14 Temmuz 2011 Perşembe

Coşkun Büktel'le Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını imha etmek için LİNÇ KAMPANYASI başlatan Üstün Akmen şimdi de Hande Ataizi'ne sardırdı!

Kız Hande, Bu Öfke Bu Kin Niye


Üstün Akmen



Hande Ataizi'nin, Tiyatro İstanbul yapımı "Özel Hayatlar" adlı tiyatro oyununda birlikte oynadığı Cihan Ünal'ın kendisini taciz ettiği açıklamasının ardından akan sular bir türlü durulmuyor. Bırakın magazin basınını, tiyatro camiası bile bu entipüften haberle çalkalanmakta.

Hande Ataizi (1973), İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro Bölümü mezunu bir genç kadın. 1996 yılında “Mum Kokulu Kadınlar” filmiyle ünlendi, hatta bu filmdeki rolüyle "Altın Portakal" ödülünü aldı. Hande’nin, “Altın Portakal”ı almasında, özellikle filmin çıplak sahnelerindeki başarılı oyunculuğunun etkisinin oranı sinema yazarları arasında uzun süre tartışıldı ya neyse!

Derken, magazin basınını çıplak fotoğrafları süsledi(!). “Frikik“ verdiği videolar internete indi. Özellikle, estetikli burnunu gazetecilere göstermemek için, bulunduğu mekânın tuvaletinden kaçmaya çalışırken görüntülenmesi, dama konmuş karga gibi bir avaza çığırması gündemi uzun süre işgal etti. Cem Davran'la yaptığı, 'İki Kere Kiki' programında manken Sevda Demirel'den de canlı yayında okkalı bir tokat yedi.

Sonra, göğüslerini toplattı, yirmi dört saat süren bir evliliğe imza attı, son olarak iki aylık düşük yaptı. Bir ara, Fazıl Say ile (de) yaşadı. İşadamı Philip Amram ile beraberken işlerine ara verdi, gitti bir süre New York sokaklarını arşınladı. Amram ile ayrıldığı dönem, ciddi maddi sıkıntılarla boğazlandı. Hatta o dönem, Volvo marka otomobilini satmak zorunda kaldı. “Özel Hayatlar”la birlikte sıfır kilometre 2011 model Volvo S80 siparişi verdiğini açıkladı. Magazinciler: “Sahnede sevişti, arabayı kaptı” diyerek, bir tiyatro oyununa ve oyuncusuna bir kez daha edepsizlik yaptı.

2010-2011 sezonunda tiyatro oyunculuğuna soyundu. Ne yalan söyleyeyim, “Özel Hayatlar”da Amanda Priyenne rolünde hocası Yıldız Kenter’in yüzünü kara çıkarmadı, alkışlandı. Eleştirmen amcası olarak, onu artık sahne üstünde de sıklıkla görmek istediğimi yazdım (“tiyatro… tiyatro”-Şubat 2011). Alıcılarım umut salgıladı. Hande’nin geçmişi, belleğimdeki yerini “tiyatrocu Hande”ye bıraktı.

Gel gelelim olmadı.

Tiyatro İstanbul ile 1 yıllık sözleşmesi varken, Gencay Hanımı da, yılların oyuncusu Cihan Ünal’ı da zor durumda bıraktı. "Resmen saldırıya uğradım” diyerek, Gencay Gürün'ü aradığını, Gürün’ün: “Şekerim çok haklısın. Ben de öyle düşünüyorum. Bu sahnelerin senin dediğin şekilde olması gerekiyor” dediğini anlattı.

Koskoca Gencay Gürün bu! Durur mu? Hande’nin açıklamasını anında yalanladı. “Eğer bana böyle bir taciz yaşadığını söylese şok geçirir, şaşkınlıktan düşüp bayılırdım. Çünkü böyle bir olayın olasılığı yok. Acaba hayal dünyası mı geniş, öyle bir şeyi mi var? Hiç olmayan bir olay uydurulur mu" diye yakındı. Hande de Hürriyet’ten Ayşe Arman’a “Gürün’le 21 dakika 41 saniye telefonda konuştuk. Yaşadığım tacizi anlattım. Savcılık o konuşmayı çıkarsın” diye mesaj attı.

Hande’nin yıllar önce “Dönme Dolap” isimli oyunu okuma provasında bıraktığı da, “Özel Hayatlar”la yeniden gündeme geldiği de, bu oyunla “iade-i itibar” sağladığı da, tiyatroyu mancınık yaparak televizyonda “paravan açılsın” programında iş bulduğu da artık biliniyor.

Eee… Ne edersiniz, “paravan” bu, perde”den daha çok para getiriyor. Ama kim ne derse desin, Hande böyle bir olaya adını yazdırmakla hata ediyor. Tiyatro dünyasını içinde varolduğu, yetiştiği, üne eriştiği, “kimin eli kimin cebinde” dünyasıyla karıştırıyor. Tiyatromuzun devlerinden Cihan Ünal’ı zan altında bırakıyor, “Tecavüzcü Coşkun” karakteriyle bağdaştırıyor.

Ayıp ediyor!

Bize de, Gencay Gürün’ü (âcizane): “Bırakın iplikçilerin söktüğü ipliklerden dökülenleri, bundan böyle gerçek tiyatrocular ile oyun yapın” demek; kızımıza da: “Kız Hande, bu öfke bu kin niye” diye sormak kalıyor.

