14 Şubat 2013 Perşembe

Melih Anık, yıkama-yağlama yerine nesnel değerlendirme yapıyor!

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Evet, Bu Kemal Başar'ın Hamlet'i! (CEF-AYSA Yapım)

(...)

"Kemal Başar Yazılarım"

Bu yazıyı yazmanın zorluğu seyretmeden önce yazdığım "Kemal Başar Yazıları"mdan kaynaklanıyor. Kemal Başar, bu oyun yazısını beğenmezse, kendi yazdığı "twit"leri unutup, "bana kîni var onun için beni kötüledi" diyecek. Hatta, aldığım duyumlara göre şimdiden başlamış bile; "mutlaka kötü yazar bana kîni var ya..." Ben, bu tür ön hazırlıkların, baskı uyandırma amacına yönelik  olduğunu düşünürüm; dikkate almam. Tersi, Kemal Başar'ın benim yazıma değer verdiğini düşündüğüm anlamına gelir ki, böyle bir şeyi düşünmüyorum; aldırmıyorum da. Ama, bazı tiyatrocuların bu "tarzı" deniyor olmalarından duyduğum kuşkuyu da taşımaya devam edeceğim. İnsan, her şeye rağmen, gene de "aman haksızlık olmasın" diye düşünüyor; yazdığını bir okuyorsa, iki okuyor. İşte tam bunları düşünürken ve kendimle al-ver yaparken, görüşüne değer verdiğim, pek çok özelliği yanında, tiyatro konusunda da bilirkişi olan bir kültür insanından oyunla ilgili bir mesaj aldım.  Onunla aynı görüşte olduğumuzu anlamam, bana cesaret verdi ve bu yazıyı yazarken rahattım.

Hamlet'in Galası

Kalabalık bir galaydı. Ülkenin neredeyse tüm eleştirmenleri oradaydı.

(...)

(Kaynak: Düşünceler)


***

Ayrıca bakınız:

Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!

Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor

Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan

Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!

MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!

Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!

Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."

Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: 
"Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"

Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!

1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!

LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!

Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!

Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!

LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!

Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!

Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!


Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor! 


Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!


Melih Anık, örgütçü değil, bildirici İŞTİSAN'a gündüz dersleri verdi!