8 Temmuz 2011 Cuma

Bulunmaz Kültür Merkezi sanatçısı, Sosyalist OYUN Dergisi Genel Yayın Yönetmeni, TUTKAL romanı yazarı Oğuzcan Önver, Taner Cindoruk konusunda haklı!!!

Ben, sosyalist bir sanatçı olduğum için, kurduğum ve yönettiğim bütün kurumları, doğal olarak, sosyalist bir mantıkla kuruyor ve sosyalist bir mantıkla yönetiyorum.

Ben, sosyalist bir sanatçı olduğum için, Bulunmaz Kültür Merkezi, Sosyalist OYUN Dergisi, Bulunmaz Tiyatro gibi kurumları kurup yönetirken, bu kurumlar içerisinde görev alan kişileri, doğal olarak, sosyalist bir mantıkla seçiyor ve bu kişilerin sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yapmalarını istiyorum.

Ben, sosyalist bir sanatçı olduğum için, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretimde bulunan kişilerin ürünlerini halka sunuyorum.

Oğuzcan Önver, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yaptığı için, doğal olarak, onun yapıtları halka ulaşabiliyor.

Oğuzcan Önver, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yaptığı için, doğal olarak, onu, kendi kurduğum Sosyalist OYUN Dergisi Genel Yayın Yönetmeni yaptım.

Oğuzcan Önver, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yaptığı için, doğal olarak, onun TUTKAL adlı romanını, kendi kurduğum Bulunmaz Yayıncılık tarafından yayınladım.

Oğuzcan Önver, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yaptığı için, doğal olarak, onun facebook bataklığından uzaklaşıp, "kendi sitesi"ni kurmasını teşvik ettim.

Oğuzcan Önver, sosyalist bir mantıkla sanatsal üretim yaptığı için, doğal olarak, o da, tıpkı benim gibi, bütün cezalara karşı olduğu gibi, bütün ödüllere de karşı biri...

Ben ve Oğuzcan Önver, sosyalist sanatçılar olduğumuz için, bütün ödüllere karşı olmakla birlikte, pespaye şiirler yayınlayan Taner Cindoruk'un aldığı ödüle de karşıyız. Nasıl ki, bütün televizyon dizilerine karşı olduğumuz gibi...

Aşağıdaki yazıyı, bu duygular ve bu düşünceler ışığında okuduğunuzda, Oğuzcan Önver'in, Taner Cindoruk konusunda da, ne kadar gerçekçi, ne kadar haklı ve ne kadar toplumcu olduğunu hemen anlayacaksınız!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz


***


Dizi oyuncusu Taner Cindoruk'a şiir ödülü!


Oğuzcan Önver
4 Temmuz 2011


"Öyle Bir Geçer Zaman Ki" dizisinin oyuncusu, Kazmacıbaşı / Balıkçı Orhan Alkaya'nın rol arkadaşı: Taner Cindoruk, Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri'nde, şiir dalında ödül aldı! Taner Cindoruk'a geçmiş olsun dileklerimizi sunuyoruz. Tüm sanat dünyamızın başı sağ olsun. Taner Cindoruk, bundan sonra şiire benzer herhangi bir şey yazamayacak. Önceden yazıyor muydu? Hayır! Birkaç şiirine baktım bu arkadaşın, bizim ''ilkokulda'' bile ona ''beş basacak'' şairler vardı. ''seni'' ve ''beni''yi kafiyelemek ve ''seviyorum seni'' diye yazmak, ne kadar müthiş bir buluş öyle değil mi!?

***

SEN GİDELİ BU YAĞMURLAR

tanıdığım bütün sokaklar adına seviyorum seni
polisler bile umursamıyor artık beni;
dün bir kuyunun koynundaydım
bugün bir kitapçıda buldum kendimi, akşama kadar yüzünü dolaştım;
çünkü tanıdığım bütün sokaklar adına seviyorum seni...

Taner Cindoruk

***

2011 YAŞAR NABİ NAYIR GENÇLİK ÖDÜLLERİ

Şiir dalında ön elemeden geçirilerek seçici kurula sunulan dosyalar Mehtap Yıldırım, Onurcan Çakır, Gökhan Aşkar - Erdal Eren, İlayda Vurdum, Taner Cindoruk, Dilek Değirmenci, Özgür Asan, Mustafa Altay Sönmez imzalarını taşıyordu. Dergimizin yayına başladığı 1933 yılından bugüne kadar özenle sürdürdüğü 'edebiyatımıza yeni değerler kazandırma' çabası, 78. yılımızda da edebiyatseverleri yeni imzalarla buluşturuyor.

Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri'ne katılım, her yıl olduğu gibi yine yoğundu.

Gülseli İnal, Metin Cengiz, Metin Celâl, Haydar Ergülen ve Enver Ercan'dan oluşan şiir seçici kurulu yaptığı değerlendirme sonucu, ödülü oybirliğiyle Taner Cindoruk'un "Çocuğa İnanmanın Sonu Yok" adlı dosyasına verirken; Dilek Değirmenci, Özgür Asan, Mustafa Altay Sönmez'in dosyalarını 'dikkate değer' buldu.

Öykü dalında ön elemeyi geçenler Hasan Doğan, Mehmet Erikli, Gökhan İnci, Gözde Kurt, Ozan Kırcı, Sedat Sezgin, M. Özgür Mutlu, Erhan Ayhan, Sinem Torun, Hakkı İnanç ve Mehmet Can Şaşmaz'ın dosyalarıydı.

Nursel Duruel, Feyza Hepçilingirler, Mehmet Zaman Saçlıoğlu, Hulki Aktunç ve Feridun Andaç'tan oluşan öykü seçici kurulu, ödülü M. Özgür Mutlu'nun "Van Gölü Ekspresi" adlı dosyasına verirken; Sinem Torun, Hakkı İnanç ve Mehmet Can Şaşmaz'ın dosyalarını 'dikkate değer' buldu.

(Kaynak: Varlık)

Ayrıca: Enver Ercan'ı yakından tanıyalım!

(Kaynak: Oğuzcan Önver)