Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!
***
İBBŞT BAŞ DRAMATURGU Dilek Tekintaş'ın Yorumu
Melih Anık
23 Şubat 2012
"Türkiye Kayası" oyunu üzerine yazdığım yazının altına "Dilek" imzalı bir yorum yazılmış. Yazımı yayımlamadan önce "Türkiye Kayası" ile ilgili yazdığım birkaç twit'ten sonra İBB Şehir Tiyatroları "baş dramaturgu ve edebi kurul üyesi" olduğunu söyleyen Dilek Tekintaş beni telefonla aramıştı. Telefonda bana söyledikleri ile yazılan yorum arasındaki benzerlikler nedeniyle yorumun da Dilek Tekintaş'a ait olduğunu düşünüyorum.
(...)
Dilek Tekintaş, telefonda aşırı bir tedirginlik hali içinde idi; söylediklerinden özellikle Yeşim Özsoy Gülan ile aralarında yaşandığını hissettiğim anlaşmazlığı dile getiriyor; kendini savunurken beni de Gülan’la birlikte hareket etmekle suçluyordu.
(...)
Dilek Tekintaş’ın tekrarlarından anladığım, İBB Şehir Tiyatroları’nda sahnelenen oyunun yeniden yazıldığı, ilk yazılan metin ile ilgisi olmadığı bu nedenle telif konusunda kuruma bir yükümlülük getirmediği idi.
(...)
Tekintaş’ın tavrından bunun sanki “kendi” tarafından bulunmuş bir “çözüm” olduğu; bu konuda kurumu sanki kendisinin ikna ettiğini bundan sonra konu ile ilgili bir sorun yaşanır da Galata Perform’a telif ödenmek durumunda kalınırsa kendisinin zor durumda kalacağı anlaşılıyordu.
(...)
Dilek Tekintaş’a düşüncelerimi yanlış bulduğunu belirttiğine...
(Kaynak: Düşünceler)
***
Ayrıca bakınız:
Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!
Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor
Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan
Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!
Melih Anık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!
Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!
Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."
Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: "Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için,
'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"
Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!
1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!
LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!
Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!
Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!
LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!
Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!
Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!
Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!
Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!
Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!
Melih Anık, örgütçü değil, bildirici İŞTİSAN'a gündüz dersleri verdi!
Melih Anık, yıkama-yağlama yerine nesnel değerlendirme yapıyor!
Hakaret, LİNÇ ve küfrün estiği tiyatroda Melih Anık özür bekliyor...
Melih Anık'a HAKARET eden Dilek, LİNÇÇİ Dilek TEKİNTAŞ mı?!
***
İBBŞT BAŞ DRAMATURGU Dilek Tekintaş'ın Yorumu
Melih Anık
23 Şubat 2012
"Türkiye Kayası" oyunu üzerine yazdığım yazının altına "Dilek" imzalı bir yorum yazılmış. Yazımı yayımlamadan önce "Türkiye Kayası" ile ilgili yazdığım birkaç twit'ten sonra İBB Şehir Tiyatroları "baş dramaturgu ve edebi kurul üyesi" olduğunu söyleyen Dilek Tekintaş beni telefonla aramıştı. Telefonda bana söyledikleri ile yazılan yorum arasındaki benzerlikler nedeniyle yorumun da Dilek Tekintaş'a ait olduğunu düşünüyorum.
(...)
Dilek Tekintaş, telefonda aşırı bir tedirginlik hali içinde idi; söylediklerinden özellikle Yeşim Özsoy Gülan ile aralarında yaşandığını hissettiğim anlaşmazlığı dile getiriyor; kendini savunurken beni de Gülan’la birlikte hareket etmekle suçluyordu.
(...)
Dilek Tekintaş’ın tekrarlarından anladığım, İBB Şehir Tiyatroları’nda sahnelenen oyunun yeniden yazıldığı, ilk yazılan metin ile ilgisi olmadığı bu nedenle telif konusunda kuruma bir yükümlülük getirmediği idi.
(...)
Tekintaş’ın tavrından bunun sanki “kendi” tarafından bulunmuş bir “çözüm” olduğu; bu konuda kurumu sanki kendisinin ikna ettiğini bundan sonra konu ile ilgili bir sorun yaşanır da Galata Perform’a telif ödenmek durumunda kalınırsa kendisinin zor durumda kalacağı anlaşılıyordu.
(...)
Dilek Tekintaş’a düşüncelerimi yanlış bulduğunu belirttiğine...
(Kaynak: Düşünceler)
***
Ayrıca bakınız:
Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!
Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor
Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan
Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!
Melih Anık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!
Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!
Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."
Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: "Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için,
'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"
Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!
1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!
LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!
Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!
Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!
LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!
Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!
Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!
Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!
Melih Anık, hatır gönül için değil, tiyatro ölçütleriyle yazı yazıyor!
Melih Anık, adlarını anıp Kemâl Başar'la Erbil Göktaş'a ders verdi!
Melih Anık, örgütçü değil, bildirici İŞTİSAN'a gündüz dersleri verdi!
Melih Anık, yıkama-yağlama yerine nesnel değerlendirme yapıyor!
Hakaret, LİNÇ ve küfrün estiği tiyatroda Melih Anık özür bekliyor...
Melih Anık'a HAKARET eden Dilek, LİNÇÇİ Dilek TEKİNTAŞ mı?!