"Bakirköy Belediye Tiyatrosu..." başlığının sadece yarısı... (Foto: Nihat Bayramoğlu)
Olaylar ve olgulara, salt tikel bağlamda bakıp, tümel olanı es geçen Türk tiyatrosu, olaylar ve olgular arasındaki sımsıkı diyalektik ilişkiyi görmek istemedikçe, kendi karanlığında yaşamaya devam edecektir. Biz, kişisel husumet savrukluğuyla değil, toplumsal ilinti bağıntısıyla yaklaştığımız tiyatrodaki sarsıntı duraklarının en yanlışlarını görmeyi sürdürüyoruz... Emek ve başarı sözcüklerinin saltık anlamlarını oldukça önemseyen bir yayın olduğumuz için, bu değerlerin hakkının verilmesinin peşindeyiz!
Yeni Tiyatro Dergisi, LİNÇÇİ olma alçaklığına asla kapılmasa bile, hem SANSÜRCÜ olması ve hem de yayıncılık işlerine dört elle sarılmaması nedeniyle, sürekli olarak eleştiri oklarımızın hedefi oluyor. Bu derginin en sakin ve gayet kibar yazarı Sema Göktaş tarafından yazılmış yazıların içeriğinde hoşumuza gitmeyen izlekler bulunmasına karşın, bu yazarın kaleminin hakkını vermeye özen gösteren bir insan olduğu izlenimini ediniyoruz. Sema Göktaş'ın, ciddi söyleşiler yapma çabasında olmasına karşın, yazılarının başlığında hata sözcüğünü zorlayan yanlışlar var!...
Şimdiye dek yanlış yazımlarına, hatalı başlıklarına hep tanık olmamıza karşın, neden bu denli net bir biçimde eleştirmekten geri durduk Yeni Tiyatro Dergisi'ni? Bunun birçok nedeni olmakla birlikte, başat neden, bu derginin asla LİNÇÇİ olmamasıdır... Şimdi neden sert bir biçimde eleştirmeye başladık? Çünkü, sosyalizmin en çok değer verdiği emek kavramını kullanma niyetine başvurduğu için sert eleştirmeye başladık. Bir yayın organı, hem sosyalizmin ana kavramı olan emek sözcüğünü kullanacak ve hem de emek gerektiren bir yazı yazarken bile, yazının başlığına özen göstermeyecek. Biz buna asla ve kesinlikle izin vermeyiz!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
***
Ayrıca bakınız:
Kılavuzu garip Şahika Tekand olan SANSÜRCÜ BİRGün Gazetesi ve SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro Dergisi yazarı Yağmur Yağmur kardeşimiz, bırakınız tiyatro sanatının ince kuramsal derinliğini anlamayı bir yana, kendini Türkçe olarak ifade etmekte bile oldukça büyük sorun yaşıyor...
"Rosenbergler Ölmemeli Skandalı" ile ünlü korsan tiyatroda "asparagas tiyatro" esnaflığını sürdüren Emre Koyuncuoğlu'na sorduğu asparagas sorularla Emre'yi tam gaza getiren Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri Seçici Kurulu Üyesi Yağmur Yağmur kardeşimizin, sorularına verilen yanıtlardan hoşlandığı oranda "Hedda Gabler" yapımının ödül almasına ne derecede yardım edip etmeyeceğini sonradan göreceğiz...
SANSÜRCÜ BİRGün ve SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro yazarı yine üfürmüş!
Yeni Tiyatro'nun 48. sayısını 6 Nisan 2013 Cumartesi elimize alabildik!
SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro Dergisi'nin vereceği Emek ve Başarı Ödülleri kurulunda SANSÜRCÜ BİRGün Gazetesi'nden Yağmur Yağmur da var!
Hilmi Bulunmaz, "ödül" sözcüğünü "ödün" ve/ya "öldü" diye okuyor hâlâ!
Emek ve Başarı Ödülleri verecek cesareti bulunan Yeni Tiyatro Dergisi sayesinde Bakırköy'ün dördüncü harfi "ı"dan "i"ye sıçrıyor: "Bakirköy"...
