17 Haziran 2014 Salı

Tiyatro sanatının gelişmesi için çalışan Melih Anık'ın yazısını okuyun...

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten fazlasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***


Çok Önemli Bulduğum Bir Oyun: "Bakarsın Bulutlar Gider" (Özen Yula - BO Prodüksiyon)


(Bu yazıyı yazmadan önce düşüncelerinden yararlandığım Cahide Acar'a)


Melih Anık
17 Haziran 2014

Oyunu seyrettiğimden bu yana karşılaştığım herkese oyunu seyretmelerini tavsiye ediyorum. "Bakarsın Bulutlar Gider", çok önemli bulduğum bir oyun. Bu yazıda nedenini anlatmaya çalışacağım.

Her şeyden önce, oyun, ötekini anlatırken, kendini anlatıyor. Yazar, bir camiayı anlatırken, dışarıdan bakanın durumunu ortaya koymuş oluyor aslında. Elbette bu bakış, sadece yazarın değil, hepimizin gözlemlerini, duyumlarını, yaşadıklarını da içeriyor. Onun için, oyunu seyrederken / seyrettikten sonra, kendinize de bakın. Eminim kendiniz hakkında da yeni bir şeyler öğreneceksiniz.


Oyunu seyrederken, sürekli şunu sordum kendime: Anlatılan bu hikâye, sadece muhafazakâr kesime mi aittir? Kendini modern sayan kesimlerde de aynısı yaşanmaz mı? Bu iki soruya cevabım sırayla "hayır ve evet" olur. (Hatta sahne ikiye bölünüp, aynı oyunu iki ayrı mekânda, iki ayrı kurguyla aynı anda oynatmak isterdim.) Muhafazakâr bir seyirciye tavsiyem, oyunu seyrederken kendini incinmiş hissederse, bu oyun modern bir kurguyla sahnelenirse ne hissedeceğini düşünmesidir. "İşte bu modernler böyle yaşıyorlar." diyorsa, incinmesinin temelinde öyle düşünmesi ihtimali vardır. Ben, oyunu, "işte bu muhafazakârlar böyle yaşıyor" diye seyretmedim. 


(Kaynak: Düşünceler)


***

Ayrıca bakınız:

Melih Anık, PROTOKOLe at gözlüğüyle değil kendi gözlüğüyle bakıyor!

Genco Erkal başta olmak üzere samimiyetsizlere ders veren Anık yazdı


"Yazı yazma hastalığından muzdarip" Melih Anık, estetik tatlar katıyor...


Melih Anık, "On dönüm bostan yan gel yat Osman!" demeden yazıyor...


Melih Anık, "ipimle kuşağım" demek yerine, "bilimsel veriler"le yazıyor...


Melih Anık, "İFTİRA MÜTALÂASI" yazarı Üstün Akmen'gilleri eleştirdi!...


Coşkun Büktel, Bulunmaz'ın retweet'lediği Anık'ın tweet'ini retweet'ledi!


Hilmi Bulunmaz, Coşkun Büktel ile Melih Anık arasında da köprü oldu...


Gerçek ve somut tiyatro tartışması dergilerde değil İnternet'te yapılıyor!


LİNÇÇİ tiyatro dergilerinin çanak yaladığı bu süreçte, İnternet interaktif!


Tiyatro dergilerinin nal (reklâm) topladığı bir süreçte, İnternet gayet net!


Tiyatro ödülleri hakkında bu kadar net, bu kadar somut yazı yazılmadı!


Tiyatro esnafı bir yerden bir ekmek ararken Melih Anık ikirciksiz yazıyor


Sığ sularda solucan hâline gelen tiyatrocular varken bu yazı da okunur!

Tiyatronun yozlaşması için POT üstüne POT kıran DOT'a DOsTlukla...

Bilime, edebiyata, estetiğe ve sanata önem veren Melih Anık yine yazdı

Melih Anık, işlevsiz ve yararsız yapay eleştiri tezgâhı TEB'i eleştiriyor...

Anık'ın yazısı içindeki "Yiğit Sertdemir" adı geçen bölümleri sunuyoruz!


Anık (Üstün Akmen'in hukuku yaralayan MÜTALÂA metnini) unutmuyor!

Tiyatro yazarlığında "yüzde yüz"e en yakın yazarlardan biri: Melih Anık!


Melih Anık, kişisel çıkar gözetmediği için nesnel değerlendirme yapıyor!


Ostermeier süte su katıp yumurtasız omlet yapmış yada Ibsen'siz Ibsen.