8 Mart 2010 Pazartesi

LİNÇÇİ Ahmet Ertuğrul Timur (nam-ı diğer 3. Abdülhamid), LİNÇÇİ "Türkiye Tiyatrolar Birliği"(!)'den uzaklaştıkça güzel ve doğru yazılar yayınlıyor!...

LİNÇÇİ TTB YÖNETİMİ VE SAYIN NEDİM SABAN'A "MA-GA-ZİN-SEL" BİR YANIT!...


Ali Çakalgöz
alicakalgoz@gmail.com
8 Mart 2010


Biz halk olarak, magazini çok severiz. Televizyonlarda en çok izlenen programların başında magazin içerikli programlar gelir. Kim kimi ne yapmış? Kimin eli kimin neresine dokunmuş? Kim kimden ayrılmış? Kim kime aşık olmuş? Kim kimi aldatmış? vb. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Üstelik reytingi yüksek programlardır. LİNÇÇİ TTB yönetimi ve Nedim Saban hocamız da bu durumu bildiği için olsa gerek, reytinglerini yükseltecek bir DEDİKODUYA dört elle sarıldılar. Hem de 1100 km yol yaparak. "AFYON'DA ASLINDA NE OLDU?"yu unutarak.

Belediye Yönetimi'ne şirin görünmek adına, üç beş tetikçinin Ali Çakalgöz’e ve oyuncularına sahte ve takma isimlerle İFTİRA-KARALAMA-DEDİKODU VE KÜFÜRLERLE saldırmalarını sahiplenip, üstelik bunu yapanlara sanatçı payesi vererek, yazdıkları yazılarda ve bildirilerde "KAMUOYUYLA PAYLAŞTILAR". Reytingi yükseltmek uğruna.

LİNÇÇİ TTB yöneticileri beni telefonla arayıp Afyon'a geleceklerini söylediklerinde çok mutlu olmuştuk. Çünkü LİNÇÇİ TTB yöneticileri Belediye Başkanı'nın ödenekli bir tiyatroyu kapatıp, yetmiyormuş gibi oluşacak kamuoyu tepkisini azaltmak için de "BUNDAN BÖYLE GÖNÜLLÜLÜK ESASINA GÖRE TİYATRO YAPILACAK" tezini protesto etmek ve binbir zorluk içinde Anadolu'da tiyatro yapmaya çalışan bizlere sahip çıkmak için geliyorlardı.

Nereden bilebilirdik bunun Afyon’a turistik bir gezi olduğunu? Nereden bilebilirdik Belediye Yönetimi'nin aldığı "GÖNÜLLÜLÜK ESASINA GÖRE TİYATRO YAPILACAK" kararına tam destek vermek için geldiklerini? Nereden bilebilirdim; önceki yazılarında ve söyleşimizde ifade ettikleri "ANADOLUDA ALİ ÇAKALGÖZ’LER KOLAY MI YETİŞİYOR EY BELEDİYE YÖNETİMİ. BU İNSANI KÜSTÜRMEYİN" sözcüklerinin sahte olduğunu. Nereden bilebilirdim yine yazılarında ve söyleşimizde "TİYATRODA GÖNÜLLÜLÜK ESASINA GÖRE ÇALIŞILACAK" kararını yerden yere vururken, İstanbul’a döndüklerinde bütün bunları unutup, hatta yok sayarak Ali ÇAKALGÖZ’ün özel hayatına yönelik dedikodu ve hakaretleri yazılarına taşıyıp, Sayın Saban’ın tabiriyle "KAMUOYUYLA PAYLAŞIYORUM" diyeceklerini?

