26 Ocak 2013 Cumartesi

Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Kemal Başar, Hadi Canım Sen de!


(...) Kemâl Başar, "sizden bunu isteyemem" dedi. Seyahat, amacımıza uygun şekilde ve nezaketle başlamadan bitti. Bizi tanıyanlar çok seyahat ettiğimizi ve seyahat için çözümler ürettiğimizi çok iyi bilir. İsteseydik Romanya’ya giderdik. Şimdi Kemâl Başar yorumunda "Romanya'ya da yine eşinizle birlikte seyahat etmek istediniz, vize işlemlerindeki zorluklardan bu seyahat gerçekleşmedi" demiş.  Bu ifadedeki  “çarpıtma” çok açık. Sanki biz "iki kişilik davet istemişiz ve çözülemeyecek vize sorunu varmış" gibi bir imaya açık bir ifade. Ama sonuçlanmamış bir konuda yaşananları üçüncü şahıslarla paylaşmak nasıl bir ahlâk? Erbil Göktaş’ın benim davet edilmiş olduğumu nasıl öğrendiğini sorduğumda Kemal Başar, Romanya’daki toplantıda bu vize konusunu kullandığını; "Türkiye'den eleştirmen getirmek istiyorum yardım etmiyorsunuz" dediğinde orada bulunan Erbil Göktaş'ın bunu duymuş olduğunu söyledi. Erbil Göktaş'ın bana "Romanya seyahatini soracağı, gece dersleri verme" "arzu, aymazlık, küstahlık ve terbiyesizliği"ni yeniden düşündüğümde Kemâl Başar'ın beni bu "hâle" düşürerek, nasıl sır paylaşılmaz biri olduğunu anlıyorum. Sonradan yaşananlara bakınca Kemâl Başar ile Romanya'ya gitmemiş oluşumuza sevindik. (...)

(Kaynak: Dokunuş)  

***

Ayrıca bakınız:

Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!


Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor


Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan


Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!


MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!


Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!


Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."


Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: 
"Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"

Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!


1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!


LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!


Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!


Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!


LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!


Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!


Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!

Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!

Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!