12 Aralık 2012 Çarşamba

Bulunmaz Tiyatro - İstanbul Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, Melih Anık'ın yazdığı ve ne yazık ki sadece 150 sözcüklük bölümünü aktarabildiğimiz yazıyı okur okumaz dedi ki: "Çamura saplanmış arabanın patinaj yapması gibi saçma sapan ve asla anlaşılmayan yazılar yazan LİNÇÇİ Güllü Fırat'ın yazısını anlamakla kalmayıp, üstelik değerlendirme de yapabildiği için yazar Melih Anık'ı 'şifre çözücü' olarak ilân ettim!"

Oyun'un notu: Yazar Melih Anık, yazılarından en çok 150 sözcüklük alıntı yapılmasına izin verdiği için, 150'inci sözcükten sonrasını okumak isteyenler, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Sıcağı Sıcağına: "Musahipzade ile Temaşa" - Fırat Güllü’nün "Dili"


Melih Anık

12 Aralık 2012

Fırat Güllü, ayrıntılı araştırma yazılarına bir yenisini eklemiş ve "Tiyatro Boğaziçi'nden 'Musahipzade ile Temaşa'" başlıklı yazıyı yazmış. Bahsettiği oyunu seyretmediğim için, ben, oyunla değil, yazının içerdiği bazı saptamalara ilişkin görüşlerimi paylaşmak istedim.


Yazı şu paragrafla başlıyor: "Tiyatro Boğaziçi bir süreden beri Türkiye’deki eğitim sisteminin bir ayıbını telafi etmek için çalışmalar yürütüyor. Tiyatro tarihine yön vermiş önemli tiyatro insanlarının yaşamlarını ve eserlerini, yine tiyatro aracılığıyla genç seyirciye ulaştırmayı amaçlıyor. Daha önce Molière ve Shakespeare için birer örneği hazırlanan bu oyunlara, bu kez Türkiyeli bir yazarın mercek altına alındığı bir yenisi ekleniyor: Musahipzade Celal"


Bir tiyatro topluluğunun ülke eğitim sisteminin ayıbını telafi etme niyetini çok iddialı bulduğumu belirtmek isterim. Bu niyet, Tiyatro Boğaziçi'nin ise, "iyi niyetli"; yok Fırat Güllü'nün niyeti ise, fazla "iyimser" değil mi? Fırat Güllü'nün, Tiyatro Boğaziçi ile olan içiçeliğini dikkate almadan söylüyorum bunu. Aksi takdirde, Tiyatro Boğaziçi'nin "resmi görüşü" diye "okuyacağım". İfadeden çıkan şu görüş, ister istemez "Molière ve Shakespeare'in de "telafi"


(Kaynak: Dokunuş)

***

Ayrıca bakınız:


Bütün yazdıklarını okuduğumuz, bütün yazılarına ilgi duyduğumuz ve hemen hemen bütün yazılarını yayınladığımız yazar Melih Anık'ın yeni yazılarını Melih Anık'ın yazarlık hakkına gösterdiğimiz duyarlılık nedeniyle, bundan böyle, olduğu gibi yayınlamayacağız!


Yazar Melih Anık tiyatro lunaparkındaki dönme dolapları sezdiriyor


Yeni yönetmeliği unutup sezona başlayan 2012 model Engin Alkan


Melih Anık, doğru bildikleri doğrultusunda doğru sözler söylüyor!


MeliAnık eleştirilerini nesnel ölçütlere yaslanarak yapmak istiyor!


Tuncay Özinel, hem LİNÇÇİ ve hem de pespaye oyunlar yazıyor!


Bağımsız tiyatro yazarı Melih Anık, eski LİNÇÇİ, yeni KORSAN Bilal Akar için, kendi doğrularına dayanarak diyor ki: "Bilal Akar yazılarını beğenerek okuduğum bir yazar. Yazıyı okuyunca gördüm ki Bilal, düzgün Türkçesi ve ifadesi ile düzeyli bir cevap yazmış ve saptadığım hususlarla ilgili olarak beni doğruluyordu."


Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, gayet net, oldukça önemli tiyatral tespitler içeren Melih Anık'ın aşağıdaki yazısını yeniden okuyunca aynen şöyle söyledi: "Tiyatro izleyicisine entelektüel mobbing uygulayan LİNÇÇİ Oyun Atölyesi'nin ipliğini pazara çıkaran önemli kişilerinden biri de Melih Anık olduğunu bildiğim için, 'Testosteron - Bir Yoruma Cevap - Bengi Günay' yazısını iki yıl sonra yeniden gündeme getirdik!"


Tiyatrodan hiçbir çıkar gözetmeyen Anık "Ölüleri Gömün"ü yazdı!


1990 - 91 tiyatro mevsiminde Ali Taygun yönetiminde İstanbul Şehir Tiyatroları'nda oynanmış "Theope" adlı oyunla "Yönetmen Tiyatrosu'na Karşı" (asparagas tiyatroya karşı) eleştiri kitabının (da) yazarı Coşkun Büktel, çevirisini yaptığı ve İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü Şakir Gürzumar tarafından yönetilip, yaklaşık olarak üç yıldır oynanan "Ölüleri Gömün" oyununu "Düşünceler" adlı İnternet sitesinde iki yıl önce eleştiren Melih Anık'ı, "facebook bataklığı"nda iki yıl sonra eleştirmekle birlikte yanıtladı da!


LİNÇÇİ kişilerden uzak duran Melih Anık'ın düşündürücü sohbeti!


Gayet sabırlı bir karaktere sahip olan tiyatro yazarı Melih Anık, timsah terbiyecisi olsaydı, şimdiye dek bütün timsahları terbiye edebilecek bir başarıya imza atacak güce sahip olabilirdi; ancak, Türk tiyatrosundaki cahilleri terbiye etmekte çok çok zorlanıyor!


Yazar Melih Anık, tiyatro dünyasına diplomatik bir dil kazandırıyor!


LİNÇÇİ tiyatro eleştirmenleri kabız olurken Melih Anık hep yazıyor!


Biz, Melih Anık'ın yazılarının, kendisinin isteği doğrultusunda 150 sözcüklük bölümünü yayınlarken, "Samimi ol ciğerimi ye" başlıklı "site", Anık'ın bugün (28 Kasım 2012) yazdığı "Tiyatro 'Deneme Tahtası' Değildir" başlıklı yazısını aynen olduğu gibi yayınlamış!


Anık, kendisine yıllar önce hakaret etmek için "BİR ZAMANLAR OYUN ATÖLYESİ'NİN 'TETİKÇİSİ' OLAN" Fırat Tanış'ı unutmadı!