6 Ağustos 2010 Cuma

İnsan doğasına aykırı yönetim biçimi olan; kapitalizmin iğrenç ruhunu bil!

Fotoğraf: Cemre Eylül Bulunmaz

Wolfgang Fritz Haug

META ESTETİĞİNİN ELEŞTİRİSİ

Kapitalist Toplumda Görüntü, Cinsellik ve Reklam

SPARTAKÜS YAYINLARI


***


Ben, gömlek değiştirir gibi bir mantık doğrultusunda okuma algısı içerisinde olmadığımdan, herhangi bir kitabı okur okumaz, o kitabı, kitaplığımdaki "unutulmuş kitaplar bölümü" içerisine boca etmiyorum.

Ben, bazı kitapları, kitaplığımın insana en yakın yerine yerleştirir ve bu kitapları defalarca okurum.

Benim düşünsel evrenimi zenginleştiren öyle önemli kitaplar ve bu kitapların öyle önemli yazarları vardır ki... O önemli kitapları, bedenimin bir parçası ve o önemli yazarları, ailemin ayrılmaz birer bireyi olarak kabul ederim.

Örnekse...

"Köpek Kalbi" ve "Meta Estetiğinin Eleştirisi" kitaplarını, yaklaşık olarak onar kez okudum. Mihail Bulgakov, "Köpek Kalbi" ve "Usta ile Margarita" kitaplarını, Wolfgang Fritz Haug, "Meta Estetiğinin Eleştirisi" kitabını yazmış olduğu için, bu yazarlar, âdeta benimle aynı sofraya oturur ve benimle gezintiye çıkarlar...

Eğer...

Sovyetler Birliği yöneticileri, "Mihail Bulgakov'un hakkını Mihail Bulgakov'a verseydi..."

Yani...

Bu çok önemli, edebiyat dünyasına büyük bir görkem kazandıran ve bence, "su katılmamış komünist bir yazar" olan Mihail Bulgakov'u, "anti-komünist" bir ruh cenderesine sokup "engellemeseydi"...

Yani...

Mihail Bulgakov, "daha fazla ürün" verseydi...

Bence, Sovyetler Birliği dağılmaz, Amerikan emperyalizmi bu denli azgınlaşamaz, bu denli azılı katil hâline gelemez ve "demokrasi ihracatçısı maskesi" ile dünya halklarına bu denli kan kusturamazdı...

Eğer...

Sosyalist entelektüeller, "sadece ezberlenmiş yalnızlıklar" içerisinde debelenmeyip, Wolfgang Fritz Haug'un düşüncelerini içselleştirebilirlerse, dünyanın geleceğinde (hâlâ) bir umut var demektir.

Bir özdeyiş hâline gelen "bizi çalışmak kurtarır" sözünü biraz değişime uğratarak yineliyorum:

Bizi okumak kurtarır... (HB)