14 Nisan 2010 Çarşamba

LİNÇÇİ Yaşam Kaya, LİNÇÇİ Cem Kenar'ın yazıp yönettiği, LİNÇÇİ Bengi Heval Öz'ün oynadığı Kültür Bakanlığı çanağındaki oyunu arş-ı âlâya çıkarıyor!.

Seks, aldatma ve hesaplaşma


LİNÇÇİ Yaşam Kaya
30 Aralık 2009


LİNÇÇİ Cem Kenar’ın yazıp yönettiği Hesap Lütfen (Tiyatro Z, Kültür Bakanlığı çanağı yalamanın bir hesap-kitap işi olduğunu ve bu çanağın yalanması için Kültür Bakanlığı'na "HESAP LÜTFEN" demenin yeterli bir ölçüt olduğunu mu dile getiriyor? Bakınız: "TİYATRO Z -SEZEN GÖRSEL SAN. YAP. KÜLT. VE TUR. LTD. ŞTİ.- HESAP LÜTFEN 31.000.-TL") adlı oyunda LİNÇÇİ Bengi Heval Öz’le, Özgür Atkın aynı sahneyi paylaşıyor ve aldatma ekseninde kadın-erkek ilişkilerini bambaşka boyutlarda inceliyor

Türk Tiyatrosu’nda büyük bir ivme kazanarak hızla yükselen LİNÇÇİ Tiyatro Z, genç ve dinamik kadrosunun verdiği güçle ilerlemeye devam ediyor. Grup, LİNÇÇİ Cem Kenar’ın yazıp yönettiği Hesap Lütfen adlı psikolojik bir oyunla tiyatro severlerin karşısında. İngilizlerin o meşhur akımı In Yer Face tiyatronun uygulanmasında öncütiyatrolardan olan grubun küçük salonu tiyatro seyircisini oyunların içinde canlı tutuyor. LİNÇÇİ Cem Kenar’ın kadın/erkek çatışmasından yola çıkarak kaleme aldığı Hesap Lütfen LİNÇÇİ Bengi Heval Öz’ün cesur sahneleri ile bambaşka boyutlara doğru gidiyor. Oyun, aynı ilişki çemberinde mutluluğu dışarıda arayan iki evli çiftin, gerçek hayatla oynadıkları küçük ama sahte kurguları anlatıyor.

Bir kadın ve bir adam

Sahnede eşini defalarca aldatan bir adamla, ona sadıkmış gibi gözüken ama gururunun verdiği egoyla kocasını sorgulamaya kalkan bir kadın görüyoruz. Her iki karakterin sanatsal bağları, yaşam felsefeleri ortak bir çizgide olsa da; iletişimsizlik, karşısındakini hor görme mantığı bütün ilişki çemberini yok ediyor. İşte bu hayat döngüsü korkunç bir hesaplaşmaya doğru yol alıyor. LİNÇÇİ Cem Kenar oyununu yönetirken küçük sahnesini olabildiğine geniş kullanmış. Üç cepheden oyunu izleyen seyirci, bir evin küçük odasında geçen öyküyü her açıdan izleme fırsatı yakalıyor. Özellikle de ilk ve ikinci perde arasında kurulan bağ inanılmaz güzel. Geriye dönüş tekniği sayesinde seyirciyi şaşırtan grup, ilk perdede elinde valizi ile bilinmeyen bir eve gelen bir kadının öyküsünü izletiyor.

Küçük sahnede dev bir oyun

LİNÇÇİ Bengi Heval Öz’ün çekiciliği de ilk perdede cinsellikle ilgili bir gerilimin olduğu izlenimini seyirciye benimsetiyor. Yönetmenin plaktan çalan müzik seçimleri de oyuncuların önünü açan bir diğer ayrıntı.

Özgür Atkın, başarılı sanat hayatını eşini ezmek için kullanan umarsız bir kişilikle sahnede karşımıza çıkıyor. Tekdüze kullandığı ses tonu ile eşini çıldırtan, onunla sadece aynı ortamı soluyan karakterini iki perdedede (perdede de) çok güzel analiz etmiş. Karısının hayatla olan bağlarını önemsemeyen ve devamlı onu aşağılayan karakterin insanı sinir eden tüm ruh halini sahnede görüyoruz. LİNÇÇİ Bengi Heval Öz’ün başarılı oyunculuğu doruk noktasına ulaşıyor diyebiliriz. İlk perdede vücudunu rolüne uygun biçimde kullanması ve yavaş yavaş psikopatolojik bir yaşantıya doğru kayması fevkalade iyi olmuş. Eşinden intikam almak için kurguladığı oyununu ikinci perdede daha net anlayan izleyiciler, kadının yalnız ruh halini bütünüyle sahnede görüyorlar. Her iki oyuncunun da oyuna katkıları inanılmaz derecede başarılı. Dar bir sahnede bu denli hareketli ve tempolu bir oyun izlemek herkesi çok şaşırtıyor. Kavgalar, küfürler, intikam duyguları, sapkın seks ilişkileri, psikolojik çatışmalar ve patlayan silahın sesi oyunun bilinmez karelerini tamamlıyor.

LİNÇÇİ Cem Kenar, güzel bir oyun yazmasının yanında iyi rejisi ile tiyatro seyircisinin beğenisini almış gözüküyor ve LİNÇÇİ Tiyatro Z, birbirinden güzel oyunlar sahnelemeye devam ediyor. Özgür Atkın ve LİNÇÇİ Bengi Heval Öz’ün şahane oyunculuğunu izleyerek, yaşamınızın hesabını istemeyi unutmayın.

(Kaynak: Taraf)


***


Oyun'un notu: Yukarıdaki metni, Taraf gazetesinin sitesinden alarak olduğu gibi yayınladık. Ancak, metinde bulunan LİNÇÇİ adlara biz link verip, bu adları biz kırmızı renkle belirginleştirdik. Metindeki bariz yazım yanlışlarını kırmızı renkle belirtip, doğrularını yeşil harflerle biz yazdık. Ayrıca, metinde bulunan diğer yeşil renkli sözcükler de bize aittir!

Ayrıca bakınız:

Körlerin sağırları ağırladığı Türkiye tiyatrosunda birbirlerinin üzerine gül dökenler, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesini istiyorlar

LİNÇÇİ tiyatro esnafının yakasını bırakmıyoruz!

LİNÇÇİ Tiyatro Z, oyunculuk kursuna başvurma gafletinde bulunanlardan alacağı 600 TL'yi garanti altına almak için Garanti Bankası'na 3 taksit yapıyor!

A'dan Z'ye LİNÇ batağına saplanan tiyatro!...

Büktel ile Bulunmaz'ın seslerini kesmek isteyen Demirkanlı patentli LİNÇ KAMPANYASIna imza veren, Kültür Bakanlığı çanağı yalayıcısı Tiyatro Z sunar!

Büktel ile Bulunmaz'ın ifadelerini engellemek için Demirkanlı'nın başlattığı LİNÇ KAMPANYASIna imza veren Tiyatro Z, Kültür Bakanlığı çanağı yalıyor!

Kültür Bakanlığı çanağının 50.000 TL'lik bölümünü yalayan Donkişot Tiyatro, "25 oyun oynama zorunluluğu" nedeniyle Z'nin minnacık salonunu kullanıyor!

LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!

Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!

Linç imzacıları listesi