AFYON'LU MAĞDUR TİYATRO SANATÇILARININ KENDİLERİNE YÖNELİK AŞAĞILAMA, KANITSIZ, BELGESİZ KARALAMA, İFTİRA, ALAYCI NİTELEMELER İÇEREN VE DAVA KONUSU YAPMAYI PLANLADIKLARI İFADELER
LİNÇÇİ TTB İMZALI YAZILARDAN
"AKBŞT eski genel sanat yönetmeni Ali Çakalgöz hakkında çok ağır etik suçlamalar vardır. Suçlamaları yapanlar arasında ne yazık ki kendi yetiştirdiği öğrenciler de vardır"
LİNÇÇİ TTB adlı gayriresmi örgüt hiç bir delil yada kanıta dayanmayıp internet ortamında sahte adlarla dile getirildiği tespit edilmiş ve dava konusu edilmiş iddiaları ve delilsiz kanıtsız kişilerin iddiasına dayalı sözlü beyanları yazılı olarak ve yayın yoluyla yaydığı için, sözcülüğünü yaptığı iddiaları belgelemek yada hesabını vermek zorundadır
Bu durumda, resmi tüzüğe göre gayet yasal bir şekilde elinden alınmış genel sanat yönetmenliğini iade edecek yeni bir belediye başkanının (haminin) yolunu gözlemekten başka çaresi yok demektir.
LİNÇÇİ TTB adlı bu gayriresmi örgüt Ali Çakalgöz'e yönelik bu söylemi ile onun ancak bir hami vasıtasıyla görevini yapabileceği bir alan bulabileceği fikrini aşılamakta, Ali Çakalgöz'ü mesleki açıdan yetersiz, çaresiz gibi göstermektedir.
***
LİNÇÇİ ÖMER FARUK KURHAN İMZALI YAZILARDAN
AKBŞT’de tiyatrocular arasında bir ayrışma yaşanmış ve işten çıkarılan Ali Çakalgöz’ün genel sanat yönetmenliği yetkisini kötüye kullandığı bizzat yetiştirdiği genç tiyatrocular tarafından iddia ediliyordu. Belediye yönetimi de kendilerine ulaşan şikâyetler nedeniyle genel sanat yönetmeni ve yardımcısı ile ilişkilerini koparma gereği duyduklarını söylüyordu.
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan imzası ile internet ortamında yayınlanan bu yazıyla dedikoduya dayalı söylemi tıpkı LİNÇÇİ TTB bildirisinde olduğu gibi yinelenmekte ve hiçbir somut kanıt olmaksızın ispatlanmış gibi dile getirmektedir. Belediyenin hiç bir resmi söylem yada yazışmada dile getirmediği söylem belediyeye mal edilmektedir. Bu dedikoduya dayalı söylemlerle ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunduğumuz yayın yoluyla ve belgelerle yayınlanmış olduğu halde, hukuki süreci devam eden bir konuda tıpkı internette sahte adlarla karalama yapanlar gibi kanıtsız karalamalara adı geçen kişi destek vermektedir
Afyon çılgınlığının bir başka aktörü Ali Çakalgöz’ün derdi farklıdır: Amatör bir topluluk olarak yapılanan Afyon Belediye Şehir Tiyatrosu’nda (AKBŞT) önüne geçemediği ayrışma ve kamplaşmanın kendisini tasfiye etmek isteyen kanadından intikam almak istiyor.
Elindeki hangi belge ve bilgiye dayanmaksızın kendi kanısını kesin bir itham olarak dile egtirmekte ve Ali Çakalgöz'ü intikamcı olarak göstermekte, saygınlığını zedeleyerek kişilik haklarına saldırmaktadır
AKBŞT’nin amatör bir şekilde yapılandırıldığı bu maddeden ve genel sanat yönetmeninin de başkalarının yanı sıra amatör tiyatrocuların başına çavuş olarak dikilmek istendiği diğer maddelerden kolaylıkla anlaşılabildiği halde niçin LİNÇÇİ Ertuğrul Timur “profesyonel bir şehir tiyatrosu”nun var olduğunu ileri sürmektedir? Ben o bir simülakr (bu vakada yalancı bir simülakr olarak) yayıncılık yapıyor diyorum.