Nereden bilebilirdim, benimle ilgili kanıtı olmayan bir karalamayı "TİYATROMA DOKUNMA" başlıklı yazısına taşıyan ve "kamuoyuyla paylaşıyorum" diyen Sayın Nedim Saban’a, düzeyli bir eleştiriyle cevap verdiğimde Sayın Saban’ın çok sinirlenip; "Ne yazıktır ki, Afyon Şehir Tiyatrosu’nun kurumsallaşması için sağlam bir tüzük hazırlamayı bırakın, ekip ruhunu bile kurmayı beceremeyen eski sanat yönetmeni bunca destek yazısını ve en azından meslektaşlarının binlerce kilometre yol yapmasını görmezden gelerek, nesnel değerlendirmelere bile saldırıyla yanıt verdi. Üzücü olan, Afyon’da mesailerini tiyatro yapmak yerine birbirleriyle uğraşmakla harcayan eski ve yeni grup üyeleri , tiyatrolarına dokundurtarak, Afyon seyircisine ihanet ettiler! Eğer, Anadolu’daki tiyatro emekçileri, kanserin hücrelerde ilerlemesine izin vereceklerse, o zaman ben de, buradan rahatça, 'ey başkan nasılsa metabolizma bozuk, tiyatroya dokun!' diye yazarım." diyebileceğini?

Yanlışsa düzeltin sevgili okurlar. Aslında bu yazısıyla sayın Saban şöyle demek istiyor:

"SAYIN ÇAKALGÖZ VE OYUNCULARI; BİZ LUTFETTİK 1100 KM. YOL YAPTIK VE AFYON’A GELDİK. ÜSTELİK GELMEDEN ÖNCE DE SİZLERİ DESTEKLEYEN YAZILAR YAZDIK. BU NEDENLE BİZE MİNNET BORÇLUSUNUZ. ONUN İÇİN BİZ NE SÖYLERSEK SÖYLEYELİM, NE YAZARSAK YAZALIM BİZİ ELEŞTİREMEZSİNİZ. ÇÜNKÜ BİZİM SİZE GELMEMİZ BİR LÜTUFTUR. HERŞEYİ EN İYİ BİZ BİLİRİZ, HERŞEYİ EN İYİ BİZ YORUMLARIZ. BİZLER TÜRKİYE'NİN BÜYÜK TİYATROCULARIYIZ. SİZLER İSE ANADOLU'NUN KAVGA EDEN OYUNCULARISINIZ."

Sayın LİNÇÇİ TTB yöneticileri; ilk önce şu konuda anlaşalım; "ekip ruhunu bile kurmayı beceremeyen Ali Çakalgöz’ ile kamplaşma ve hizipleşme içerisinde olan" AKBŞT oyuncuları 3 yılı aşkın bir sürede, Nisan 2009'da belediye yönetimi el değiştiresiye kadar olan zamanda, Ali Çakalgöz’ün sahneye koyduğu oyunlarla yüz on bin seyirciye nasıl ulaşır? Sizler, ısrarla "kamplaşma ve hizipleşmeden" söz ediyorsunuz.

Benim ve oyuncularımın iş akitlerinin fesih yazısında aynen şu ifade var:

"Tiyatro salonunun yer aldığı belediye emek binasının yıkılacak olması nedeniyle tiyatro faaliyetlerine bir süre ara verilmiştir. Bu yüzden de size ihtiyacımız kalmadığından iş akdiniz fesh edilmiştir."

Üstelik Belediye Yönetimi Mart 2009'da yapılan yerel seçimlerde el değiştirdikten hemen sonra kendi istekleriyle tiyatrodan ayrılıp belediyenin çeşitli birimlerinde çalışmaya başlayan üç arkadaşımızın 10 ay boyunca, yani bizim iş akitlerimizin fesh edildiği 05.01.2010 tarihine kadar halk tabiriyle "gıkları çıkmamıştı". Bu arkadaşlarımızın ne yazılı basında, ne internette, ne de görsel basında beni suçlayan en küçük bir tepki yazılarını bulamazsınız.

Sizin deyiminizle nerede o zaman kamplaşma ve hizipleşme? İş akdi fesih yazısının bir kopyasını dileyen herkese gönderebilirim. Nerede o zaman kamplaşma ve hizipleşme nedeniyle bizim tiyatrodan gönderildiğimizin kanıtı? El insaf Sayın SABAN… El insaf LİNÇÇİ TTB yöneticileri. Elinizde bir fotokopisi bulunan iş akdi fesih yazısının neresinde Ali Çakalgöz’e yapılan ve yazınıza taşıdığınız "çok ağır etik suçlamalar"?

