenbergler Ölmemeli Skandalı" kazasının altından hiçbir zaman kalkamayacağını anladığı için mi "ONK Ajans'a yönelik hukuksal girişimin başlatılacağı" konusunda görüş belirtip topu taca attı, yoksa "Rosenbergler Ölmemeli"nin telif haklarının ONK Ajans'ta olduğunu bilmesine, oyunun yazarı Alain Decaux'nun "Rosenbergler Ölmemeli"nin bütün dünyada kendisi tarafından "yasaklaması"na karşın, ONK Ajans'ı bile, Alain Decaux'yu bile ipine takmayıp, "Rosenbergler Ölmemeli" oyununu İBBKT eski Genel Sanat Yönetmeni ve "Kazmacıbaşı" Orhan Alkaya'nın "solcu baskısı" sonucu mu sahneye koydurmak zorunda kaldı?


LİNÇ KAMPANYASI ANA SPONSORU BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI, ŞİMDİ DE BRECHT KORSANLIĞINA BAŞLADI!


HEM LİNÇÇİ VE HEM DE KORSAN TİYATRO BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI, KORSANCA EL KOYDUĞU 

"SEZUAN'IN İYİ İNSANI" OYUNUNU, BEŞ KURUŞ ÖDEMEDEN ALDIĞI GİBİ, PARAYLA SEYİRCİYE SATMAYA DEVAM EDİYOR!

BERTOLT BRECHT'İN EL EMEĞİ GÖZ NURU OYUNU "SEZUAN'IN İYİ İNSANI"NI TAM BİR KORSAN MANTIĞIYLA SAHNELEYİP, BİLET SATARAK PARA KAZANMASINA KARŞIN, BRECHT'İN TÜRKİYE'DEKİ AJANSI ONK'A KURUŞ BİLE ÖDEMEYE YANAŞMAYAN LİNÇÇİ VE KORSAN TİYATRO BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI (BÜO), BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ'NİN ŞEMSİYESİ ALTINDA GÖLGELENİYOR!


Brecht'in oyununa el koyan LİNÇÇİ BÜO, hukuksal kılıf hazırlıyor!


En seçkin burjuva çocuklarının rahle-i tedrisinden geçtiği Boğaziçi Üniversitesi, kendileri tarafından sergilenmiş "Molière Efendi" oyununun adını doğru dürüst bilmiyor yada biz, 390 yaşına gelmiş "Moriele"yi hâlâ "Molière" sanacak kadar tam bir geri zekâlıyız!