26 Ocak 2012 Perşembe

Türk burjuva tiyatrosunun düşkünlüğüne "sağ"dan sağlam eleştiri!

Tiyatrolarda 'Seks ve Erotizm Furyası'


Hande Ataizi ve Nilperi Şahinkaya'dan sonra Yeliz Şar da son tiyatro oyununda sınırları zorlayarak 'tiyatrolarda seks ve erotizm furyası'nın son örneği oldu...


Başını Hande Ataizi ve Cihan Ünal'ın oynadığı 'Özel Hayatlar' isimli tiyatro oyununun çektiği 'tiyatrolarda seks ve erotizm furyası' daha sonra 'Öyle Bir Geçer Zaman Ki' dizisinin kötü karakterlerinden Mesude'in 'Closer' isimli oyunu ile devam etti. Şimdi ise Davut Güloğlu'nun eski nişanlısı Yeliz Şar'ın 'Canlı Yayın' adlı oyunu ile tavan yapacak.

Peki neden son dönemde tiyatroda erotizm furyası var?

Aktifhaber'in analizine göre, Türkiye'de sanattan çok düşünülen öncelikli değer 'para'. Ee malum ülkemizde tiyatroya talep bir hayli düşük. Birçok oyunun gişe hasılatı her bakımdan zarar ifade ediyor belki. Hal böyle olunca düşünceler ve oyunlar sanat icraası yerine para kazanma üzerine odaklanıyor.

Bir başka malumiyet de ülkemiz medyasının 'seks ve erotizm'e olan düşkünlüğü. Tabi bu düşkünlüğün oluşmasını sağlayan medyayı da es geçmemek gerek. Ünlülerden birinin herhangi bir yerinin görülmesi bu ülkede 'müthiş bir haber' değeri taşıyor malum (!). Doğal olarak da basında hiç adı geçmeyecek, reklamı yapılmayacak bir oyunun, içine seks dahil edilerek büyük bir reklam kampanyası sağlanmış oluyor aslında.

Hande Ataizi'nin iç çamaşırları haftalarca gündemi işgal etti. Taciz iddiaları, sevişme sahneleri, tartışmalar, polemikler. Nereden baksanız bir aylık bir reklam kampanyası. .Closer' isimli tiyatro oyununa başlayan Öyle Bir Geçer Zaman Ki dizisinin Mesude'si Nilperi Şahinkaya ise striptiz sahneleriyle gündemde kaldı. Basında boy boy fotoğrafları gösterildi günlerce. Yeliz Şar ise İngiliz yazar Ben Elton'un kaleme aldığı, Tarık Ünersel'in Türkçe'ye çevirdiği 'Canlı Yayın' adlı oyundaki striptiz ve sevişme sahneleriyle bugünün gündemini oluşturdu. Bu bir hafta da çok konuşulacağa benziyor.

Uzun zamandır basında normal bir tiyatro oyununun yer aldığını hatırlıyor musunuz?

'Seks her zaman satar' mentalitesini benimsemiş ve de bu tarz oyunların basının ilgisini çektiğini bilenler de bu durumu çok güzel bir şekilde kullanıyorlar işte. Bugün gazete okuyan, haberleri internetten takip eden milyonlarca kişi de böylelikle bu oyunlardan haberdar olmuş oldu.

Bakalım bu pazarlama yöntemi ne kadar daha etkili olmaya devam edecek?


(Kaynak: HABER VAKTİM)


***


Ayrıca bakınız: 


Şimşek hızıyla içeriği boşlatılan tiyatro çürüyüp ceset hâline geldi!