Adliyeler açık sayın LİNÇÇİ TTB yöneticileri ve Sayın Saban. Benimle ilgili, bana yapılan suçlamalarla ilgili bir mahkumiyet kararı bulursanız, kendimi tiyatro kamuoyu önünde, dünyanın en aşağılık ve yalancı insanı olarak ilan edeceğim ve kamuoyundan özür dileyeceğim. Bulamaz iseniz benden özür dilemenizi beklemiyorum. Sadece Tiyatro kamuoyundan özür dileyecek misiniz?

Ben sizleri arayıp "ne olur bana destek verin" demedim. "Afyon’a gelin" demedim. Hayatım boyunca bugüne kadar tiyatroya zarar verecek her şeyin karşısında dik durdum. Yazdığınız yazıda Ali Çakalgöz’e değil de tiyatroya destek verdiğiniz anlayışıyla sizi arayıp bu yazınız nedeniyle size teşekkür etmedim. Sizler Anadolu'nun küçük bir şehrinde tiyatro yapmanın "T"sini bile bilmezsiniz. Çünkü TİYATRO ADINA bizim yaşadığımız zorlukların hiçbirini yaşamadınız bugüne kadar.

Sizler Anadolu'yu "TURNEYE ÇIKILACAK YERLER OLARAK BİLİRSİNİZ." Belki ben ekip ruhunu kurmayı başaramamışımdır ama en azından sizler gibi dün "beyaz" dediğime bugün "siyah" demiyorum. Yani tavrımda ve düşüncelerimde bir tutarlılık var. Tavır ve düşüncelerimi ise sizlerin yaptığı ve yazdığı gibi, kişilerin özel hayatına dair dedikodular şekillendirmiyor. Kalkıp bir de meslektaşa olan saygıdan söz ediyorsunuz. Meslektaşa saygı, bir meslektaşa yapılan iftira ve dedikoduları yazılara ve bildirilere taşımaksa, ben hiçbir meslektaşıma saygı duymuyorum sayın Saban ve LİNÇÇİ TTB yöneticileri.

Beni "magazin kulvarına yatırım yapmak"la suçluyorsunuz. İyi de siz nereye yatırım yapmış oluyorsunuz, kaleme aldığınız bildiri ve yazılarla? Kişilerin özel hayatına yönelik kanıtı olmayan iftira ve dedikoduları yazılara ve bildirilere taşıyan ben miyim yoksa siz misiniz?

Tiyatroyu belki hiç sevmemesine ve tiyatroya uzak olmasına rağmen yazılarımda o kadar eleştirdiğim Belediye Başkanı bile şu anda kendi çalışanları olan üç eski oyuncunun söylemlerini hiç dikkate almamış ve hiçbir yerde, hiçbir platformda dile getirmemiştir. Çünkü Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, tanıyabildiğim kadarıyla magazinden nefret eder. Ve insanları yapılan dedikodularla yargılamaz ve suçlamaz. Bu yüzden yaptığı açıklamada "Ali Çakalgöz ve oyuncularına, kendileri tiyatro yapmak isterlerse her türlü desteğe hazırım." demiştir.

UZUN LAFIN KISASI: Sayın LİNÇÇİ TTB yöneticileri ve Sayın Nedim Saban. Sizleri; Magazinsel tavrınız nedeniyle, ben ve oyuncularım adına tiyatro kamuoyu huzurunda KINIYORUM.

(Kaynak: tiyatrom.com)


***


Oyun'un notu: Yukarıdaki metni, LİNÇÇİ Ahmet Ertuğrul Timur'un sahibi olduğu LİNÇÇİ tiyatrom.com sitesinden alarak olduğu gibi yayınladık. Ancak, metinde bulunan LİNÇÇİ adlara biz link verip, bu adları biz kırmızılaştırdık!

Ayrıca bakınız:

LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!

Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!

Linç imzacıları listesi