27 Nisan 2014 Pazar

Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

19. İstanbul Tiyatro Festivali (2014) Hakkında Düşüncelerim


Melih Anık
27 Nisan 2014

Artan maliyetler ve daralan olanaklar ve de on dokuzuncusuna ulaşılmış bir festivali şöyle ya da böyle sürdürme niyetinin ağır bastığını düşünüyorum. Her ne kadar festival programında uluslararası  nitelikte topluluklar varsa da bir iddia olarak "uluslararası" olmak farklıdır ve  farklı yükümlülükler getirir. Bugün yapabildiğini yarın yapamazsın endişesi elini kolunu bağlar. Her iki yılda bir festivale denk gelecek ve finans açısından destek sağlayan bir "ülke yılı" olmaz ya. Bu yıl Polonya - Türkiye İlişkilerinin 600. Yılı bir fırsat oldu. Bir de telif sorunu çıktı ki bu da her gelebileni getirmeyi de zorlaştıran bir faktör. Zira oyunların "Türk gelenek ve göreneğine" uyması da gerekiyor. "Uluslararasılık" özgürlüğü de zorunlu kılıyor. Aslına bakarsanız dünya tiyatrosu mekânlarını ve olanaklarını  dikkate aldığınızda uluslararası  çapta bir oyunu Türkiye’ye getirmek de bir mesele. Biz hem bu nedenlerle hem de kendini küçük mekânlara hapsetmiş Türk Tiyatrosu'nun kendini söze hapsetmiş yönetmenlerinin oyunlarını seyretmeye mahkûm olmaya devam edeceğiz. Ama "on dokuzuncusu"nu idrak etmiş bir festival kendi mekânını hayata geçiremez mi(ydi?) Ben Ayazağa'daki salonun elden gidişini hatırlıyorum ama tiyatro için iş nispeten  daha kolay. 

(Kaynak: Günlük)

***

Ayrıca bakınız:


Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!


Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!