2 Kasım 2013 Cumartesi

LİNÇÇİ MitosBoyut LİNÇÇİ Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'yle yolunu ayırdı!

Mitos - Boyut'un kuruluşunu ve ilk zamanlarını anlatır mısınız?

Mitos-Boyut Yayınevi "Boyut Yayınevi" adıyla 1986 Aralık ayında kuruldu. Ben o tarihte Samsun'da MÜTEAHHİTLİK işlerime devam ediyordum. Ancak yeni bir iş almayarak o tür faaliyetimi sağlık nedenleriyle durdurmaya karar vermiştim. Mühendislik mesleğini bırakınca, boş kalamazdım; çocukluk dahil bütün hayatım boyunca çalışmaya, bir iş yapmaya alışmış bir insanım. Mühendislik yaşamımda da pazar, bayram demeden çalışmış birinin boş kalması, psikolojik olarak çöküş demek olacaktı. Biraz önce de söylediğim gibi okumayı, sanat etkinliklerini izlemeyi, işlerimin en yoğun ve problemli olduğu zamanlarda dahi bırakmamış biri olarak, ikinci bir uğraş seçmem gerekince, yayın işini seçmeyi uygun gördüm. 1986'da Samsun'a Fuar'da kitap satışı için gelen Cumhuriyet Gazetesi Kitap Kulübü'nde çalışan MUSTAFA DEMİRKANLI ile tanıştım. Ona yayınevi kurmak istediğimi ve Samsun'da işlerim tamamen sona erince İstanbul'a taşınacağımı söyledim. Anlaştık ve ikimiz o tarihte Boyut Yayınevi'ni kurduk. önceleri MUSTAFA DEMİRKANLI İstanbul'da işi tek başına yürüttü. O tarihlerde daha çok gazetecilerin kitapları, öykü ve anı kitapları basıldı. Sonra ben 1990 başında İstanbul'a taşındım ve yayınevini birlikte yürütmeye başladık. Yayıncılık konusunda başlangıçta hiçbir şey bilmiyordum; hiç bilgisayar kullanmamıştım. Zamanla hepsini öğrenmek zorunda kaldım. Bu arada TİYATRO... TİYATRO... DERGİSİ'nin yayınına da başladık. Zamanla sürekli yayın olarak dergi ile yayınevinin kitap yayının birbirini engellediğini ve GEREKSİZ TARTIŞMA VE GERGİNLİKLER YARATTInı görünce, anlaşarak  ORTAKLIĞIMIZI dergi ona, kitaplar bana kalmak suretiyle YOLLARIMIZI AYIRDIK.

(Kaynak: tiyatronline)

***

Öldürmek isteyen ölür yada LİNÇÇİLER iflâs eder!

Hilmi Bulunmaz
2 Kasım 2013

Ortaklık neden yapılır? İki nedenle yapılır. Ya tek başına ayakta durmak olanaksız olduğu yada birlikte hareket eden insanların oluşturabileceği kolektif bilinçten yararlanabilmek için yapılır! "ASILSIZ İHBARCI" Mustafa Şükrü Demirkanlı ile Yılmaz Öğüt neden ortaklık yapmışlar?...

Yukarıdaki alıntıyı da içeren röportajdan anlaşılacağı üzere, hem Yılmaz Öğüt ve hem de "ASILSIZ İHBARCI" Mustafa Şükrü Demirkanlı çok yeteneksiz tecimen oldukları, en önemlisi de, entelektüel bilince sahip olmadıkları için, işlerini sürekli olarak yüzlerine gözlerine bulaştırdılar. 

Tek başına iş yapmayı bir yana bırakınız, manavdan iki sağlam domates alamayacak kadar bile yeteneksiz olan "ASILSIZ İHBARCI" Mustafa Şükrü Demirkanlı - T. Yılmaz Öğüt ikilisi, yeteneksizlikleri sonucu Türk tiyatrosuna bilerek, şaşırtıcı derecede kötülük ettiler ve hâlâ ediyorlar... 

Bertolt Brecht'in "Bütün Oyunları" ve "Bütün Şiirleri" dizisini berbat bir imge diliyle, özensiz bir yayıncılık anlayışıyla ve meta estetiği oluşturma kaygısıyla piyasaya sürebilen MitosBoyut Yayınevi, "ENTELEKTÜEL LİNÇ KAMPANYASI" için adını kirletir kirletmez, "Bertolt Brecht'in Bütün Oyunları" dizisini ve diğer kitaplarını Agora Yayınları'na kaptırdı.

Bu durum doğaldır; sen Türkiye'nin iki nadide tiyatro sanatçısını LİNÇ etmek istersen, elindeki en değerli hazineler bile, bu hazinenin değerini anlayacak kadar dürüst yayınevine, Agora Yayınları'na koşa koşa gider! 

Allah, "ASILSIZ İHBARCI" Mustafa Şükrü Demirkanlı ve Öğüt'e çok büyük öğüt ve sabır versin. Mitos Boyut Yayınevi ve Tiyatro... Tiyatro... Dergisi'nin ölümü nedeniyle, Demirkanlı - Öğüt'e başsağlığı diliyorum!