AKBŞT Yarı amatör bir yapıdır. Fakat Ali çakalgöz’ü amatörlerin başına "çavuş olarak" dikilmiş tanımlaması ile düpedüz bir aşağılama ve alaycılık vardır. Ali Çakalgöz oyun yönetmenin ötesinde öğrenci ve yetişkinlere kurslar açmış turneler dahil defalarca oyun sahnelemiştir. Bir çoban yada çavuş olmadığı gayet netken amatörlerin başına dikilmiş çavuş nitelemesi Ali Çakalgöz'ün mesleki saygınlığına gölge düşürücü bir ifadedir, aşağılama içermektedir.
“Üç yılda sahneledikleri 10 oyun arasında 'Şu Çılgın Türkler'in de olduğunu söyleyen Çakalgöz, ‘Şu Çılgın Türkler’i Isparta'daki Komando Er Eğitim Tugayı'nda sergilediklerini ve kendilerine bir bayrak hediye edildiğini söyledi. Çakalgöz, birçok ödül ve plaket aldıklarını ama tiyatronun kapanmasıyla bu ödüllerin anlamının yitirildiğini belirtti.” Haberin sunumunda yer verilen fotoğrafta, Ali Çakalgöz’ün bir duvardaki Atatürk kabartmasının hemen altında yer alan “Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından birisi kopmuş demektir” yazısının bitiminde, duvara yaslanmış karamsar ve düşünceli tavrı tabii ki envai çeşit zinde kuvvete bir çağrı niteliğinde.
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan’ın anlaşılamaz bir kinle yapılmış bir açıklamayı ve Atatürk resmi önünde çekilmiş bir fotoğrafı kurgulayarak insanları bir taraftan ilan etmeye damgalamaya çalışmakta, darbe davetçisi olarak ima etmektedir. Bunu bir yorum gibi değil kesinlik içeren ifadelerle yapmaktadır. LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan ülkemizde her makamda, her resmi kuruluşta, her meydanda bulunan Atatürk resmi yada heykeli önünde fotoğraf çektirmeyi adeta bir kabahat yada darbecilik iması gibi anlamakta ve göstermeye çabalamaktadır. Topluluğun daha önceki oynadığı oyunları da askeri birliklerde de oynadığını göz ardı ederek bu sözü geçen oyunun askeri bir birimde oynanmasından imalarda, suçlamalarda bulunmaya çalışmaktadır. Karalamanın ötesinde bu bir hedef göstermedir.
Kuruluşundan beri AKBŞT’ye yansıyan / yansıtılan Türkiye genel siyasetinde yaşanan bir kamplaşmanın dışa vurumu. “Şu Çılgın Türkler” oyunu tiyatro alanında Atatürkçü ve orduyu AKP’ye ya da dinciliğe karşı yücelten bir propaganda işlevi üstlendi. Meclis düzeyinde özlenense, AKP’yi muhalefete itecek bir CHP-MHP koalisyonuydu. AKBŞT, benim ultra anti-demokratik ya da faşizan olarak nitelediğim bir tüzükle yönetilirken, bir süreliğine bu koalisyona sahne olmuş, fakat 2009 yılında AKP kendisinden bağımsızlaşan belediyeyi yeniden ele geçirmiş.
