13 Mayıs 2014 Salı

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

İngiliz Usulü Orta Oyunu: Dövüş Gecesi (DOT)

Melih Anık
12 Mayıs 2014

DOT oyunlarına mesafeli duruşumun pek çok nedeni var. Temelde DOT’un repertuarını ilginç buluyorum ama DOT’un kendini konuşlandırdığı yer konusunda hem fikir değilim. DOT, moda olanın peşinden gidiyor. Türkiye’de gündem neye yakınsa ona ait bir oyun buluyor. Bunu anlatmak için "orijinallik" yapmaya çalışıyor. Dövüş Gecesi de seçim dönemine denk geldi. Bu “gündemi yakalamak” diye adlandırılıp yüceltilebilir (yüceltenler de var!) Ama maalesef oyunları konuyu anlattı ama ülke içindeki soruna uzaklardan baktı. Ortaya konan her ne ise sabun köpüğü gibi yok oldu. Başlangıcından beri DOT (Murat Daltaban), İngiltere'de gördüğünü İstanbul’da sahneledi. (Tiyatroda "Franchise" modeli) Malafa, DOT repertuarındaki tek yerli oyun oldu ama bence o da OLMADI. Oyunların pek çoğu deneysel tarzda oyunlardı, içerik geri planda kaldı. DOT ses getirmeye odaklandı. Yurt dışında tiyatro takip edenlerin tiyatrosu olmaya çalıştı. DOT, gazetelerin tiyatro sütunlarında değil entelektüel yazarlarının köşelerinde görünmeyi önemsedi. Ama ödülleri tiyatrodan aldı. Sahneye sponsorun gömleğini çıkardı. Sahne ile TV dizileri arasında ilişki biçimi yarattı. Jüri 


(Kaynak: Düşünceler)

***

Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!