16 Ocak 2013 Çarşamba

Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Kemal Başar'ın Sevdiği Eleştiri ve de Öfkelendiği TWİT'ler

Melih Anık
16 Ocak 2013

Cef Tiyatro'nun Hamlet'i için "sayılı" eleştirmen(?) Yaşam Kaya eleştiri(?) yazmış. Hamlet'i oynayan Arda Aydın'ı "Arda Turan" olarak yazdığı ve yazdığını okumadığı için "sayılı" eleştirmenin(?) eleştirisine(?) Arda Aydın pek haklı olarak tepki göstermiş. Yazıya dikkatimi çeken Arda Aydın'a bir twit yazdım: "Okudum ve kopyasını aldım. Eleştiri düzeyini 'çok hoş' bulamadım. 'Dost'u memnun etme amaçlı bir yazı."  Her şey bu "dost" kelimesinden çıktı. Meğerse Kemal Başar bizi dinliyormuş, "twite karıştı", "dost"u merak etti, cevapladım: "Yazıda adı geçen tüm dostlar." Kemal Başar, "Beni kişisel çekişmelere karıştırmayın. İyi geceler" dedi gitti… sanıyordum ki gitmemiş dinliyormuş hâlâ. İçinde bir süredir biriktirdiklerini, "twit"lerle çıkardı ağzından. (Merak edenler onun diğer 'dostu' Üstün Akmen için yazdıkları üzerine benim yazdıklarımı okuyabilir. Kemal Başar, kendini zorlayarak ilişki götürmeye çalışırken yazdıklarına benim cevabımı almıştır diye düşünüyordum ama almamış demek ki onun için biriktirdikleri diyorum.) Bakın neler dedi:

"Yazıda adı geçenler ben, tasarımcılarım ve oyuncularımdır. Kirli bir ilişkinin içindeymişiz gibi gösteremezsiniz"

"Bu şekilde yaratımızı küçük 


(Kaynak: Dokunuş)

***

Ayrıca bakınız:

Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!


Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor


Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan


Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!


MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!


Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!


Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."


Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: 
"Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"

Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!


1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!


LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!


Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!


Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!


LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!


Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!


Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!

Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!