Oyun'un notu: Aşağıdaki yazıyı(!), LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan'ın kişisel sitesinden alarak olduğu gibi yayınladık. Ancak, haberde bulunan LİNÇÇİ adlara biz link verip, bu adları kırmızı renkle biz belirginleştirdik!
***
İstanbul’da Kürt Tiyatrolarının LİNÇÇİ TTB’ye Katılımı
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan
5 Mayıs 2010
LİNÇÇİ Türkiye Tiyatrolar Birliği (LİNÇÇİ TTB) 2009-2010 sezonunda çeşitli tiyatro topluluklarının katılımına sahne olurken belirgin bir yeniden yapılanma dönemini yaşıyor. LİNÇÇİ Birliğin önüne koyduğu hedeflerden birisi de Kürtçe tiyatro yapan topluluklarla bir buluşma zemini inşa edebilmek.
3 Mayıs’ta, LİNÇÇİ Destar Tiyatro'nun "Şermola Performans Sahnesi" adını verdiği yeni mekânında İstanbul LİNÇÇİ TTB temsilcileri ile LİNÇÇİ Destar Tiyatro, Seyr-i Mesel, Teatra Avesta ve Teatra Demsal temsilcileri arasında yapılan görüşme, daha önce LİNÇÇİ TTB'nin 12 Nisan’da Kürtçe ve Türkçe yaptığı çağrının ardından gerçekleşti.
Kürtçe tiyatro yapan topluluklar bu sezon, tiyatroların ve tiyatro insanlarının örgütlü varlık göstermelerini teşvik eden, 12 Eylül’de İstanbul’da, Kasım ayında Uluslararası Ankara Tiyatro Festivali kapsamında gerçekleştirilen iki büyük toplantının da etkisiyle İstanbul Kürt Tiyatrolar Platformu Girişimi’ni (İKTPG) kurdular. Hedefleri Türkiye’de ve sınır ötesinde (Kürdistan coğrafyası ve diasporada) Kürt tiyatro topluluklarını bir araya getirecek geniş bir dayanışma ağının dokunması.
Buna karşılık LİNÇÇİ TTB'nin çağrısının anlamı, bu ihtiyacı tanımakla birlikte, Türkiye’de tiyatronun yerelden bölgeye, bölgeden ülkeye anlayışıyla kültürel ayrımcılığa taviz vermeden yapılanmasını sağlamak. İstanbul’da yaptığımız toplantıda önemli tartışma konularından birisi, Kürtçe tiyatro yapan toplulukların LİNÇÇİ TTB'ye katılımlarının alabileceği biçimdi. Bu noktada, hem İKTPG’nin hem de LİNÇÇİ TTB'nin bir belirsizliği yaşadığını belirtmek gerekiyor.
Bana göre, İKTPG’nin bir alt platform olarak LİNÇÇİ TTB'de yer alması ya da LİNÇÇİ TTB'nin platformların platformu gibi yapılanması doğru değil. Yani temsili düzeyde toplulukların katılımının esas alındığı ve tiyatro insanlarının düzenli katkı sunabileceği bir LİNÇÇİ TTB anlayışının korunmasından yanayım.
Niçin böyle düşündüğümü basitçe ifade edecek olursam: Kürt tiyatrolarının anadilde eğitimin kurumsallaşması ve geliştirilmesi gibi kendilerine özgü sorunlara yoğunlaşacağı bağımsız bir örgütsel platforma sahip olmaları gerektiği açıktır. Yine, tek başına Kürt coğrafyasının resmi sınırlarla bölünmüş, geçişliliği baskı altında tutan, kısıtlayan niteliği bile, niçin bağımsız bir Kürt tiyatro platformu örgütlenmesine ihtiyaç olduğu hakkında bir fikir verecektir. Platformların platformu ya da örgütlerin örgütü ise, bu sezon örgütlü tiyatro sürecinde inşa edilmesi hedeflenen, ama örgütlerin ve yeterince tiyatro insanının inisiyatif almaması nedeniyle hayata geçirilemeyen LİNÇÇİ Türkiye Tiyatroları Güç Birliği Girişimi (LİNÇÇİ TTGBG) gibi, tiyatro alanındaki tüm örgütlü yapıları içinde barındırmayı hedefleyen oluşumlarla mümkündür.
İstanbul’da Kürtçe tiyatro yapan topluluklarla LİNÇÇİ TTB'de buluşma ihtiyacı gayet pratik ve yerel nedenlere dayanmaktadır. Gerek tiyatro alanında verilen hak ve özgürlükler mücadelesine katılımı, gerekse bilgi ve olanakların paylaşımını organize etmek üzere bir buluşma zemininin yaratılması, mesafe örgütleyerek değil, aynı çatı altında bir araya gelerek olabilecek bir şeydir. Kürtçe tiyatro yapan topluluklarla belli bir mesafeden dayanışma örgütlemek başka, yerelde canlı ve sürekli bir temas içinde örgütlenmek başkadır.
