27 Mayıs 2013 Pazartesi

Melih Anık, Genco Erkal ve benzerleri hakkında görkemli sözler ediyor!

Oyun'un notu: Tiyatro yazarı Melih Anık, yazılarından yalnızca 150 sözcüklük bir alıntı yapılabilmesine izin verdiği için, 150'nci sözcükten sonrasını okumak isteyen okurlarımız, en aşağıdaki linki tıklayabilirler!

***

Tiyatro(cu)nun Taksim Eylemi (25 Mayıs 2013) Ve Genco Erkal’in 'Twit'i

Melih Anık
27 Mayıs 2013

Aslında yazıp yazmamakta tereddüt içineydim kararımın netleşmesine  İlkay Akdağlı neden oldu.

"'SEYİRCİ NEREDE?' diye sormak yerine 'BİZ NİYE GETİREMEDİK?' demek daha doğru olmaz mı?" diye twit yazdım, İlkay Dağlı "Olur. Başka?" diye yazdı bana. Yazdığım 'twit'in onu rahatsız etmiş olduğunu hissettim.


Bu âlemi takip edenler, benim Genco Erkal'in yazdığı 'twit'e  ("Bu kadar mıyız? Bu kadar mıydık? Bu kadar mı olmalıydık? Peki bunca yıldır hizmet verdiğimiz seyircilerimiz nerede? Hiç mi umurlarında değil?") gönderme yaptığımı anladılar tabii ki.


Ben, bilerek karşımdakine "anladın mı?" demedim bugüne kadar, "anlatabildim mi?" dedim. Bu sadece nezaketten kaynaklanmıyor, öyle düşünüyor öyle hissediyorum. Yâni ben "anlayanın" değil "anlatan"ın sorumluluğu olduğuna inanıyorum. Elbette şifa bulmaz "ebleh"lere de rastladım ama fikrim değişmedi. Şantiyede ekip yönetirken "işi aptala anlatmak" konusunda uzmanlaştım. Elbette emrimde çalışanlar aptal değildi. İşin doğru yapılması en basit en anlaşılır halde anlatmaktan geçer. Ekip, farklı algılama, eğitimde olan kişilerden oluşur çünkü. Tiyatro da, içinde farklı düzeyde insanların bulunduğu salonlardaki seyirciye yapılır. O nedenle her oyun farklı farklı anlaşılır.


(Kaynak: Dokunuş


***

Ayrıca bakınız:


Bulunmaz, davalardan fırsat bulursa, Anık'ın sözlerini değerlendirecek!

Bulunmaz, çelebi tiyatro yazarı Melih Anık'ın şu sözünü değerlendiriyor!

Tiyatroyu hınç ve hırs aracı olarak görmeyen Anık, eleştiriye kızmıyor!

Okumadan linkini yayınladığımız yazıyı okur okumaz değerlendireceğiz

Bütün yazılarını okuduğumuz Anık'ın bâzı yazılarını önermeyi unuttuk!


Melih Anık, kısırlığa karşı tiyatro pratiğine katkı sunacak bir yazı yazdı!