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan kurguladığı iddiasını daha da ileri taşıyarak seçilen oyunla Ali Çakalgöz ve ekibini siyasi bir taraf gibi gösterme çabasına girmiş, Türkiye'nin En tanınmış oyun yazarlarından olan ve eserleri Devlet Tiyatroları ve Devlet Televizyonları dahil pek çok yerde yer almış Turgut Özakman'ın binlerce satan ve her kesimden insanımızın büyük bir beğeniyle okuduğu "Şu Çılgın Türkler" adlı kitabından uyarlanan bir oyunu sahneledikleri için Ali Çakalgöz ve ekibini orduyu AKP'ye ve dinciliğe karşı yücelten bir propagandaya alet olduğu imasında bulunmakta ve ithamını bunun CHP-MHP koalisyonuna hizmet eden bir adım olduğunu iddia edecek kadar ileri götürebilmektedir. Bu iddialara dayanarak da siyasi bir tarafmış gibi gösterdiği Ali Çakalgöz ve ekibinin yeni seçilen belediye tarafından işten çıkarılmalarına haklı bir gerekçeymiş gibi sunulmaktadır. Tamamen hayal ürünü bir kurguya dayalı bu iddia gerçek dışı olduğu kadar yanıltıcıdır da. Esasen sadece Ali Çakalgöz ve ekibini değil eserin yazarı Turgut özakman da dahil eseri basan, satan, sahneleyen hatta okuyan herkesi taraf gösterebilecek ve haksız ithamlar çıkarılabilecek bir anlatımdır. Oysa ki AKBŞT'nin sahnelediği söz konusu oyun karşıtı olunduğu iddia edilen AKP İl örgütü, ilçe örgütü ve Gençlik kolları için de kendi istekleri üzerine sahnelenmiş ve büyük alkış almıştır. Bu dahi göstermektedir ki Ne Çanakkale destanı, ne de Çanakkale üzerine Turgut Özakman'ın bu eseri sadece bir kesimin malı değil her görüşten Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının sahiplendiği bir zafer ve bunun kitabıdır.
LİNÇÇİ Üstün Akmen’in açıklaması LİNÇÇİ TTB’nin açıklamasıyla örtüşüyor ve yıkılması planlanan sahneye vurgu yapıyor. Aslında çok da doğru yapıyor, çünkü işin tiyatrocular kısmı ve siyasi arka planı bir hayli karışık, ama anlaşılmaz da değil.
Artık salt Afyon'lu mağdur sanatçıları her ne pahasına olursa olsun suçlama, suçlayıcı unsur bulma çabasında olduğu net bir şekilde görülen LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan kendi tamamen düzmece, kurgu ifadelerine yandaş bulmak için LİNÇÇİ TEB Türkiye Eleştirmenler Birliği Başkanı LİNÇÇİ Üstün Akmen'in kaleme aldığı bildiriyi de çarpıtmaktadır. Sayın LİNÇÇİ üstün Akmen'den bu konuda ayrıca görüş alınarak eklenecektir.
Özellikle LİNÇÇİ TİYATROM’un FACEBOOK “örgütlenmesi” üzerinden yarattığı sanal “kamuoyu” işi absürt bir çerçeveye de taşıdı. Yayıncılar olarak bu yaklaşımın bedelini dezenformatör ve sansürcüler haline gelerek ödediler, ödüyorlar. Bir yerde mazur görmek lazım: Alışmışlar ve ellerinden ancak bu kadarı geliyor
LİNÇÇİ Tiyatrom.com baştan beri konuya objektif yaklaşıp sahip çıkmıştır. Eğer LİNÇÇİ tiyatrom olaya yer vermese ve kararlıca sürdürmese bu konu LİNÇÇİ TTB’nin ilk bildirisi ile kapanıp gitmiş ve biz de unutulmuş olacaktık. Bu nedenle düşmanca tavrını Ali Çakalgöz ve ekibiyle sınırlamayıp destekleyen yayınlara da sürekli bir saldırıya dönüştürmüştür. Kendilerinin de değişik konularda imza kampanyaları düzenlediklerini unutup kampanyayı hafife almak suretiyle bertaraf etmeyi denemekte ve bunu yaparken de destek veren binlerce duyarlı insanı da aşağılamaktadır.
Afyon’da eski genel sanat yönetmeni Ali Çakalgöz’ün AKBŞT’nin profesyonel biçimde yapılandığı iddiasının altının boş ve yanlış bilgilendirme olduğunu biliyoruz.