Hiç kuşkusuz, barışa dönük beklentilerin ciddi bir baskı altında kaldığı bir dönemi yaşarken İstanbul’da Kürtçe tiyatro yapan toplulukların LİNÇÇİ TTB'ye katılmaları akıntıya karşı kürek çekmektir. Bununla birlikte 3 Mayıs’taki toplantıda LİNÇÇİ TTB'ye katılım gerçekleşmiştir; asıl mesele bu katılımın LİNÇÇİ TTB'nin yeniden yapılanma sürecini ve Türkiye tiyatro ortamını nasıl etkileyeceğidir.
(Kaynak: LİNÇÇİ Ömer F. Kurhan TİYATRO YAZILARI)
***
Ayrıca bakınız:
LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından ve bu kampanyanın "1 No'lu sanığı" 3. Abdülhamid Ertuğrul Timur düzenlediği ankette bile öznesiz tümce kullanıyor!
LİNÇÇİ Ertuğrul Timur'un (nam-ı diğer 3. Abdülhamid) anketör olduğunu kimseye söylemeyin. O, kendini bir Internet sitesinde tiyatro yayıncısı sanıyor!
Boğaziçi Üniversitesi "militanı" ve LİNÇÇİye Örenkaya suçlaması: "Ömer Faruk Kurhan'ın bu yazısı daha en baştan yalan ve dezenformasyon içermektedir."
Umarız LİNÇÇİLERİN yeni bir oyunuyla karşı karşıya kalmayız yada A. Sultan Örenkaya olduğunu iddia eden birinden gelen e-posta...
Doğal tiyatral gündemleri yapay gündemler oluşturarak hiçimsemeye çalışan LİNÇÇİ Kurhan, nerede antifaşist bir durum oluşursa, orayı karalamak istiyor
"Toplumsal Araştırmalar Kültür ve Sanat İçin Vakıf'ın (TAKSAV) 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Talât Sait Halman’a verdiği 'Emek Ödülü' haber linkleri"
TAKSAV'ın, 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Halman'a "Emek Ödülü" vermesine karşı çıktığımızda bize teşekkür etme inceliğini gösteren E. Timur'un haberi!
TAKSAV'ın 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Halman'a "Emek Ödülü" vermesine ilk karşı çıkan sosyalist sanatçı Hilmi Bulunmaz'la birlikte tepkiler büyüyor!
Sosyalist sanatçı Hilmi Bulunmaz yargılanıyor!
Hüseyin Hilmi Bulunmaz yargıç karşısına çıktı!
MÜTTEFİKLERİ AHMET ERTUĞRUL TİMUR (NAM-I DİĞER 3. ABDÜLHAMİD) VE YALAN MAKİNESİ MUSTAFA ŞÜKRÜ DEMİRKANLI İLE KÖPRÜLERİ ATAN Ö. F. KURHAN'IN ÇÖP KUTUSU
LİNÇ KAMPANYASI ANA SPONSORLARINDAN AHMET ERTUĞRUL TİMUR (NAM-I DİĞER 3. ABDÜLHAMİD) İLE İTTİFAKINA SON VEREN LİNÇÇİ ÖMER FARUK KURHAN'IN ÇÖP KUTUSU!
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan, LİNÇÇİ olmayan Nedim Saban'a dramaturgluk yapıyor!
LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından, sansürcü, iftiracı yayıncı Ahmet Ertuğrul Timur'la (nam-ı diğer 3. Abdülhamid) en son haberleşmemizin anatomisi!
Livaneli tarafından yazılıp Tiyatro Kare'nin Kültür Bakanlığı çanağı yalayarak sahneleyeceği Leyla'nın Evi'nde dramaturg olan Ö. Kurhan yazı yazmış(!)
Nedim Saban'ın sahibi olduğu Tiyatro Kare, Kültür Bakanlığı çanağının 48.000 TL'lik bölümünü yalarken, dramaturg olarak Ömer Faruk Kurhan'ı besliyor!
LİNÇ KAMPANYASI SANAYİ VE TİCARET ŞİRKETİ ORTAKLARINDAN ÖMER F. KURHAN, ŞİRKET ESKİ ORTAĞI A. ERTUĞRUL TİMUR'A (NAM-I DİĞER 3. ABDÜLHAMİD) YÜKLENİYOR!
LİNÇÇİ Ömer Kurhan, yazı yazmasını bilmiyor!
Yeditepe Üniversitesi, LİNÇÇİ Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları'ndan medet umuyor!
Boğaziçi Üniversitesi otağında doğup Boğaziçi Üniversitesi kuvözünde büyütülmüş ve Boğaziçi Üniversitesi oksijen çadırında yaşayan LİNÇÇİLER, mesaide!
LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!
Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!
Linç imzacıları listesi