Olaylar ve olgulara, salt tikel bağlamda bakıp, tümel olanı es geçen Türk tiyatrosu, olaylar ve olgular arasındaki sımsıkı diyalektik ilişkiyi görmek istemedikçe, kendi karanlığında yaşamaya devam edecektir. Biz, kişisel husumet savrukluğuyla değil, toplumsal ilinti bağıntısıyla yaklaştığımız tiyatrodaki sarsıntı duraklarının en yanlışlarını görmeyi sürdürüyoruz... Emek ve başarı sözcüklerinin saltık anlamlarını oldukça önemseyen bir yayın olduğumuz için, bu değerlerin hakkının verilmesinin peşindeyiz!
Yeni Tiyatro Dergisi, LİNÇÇİ olma alçaklığına asla kapılmasa bile, hem SANSÜRCÜ olması ve hem de yayıncılık işlerine dört elle sarılmaması nedeniyle, sürekli olarak eleştiri oklarımızın hedefi oluyor. Bu derginin en sakin ve gayet kibar yazarı Sema Göktaş tarafından yazılmış yazıların içeriğinde hoşumuza gitmeyen izlekler bulunmasına karşın, bu yazarın kaleminin hakkını vermeye özen gösteren bir insan olduğu izlenimini ediniyoruz. Sema Göktaş'ın, ciddi söyleşiler yapma çabasında olmasına karşın, yazılarının başlığında hata sözcüğünü zorlayan yanlışlar var!...
Şimdiye dek yanlış yazımlarına, hatalı başlıklarına hep tanık olmamıza karşın, neden bu denli net bir biçimde eleştirmekten geri durduk Yeni Tiyatro Dergisi'ni? Bunun birçok nedeni olmakla birlikte, başat neden, bu derginin asla LİNÇÇİ olmamasıdır... Şimdi neden sert bir biçimde eleştirmeye başladık? Çünkü, sosyalizmin en çok değer verdiği emek kavramını kullanma niyetine başvurduğu için sert eleştirmeye başladık. Bir yayın organı, hem sosyalizmin ana kavramı olan emek sözcüğünü kullanacak ve hem de emek gerektiren bir yazı yazarken bile, yazının başlığına özen göstermeyecek. Biz buna asla ve kesinlikle izin vermeyiz!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
***
Ayrıca bakınız:
Kılavuzu garip Şahika Tekand olan SANSÜRCÜ BİRGün Gazetesi ve SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro Dergisi yazarı Yağmur Yağmur kardeşimiz, bırakınız tiyatro sanatının ince kuramsal derinliğini anlamayı bir yana, kendini Türkçe olarak ifade etmekte bile oldukça büyük sorun yaşıyor...
"Rosenbergler Ölmemeli Skandalı" ile ünlü korsan tiyatroda "asparagas tiyatro" esnaflığını sürdüren Emre Koyuncuoğlu'na sorduğu asparagas sorularla Emre'yi tam gaza getiren Yeni Tiyatro Dergisi Emek ve Başarı Ödülleri Seçici Kurulu Üyesi Yağmur Yağmur kardeşimizin, sorularına verilen yanıtlardan hoşlandığı oranda "Hedda Gabler" yapımının ödül almasına ne derecede yardım edip etmeyeceğini sonradan göreceğiz...
SANSÜRCÜ BİRGün ve SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro yazarı yine üfürmüş!
Yeni Tiyatro'nun 48. sayısını 6 Nisan 2013 Cumartesi elimize alabildik!
SANSÜRCÜ Yeni Tiyatro Dergisi'nin vereceği Emek ve Başarı Ödülleri kurulunda SANSÜRCÜ BİRGün Gazetesi'nden Yağmur Yağmur da var!
Hilmi Bulunmaz, "ödül" sözcüğünü "ödün" ve/ya "öldü" diye okuyor hâlâ!
Emek ve Başarı Ödülleri verecek cesareti bulunan Yeni Tiyatro Dergisi sayesinde Bakırköy'ün dördüncü harfi "ı"dan "i"ye sıçrıyor: "Bakirköy"...