Afyon Belediyesi şehir Tiyatrosunun yapısı bellidir. Kadrosunda profesyonel anlamda maaşlı kadrolu oyuncuları da olan amatörlerle takviyeli bir topluluktur. Ali Çakalgöz oranın yıllardır Genel Sanat Yönetmenidir. LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan bu beyanı esas almak yerine Ali Çakalgöz’ü yanlış bilgilendirme (yani bir anlamda yalancılık) ile suçlamaktadır
Örneğin “Şu Çılgın Türkler” üzerinden Atatürkçü, devletçi ve sağı solu birbirine karışan bir söylem içinden ve fiiliyatta tiyatroyu halka götürme ilkesiyle örgütlenen altı boş profesyonalizm, ilginç bir şekilde kendisine muhalefet eden tiyatrocuların ağır iddialar geliştirmelerine neden olmuş. Ali Çakalgöz’ün keyfi, dışlayıcı ve halkın tiyatroya katılımını engeller nitelikte bir çizgi geliştirdiğini savunuyorlar.
Yine dedikodulara dönüş yapmakta ve Ali Çakalgöz ve ekibine mal etmeye çalıştığı siyasi taraflılık kurgusuyla dedikoduları birleştirmeyi denemektedir. Ali Çakalgöz’ün tiyatroyla halkı ne derece buluşturduğunun kanıtı her bir oyunun kaç seyirciye ulaştığı, halktan kaç kişiyi tiyatroya katıp (bu iddiaları yayanlarda dahil) onları tiyatroya kazandırdığı, açtığı kurslara kaç kişinin katıldığı ortadayken bu yalana inanmak olsa olsa açıkça taraflılık ve iftiracılara ortaklıktır
Bu noktada AKP’nin kafa karıştırıcı bir şekilde ürettiği ve özellikle liberal aydınları şaşkına çeviren devletçi / özgürlükçü ikileminin Afyon’daki tiyatroya nasıl yansıdığını da görüyoruz. Milliyetçi ve muhafazakar söylemlerle de iş gören gurup, şaşırtıcı bir şekilde profesyonalist tiyatro anlayışının karşısında halkın tiyatroya katılımını savunan, amatörlüğü yücelten söylemlere başvuruyorlar. AKBŞT eski genel sanat yönetmeni Ali Çakalgöz’ün LİNÇÇİ TTB’den pek hazzetmemesi normal; çünkü profesyonalist bir ödenekli tiyatro stratejisine sahip ve bu da onun ister istemez idari bürokratik aygıt içinde yer edinme kaygısıyla hareket etmesine yol açıyor.
Milliyetçi, muhafazakar söylemlerde iddiası delillendirilmek zorundadır. Suç sayılabilecek bir milliyetçi, muhafazakar söylemi bir yana bırakınız ortalama herhangi bir yurttaştan öte hangi söylemlerde bulunulduğu delillendirilmeli, örneklendirilmelidir. Aksi bilinçli olarak kafa karıştırma ve hedef göstermedir. Ali Çakalgöz’ün topluluğu kırkın üzerinde oyuncu ile oyun çıkarmaktadır ve sadece dördü kadroludur. Böyle bir örneği profesyonelist davranmakla, halkın katılımına engel gibi göstermek de haksızlıktır. Ali çakalgöz isteseydi amatörlerle uğraşmak yerine dört kişilik oyun da çıkarır sezonu kapatırdı. Hatta tek kişilik oyun sahneler egosunu tatmin ederdi. Elinde 4 kadrolu oyuncu varken bu kadar geniş kadrolu yapımları seçmiş birisine bu suçlamalar çok açık ki art niyetli ve dezenformasyondur ve tüm yukarıda sıraladığımız diğer alıntılar gibi Ali Çakalgöz ve ekibini karalamaya, küçük düşürmeye, zanlı göstermeye yöneliktir.
NOT: AKBŞT’nin FACEBOOK’taki sayfasında verilen bilgiye göre, 27 Mart Dünya Tiyatro Günü’nde Yılmaz Erdoğan’ın “Kadınlık Bizde Kalsın” oyununun prömyeri yapılacak. Yanlış saymadıysam, Bahar aylarında yirmi defa oynanacağı bilgisi veriliyor. Bir izleyici yorumunda “… hayaletler mi oynuyor, siz kapanmamış mıydınız?” diye dalgasını geçiyor.
LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan salt tepkileri önlemek için sadece bir kaçı daha önce Ali Çakalgöz'den eğitim almış, biraz olsun tiyatroya bulaşmış kişileri toplayıp apar topar kuruluveren grubu överken onların sahte adlarla fink attığı internet sayfasını referans gösterip Ali Çakalgöz ekibini alay edilen kesim gösterme çabası da açık ve net şekilde belediye ve düzmece topluluktan yana, Ali Çakalgöz ve ekibine ise karşıt olduğunun, taraflı davrandığının kanıtıdır.
LİNÇÇİ Ertuğrul Timur’un Afyonkarahisar Belediye Şehir Tiyatrosu’nun tüzüğünde amatör olarak tanımlanan bir tiyatroyu profesyonelmiş gibi yutturmaya çalışması, bununla da kalmayıp güya profesyonel tiyatro adına oradaki amatör tiyatrocuları aşağılama ve teşhir girişimleri hatırlanmalıdır. Dolayısıyla yoğurdu mümkün olduğunca şiddetli üfleyerek yemekten başka çare yok.
LİNÇÇİ Ertuğrul Timur kadrolu maaşlı profesyonel çalışanları olan, bir genel sanat yönetmeni olan topluluktan söz etmektedir. Bu anlamda da profesyonel çalışanlardan söz etmesi gayet doğaldır. LİNÇÇİ Ertuğrul Timur’un oradaki amatör tiyatrocuları aşağılamadığı gibi bir makam şoförü bir memurun jüri yapılarak oyuncu seçmesini haber yapmıştır ve bu aşağılama ise belediye bu yetkisiz ve tecrübesiz kişileri jüri yapmakla kendi kendini ve Tiyatro mesleğini, sanatını aşağılamıştır!
YUKARIDAKİ ALINTILAR LİNÇÇİ ÖMER FARUK KURHAN ADLI KİŞİNİN KONUYA DAİR BİR ÇOK YAZISINDA YER ALAN ÇOKÇA İFADELERDEN BİR KISMIDIR. BU YAZILARIN TÜMÜNE GÜNÜ GÜNÜNE ANA SAYFASINDA LİNK VERMEK SURETİYLE LİNÇÇİ TÜRKİYE TİYATROLAR BİRLİĞİ İNTERNET SİTESİ DE ORTAK OLMUŞTUR.
Yukarıda çokça örneği görüldüğü üzere LİNÇÇİ Ömer Faruk Kurhan ve üyesi olduğu LİNÇÇİ TTB adlı gayriresmi örgüt kanıtsız, delilsiz, belgesiz bir şekilde Ali Çakalgöz ve ekibini defaten suçlamakta, mesleki ve kişilik anlamında aşağılama, alaycı tavır geliştirme yöntemini seçmekte, bu taraflı tutumlarla sınırlı kalmayıp, söylentileri kesin ithammış gibi anmakla da yetinmeyip adeta kurmaca suçlar yaratılmaktadır. Tiyatro örgütü olduğunu iddia eden bir yapının ve tiyatrocu olduğunu iddia eden bir kişinin bu taraf'lı duruşu manidardır. Manidar olmasından öte suç olduğunu düşünmekteyiz. Resmi anlamda suç duyurusunda bulunmanın ötesinde sürdüğü takdirde bu maksatlı saldırgan tavrı tüm tiyatro dünyasına duyurmak ve teşhir etmek de görevimiz olacaktır.
(Kaynak: tiyatrom.com)
***
Oyun'un notu: Yukarıdaki metni, LİNÇÇİ Ahmet Ertuğrul Timur'un (nam-ı diğer 3. Abdülhamid) sahibi olduğu LİNÇÇİ tiyatrom.com sitesinden alarak olduğu gibi yayınladık. Ancak, metinde bulunan LİNÇÇİ adlara biz link verip, bu adları biz kırmızı renkle belirginleştirdik.
Ayrıca bakınız:
LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!
Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!
Linç imzacıları listesi