12 Haziran 2014 Perşembe

Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Pürtelaş'tan Yeşilçam Filmi Gibi "Savaş"


Melih Anık

12 Haziran 2014


Oyunun tüm oyuncularının (Tilbe Saran, Sermet Yeşil, Damla Sönmez, Ecem Uzun, Erkan Avcı) oyunculuk düzeyleri, oyunun düzeyinin kat ve kat üstünde. Onlar için bu metin, çerez gibi. Onlar da kendi rollerini zorlanmadan oynuyorlar. Ama metin öylesine sıradan ki oyuncuların güzel oyunculukları "fazla" kalıyor. Benim üzerinde durmak istediğim oyuncu Ecem Uzun. Ecem Uzun bu yıl ödül jürilerinin dikkatini çekti, ödüllendirildi. Fotoğraflarından kendisinin çok mutlu olduğunu gördüm. Ben de tebrik ediyorum. Oyun içinde Uzun'un canlandırdığı karakterin 12 yaşında olduğu belirtiliyor. Ecem Uzun, 12 yaşındaki karakteri 12 yaşındaki bir oyuncunun çok üstünde bir başarıyla oynuyor. Bu nedenle de jürilerin ve de seyircilerin beğenisine mazhar oluyor. Eve döndüğümde Ecem Uzun'un öz yaşam öyküsüne baktım, Uzun 22 yaşında. Çok dikkatli bakarsanız Uzun'un canlandırdığı karakterin beden devinimleri, tonlamaları 12 yaşın üstünde ki bu da çok doğal. O zaman ödüller ne için verildi? 12 yaşındaki rolü 22 yaşın bedeniyle oynadığı için mi? Ödüllerin, mesleğinin başındaki Ecem Uzun için yanıltıcı olmamasını diliyorum.


"Bir performans üretim oluşumu 

(Kaynak: Düşünceler)

***


Ayrıca bakınız:


Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!


Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...


Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı


Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...


Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!


Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!