16 Mayıs 2014 Cuma

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Grzegorz Jarzyna, Nosferatu ve Polonya Tiyatrosu (İKSV)

Melih Anık
16 Mayıs 2014

İKSV'nin İngilizce tanıtımı ile Londra'daki tanıtım paragraflarını yazımın sonunda verdim. İngilizce bilenler bizdeki tanıtımın daha "süslü" olduğunu fark edeceklerdir. Oyun, yurt dışında kişisel bir bilinmeyenden korku ama bilinmeyeni merak esasına oturtulmuşken (kişisel korku ve takıntılar), bizde "insani ihtiyaç", "öteki olma" gibi bizim jargonumuza uygun halde sunulmuş. Türkçesinde "bilimsel, teknolojik ve dijital seviye arasındaki çatışmayı ele alıyor" ifadesi ise İngilizcesinde yok. Aslına bakarsanız oyunda da yok. Oyunun başındaki bilimsel gibi görünen konuşmalardan ve oyunun sonunda Profesör'ün cep telefonunu kulağına götürmesinden bunu çıkarmak da olası değil. Oyunda sık sık geçen "Abraham", bizim bildiğimiz Hz. İbrahim. Her üç dinde de aynı kutsiyetle anılması, bu oyunun içinde birleştirici bir anlama gelmiyor. Abraham, daha ziyade Musevi inanışa bir gönderme yapıyor ama bunun da oyunun genel iletisinde yama olarak kaldığını düşünüyorum. Öte yandan oyunun dini bir gönderme içermesinin altını da dikkatle çiziyorum. Bunu da uluslararası olarak finanse edilen bir proje için normal kabul ediyorum. Sıradan bir korku hikâyesinin bu kadar allanıp pullanmasını anlamış değilim. 

(Kaynak: Düşünceler)

***

Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...