13 Aralık 2008 Cumartesi

Eleştirisiz "eleştiri"nin eleştirilmesine katkı

Foto: Engin Alkan


Kurban Bayramı'nın uzunluğunu fırsat bilerek, Datça ve çevresinde Internet'siz bir tatil yaptım. Yanıma aldığım birkaç kitaptan biri de Eleştirmen Gözüyle idi. Türkiye Tiyatro Eleştirmenleri Birliği tarafından kotarılan kitabı, Gülşen Karakadıoğlu ve Filiz Elmas yayına hazırlamış. Arkadaş Yayınevi'nin piyasaya sürdüğü kitap, son derecede özensiz bir anlayışla basılmış. (Bakınız: "Yumurtasız omlet yapabilen sihirbazlar")

Körlerin körleri izlediği Türkiye tiyatrosunda, Türkiye Tiyatro Eleştirmenleri Birliği Başkanı Üstün Akmen'in de, yumurtasız omlet yapar gibi, "eleştirisiz eleştiri" yaptığını gündemde tutan Engin Alkan'ın yazısına, bayram öncesi dar vakitte link vermenin ötesine geçememiştim. (Bakınız: "Alkan, eleştirisiz 'eleştiri'yi eleştiriyor") Coşkun Büktel, bir haftalık Internet'siz sürecimde, Engin Alkan'ın "eleştirisiz 'eleştiri'nin eleştirilmesine katkı"da bulunmuş. İstanbul'a gelip bilgisayarın başına oturur oturmaz, hiçbir çıkıntı yapmadan, Büktel'in yazısına, olduğu gibi link vermiştim. Ne var ki, bu sabah uyandığımda, "çıkıntı" yapmadan yayınlamanın eksikliğini duyumsadım.

Ben, Büktel'in yazılarına link verip dikkat çekerken, Büktel de benim yazılarıma link verip dikkat çekiyor. Zaman zaman bu durumu garipsiyorum. Bazen de kendi kendime "Coşkun Büktel sansürü" emri verirken buluyorum. Ne var ki, Büktel'le çeliştiğimiz konuların yanında uzlaştığımız konuların çok büyük boyutta olması ve onun Türkiye tiyatrosuna ihanet etmeyen bir kimliğe sahip bulunması nedeniyle, Büktel'in benim yazılarıma verdiği linkleri bile, yeniden okura sunma gereksinimi duyuyorum.

Körlerin körleri izlediği Türkiye tiyatrosunda, sosyalizmi savunan bir yazarın, hakikat kavramına hakkını vermek için göz nuru döken bir yazarı gündemde tutması denli doğal bir şey olamaz. Unutulmasın; hakikati "es" geçenlerin kuracakları sosyalizm topal olur, kör olur...

Büktel'in yazısını okumak için
www.coskunbuktel.com sitesini ziyaret edip, o sitenin tiryakisi olun. (HB)

***

Coşkun Büktel
10 Aralık 2008


"Shakespeare'siz Herifler"i okumuş olanlar Akmen'in Korhanvari sabuklamalarını ancak merhametli bir tebessümle karşılayabilir.


Engin Alkan, Üstün Akmen'e bir kez daha dersini veriyor.


Hilmi Bulunmaz sağ olsun! Onun sayesinde tembellik hakkımı kullanabiliyor, gözlerimi internet ekranında daha az yoruyor, kitap okumaya veya DVD seyretmeye daha çok vakit ayırabiliyorum. Çünkü tiyatro adına internette görmem gereken her şeyi, Hilmi Bulunmaz, okurları için arayıp buluyor ve sitesine koyuyor. Bulunmaz'ın tiyatroyun.blogspot.com sitesi, tiyatroseverlerin görmesi gereken her haberin ya da her yazının ya metnini ya da linkini tek başına içeriyor.

Bulunmaz sayesinde haberdar olduğum son yazı, Engin Alkan'ın "Laf-ü Güzaf" başlıklı yazısı oldu. (Benim Dil Derneği baskısı yazım kılavuzum "Laf-u Güzaf" yerine "Lafügüzaf"ı tercih etmiş.)

Engin Alkan "Laf-u Güzaf"ta, bir Üstün Akmen eleştirisini eleştiriyor. İlk kez Engin Alkan'ın "Prova Notları" başlıklı sitesinde yayınlanmış olan Alkan eleştirisini, ben de coskunbuktel.com'a aynen aktardım ve Alkan metninin sonuna kendi katkımı ekledim. Lütfen...

TIKLAYINIZ!

***

Oyun'un notu: bakınız;
"Körler körleri izliyor!"
"Bir garip eleştiri seçkisi!"
"Yumurtasız omlet yapabilen sihirbazlar"
"BÜKTEL de Hasan Anamur'u 'GÖR'dü"
"Alkan, eleştirisiz 'eleştiri'yi eleştiriyor"
"Eleştirisiz 'eleştiri'nin eleştirilmesine katkı"