Üstün Akmen
Evrensel


***



Yorumlar


Metin A. - ( 6/21/2011 )

Cihan Ünal'ın tiyatro çevrelerinde ne kadar güçlü olduğunu gördüğümüz yazıdır.

Yahu kız tacize uğradığını söylüyor!


Gaye - ( 6/22/2011 )

Bu yazı olmamış. Tam bir vurun abalıya yazısı. Hande hanımı recm etme yazısı. Hande Ataizi'nin geçmişinin dökümünü bu dil ve ayrıntıyla vermenin -masum- olmadığı ortada. Üstün Bey, bir kötü kadın yaratmaya çalışmış önce. Sonra da, o kötü kadına reva görmüş yaşadığı tacizi. Cihan Ünal değil, kim olursa olsun böyle bir eylem -mazur- gösterilemez. Hande Ataizi, kanıt göstermiştir. Tiyatronun patronunu da şahit tutarak. Neden bunların üzerine gidilmiyor da, olay Hande Ataizi'ne yıkılmaya çalışılıyor. Yazdığınız gazeteye (Oyun'nun notu: Evrensel Gazetesi) yazık Üstün Bey. Bu yazı, en fazla boyalı basının magazin eklerinde yer bulabilecek cinsten. Sosyalist mecraları, bu işler için kullanmayın. O gazetelerde Deniz Gezmiş'lerin ruhu var.

Gencay Gürün, neden Hande Ataizi'nin iddalarına yanıt vermedi.

Yahu bir kadın, "taciz edildim" diyor. Bu neden tüm toplumun dikkat kesilmesi için yeterli değildir? Üstün Akmen, sizi olayın gerçeğini araştırmaya davet ediyorum, olayın üstünü örtmek yerine... Hadi, "takke düşsün kel görünsün kampanyası başlatın." Eğer ki Cihan Ünal ve Gencay Gürün, Hande Ataizi tarafından iftiraya uğratılmışlarsa, bunu da bilelim. Hadi GERÇEĞİ bulmak için çaba sarf edin. Tıpkı sizin de bir ucundan tuttuğunuz tiyatro sanatı gibi..


Ercan - ( 6/22/2011 )

Öyle bir yazı ki bu, öncelikle kadının çıplaklığı üzerine gidiliyor, soyunduğu dillendiriliyor ve bu kadın haklı olabilir mi deniyor. Yani değil Hande Ataizi, bir hayat kadınının taciz edildiğine dair tepki gösterme, rahatsızlığını dile getirme yapma hakkı yok mudur?

Olayda kim haklı bilmiyorum, ama bu gibi yanlı, "arkadaşımı korumalıyım" noktasından çıkan yazılar kesinlikle haksız!

Cihan Ünal'ı böylesine kahramanca savunan yazar, 2 ödül jürisinin başında olarak, Cihan Ünal'ın da içinde olduğu isimlere ödüller dağıtıyor, burası da soru işareti!


Huriye - ( 6/22/2011 )

Bir tiyatro oyuncusuna "Kız Hande" diye seslenen, onun ödül aldığı filmindeki çıplaklığını bir aşağılama malzemesi olarak kullanan bu şahsın bir tiyatro eleştirmeni olması gerçekten çok ironik!!!


- ( 6/26/2011 )

Bu yazı hiç hoş değil. Neden?

1) Başlık: "Kız Hande"? Nedir bu? Sokakta kavga edenlerin ağzından mı yazdınız yazıyı?

2) İçerik: Türkiye'de anayasal düzenlemede dahi, Araplardaki şeriat kanunları geçerli. Bir kadın, eğer 4 tane şahit getirmezse, tacize uğradını kanıtlayamıyor. Erkekler de tacizi kimse yokken yaptığı için, taciz bir türlü kanıtlanamıyor. Kadın tacizi dillendirince, bel altından vuruluyor: yaptığı işler, geçmişte yaşadığı ilişkiler, ekonomik durumu... Eh madem, Hande Ataizi'nin özel yaşamını mercek altına alıyorsunuz Sayın Akmen, Cihan Ünal'ın da özel yaşamını mercek altına alın biraz. Evet, hadi yapalım:

Bu adam, dünyalar tatlısı bir kadınla evliliğini yürütememiş ve bir kızları olmasına rağmen ayrılmıştır. Bu kadın Türkan Şoray!

Bu adam, bir başka evliliğinden olan başka bir kızı ile küs durmaktadır. Bir baba düşünün, kızına küs! Bu kız, Irmak Ünal'dır! İlk evliliğini bir mankenle yapan, ikinci evliliğini de Türkiye'nin en güzel kadınıyla yapan bu adam, açıkça görülüyor ki, güzel kadın düşkünü bir erkektir. Eh, Hande ataizi'nin IQ seviyesini bilemem, ama şu da bir gerçek ki, Hande hanım gerçekten güzel ve bakımlı bir kadın...

Sayın Akmen, ben sizi cevaplayayım: Bu öfke, bu kin niye? Çünkü biz kadınlar, taciz eden erkeklerle, tecavüz eden erkeklerle arkadaş kalamıyoruz ve olay, kişi ve davranış şekli karşısında öfkelenmemiz, kin tutmamız normal değil mi? Anormal olan biz miyiz?