10 Şubat 2010 Çarşamba

İçerisine LİNÇÇİLER sızsa da, Türkiye tiyatrosunun "en saygın ve en yaygın" dergisi unvanını koruyan Yeni Tiyatro, Göktaş yönetiminde yayınlanıyor!

YENİ TİYATRO DERGİSİ’NİN ŞUBAT 2010, 16. SAYISI BAYİLERDE VE KİTAPÇILARDA!..

KİTAP EKİ OLARAK AYDIN ARIT’IN "AKBABA" ADLI OYUNU VERİLİYOR.


Yeni Tiyatro Dergisi'nin 16. sayısı çıktı. Dergi, bu sayısında kapağını Türk Tiyatrosu'nun "önemli" kişiliklerinden olan Cüneyt Gökçer’e ayırmış. Okday Korunan, Cüneyt Gökçer'in kızı, tiyatro oyuncusu Deniz Gökçer'le "O Benim Babam" başlığıyla bir söyleşi gerçekleştiriyor. Yine Cengiz Korucu, Cüneyt Gökçer'in tüm yönlerini irdeleyen "geniş" bir araştırmaya imza atıyor. Devlet Tiyatroları'ndan ve "aile arşivi"nden çokça fotoğrafların da kullanıldığı "araştırma", Cüneyt Gökçer'le ilgili önemli bir kaynakça olma özelliği de taşıyor.

Sema Göktaş, Ocak 2010 tarihli Yeni Tiyatro'da Yılmaz Onay'la başlattığı "Gündem Tartışmaları" başlıklı "söyleşi dizisi"ni, bu sayıda Füruzan Tercan'la sürdürüyor. Devlet Tiyatroları Başdramaturgu Füruzan Tercan'la "Devlet Tiyatroları'nda oyun seçimi, Edebi Kurul'un işlevi, Repertuvar Kurulu, 60. Yılda 60 Oyun Projesi" ve başka önemli konuların işlendiği söyleşi, "kaynakça" olabilecek oylumda ve içerikte bir özellik gösteriyor. Yeni Tiyatro Dergisi'nin bundan sonraki sayılarında da sürecek olan söyleşilerde Göktaş, Yılmaz Onay'la ve "Gündem"deki sıcak konuların ilgilileriyle "konuşma"yı sürdürecek.

Erbil Göktaş ise, "Eleştiri Serüvenleri" başlığıyla yeni bir köşede, sadece oyun eleştirileri yapmayı değil, eleştiriye konu olan oyunları izleme sürecinde "yaşadığı" ilginç olayları ve anekdotları da anlatma amacını güdüyor. Göktaş, 2009-2010 tiyatro sezonunun oyunlarına bir "giriş" özelliği taşıyan bu sayıdaki ilk yazısında, Üsküdar'daki ve İstanbul’un Anadolu yakasındaki tiyatroları ve özellikle Devlet Tiyatroları'nın Üsküdar Tekel Tiyatrosu’nu anlatarak, burada oynanan "Kuzguncuk Türküsü" ve "Kül Bellek"e bir giriş yapıyor. Erbil Göktaş "Yeni Tiyatro Dolu Dizgin Yoluna Devam Ediyor" başlıklı "sunuş" yazısında, 2010 yılında başlattıkları "abone kampanyasına" tüm tiyatrocuların, hatta Yeni Tiyatro'nun sahne sanatları dergisi olması nedeniyle, "tüm sahne sanatları çalışanlarının" bu dergiye destek vermesinin öneminden söz ediyor. Ödenekli ve özel tiyatroların çoğunun da "ilgisizliğinden" yakınan Göktaş, herkesi, Yeni Tiyatro'ya "destek verme" konusunda "düşünmeye" davet ediyor. Göktaş, Türkiye’deki "tüm kesimleri" 2010'da kucaklamak istediklerini belirtirken, "opera, bale ve çağdaş dansa" da daha çok yer verebilmek istediklerini belirtiyor.

Melih Korukçu, “Göstergebilim ve Tiyatro” başlıklı incelemesinde Tennessee Williams’ın “Çökme Tehlikesi Var” adlı oyununa "göstergebilimsel" bir yaklaşımda bulunuyor. Başak Sakızoğlu, Bizim Tiyatro’da LİNÇÇİ Özdemir Nutku’nun Shakespeare’den oyunlaştırıp yönettiği “Bana William Deyin" oyununun “eleştirisi”ni yapıyor.Yeni Tiyatro Dergisi’nin Şubat 2010 tarihli, 16. sayısında, pek çok “eleştiri” daha göze çarpıyor. Burak Akyüz, Adana Devlet Tiyatrosu’nda Volkan Benli’nin yönettiği “Ve Tarlakuşuydu Jüliet” adlı oyunu, “bAŞKa Bir Şizofreni” başlığıyla ele alıyor ve eleştiriyor. Ege Işık, “Çocuk Tiyatrosu ve Kuşlar Mahkemesi” başlıklı yazısında, “Çocuk Tiyatrosu”nun Türkiye’deki tarihçesine de değinip Mehmet Avdan’la da bu konuda bir “söyleşi” gerçekleştiriyor. İhsan Ata, “Kaybedenlerin Öyküsü ve 72. Koğuş” başlıklı eleştirisinde, Sadri Alışık Tiyatrosu’nda Kemal Başar’ın yönettiği Orhan Kemal’in “72. Koğuş” adlı oyununu ele alıyor.

LİNÇÇİ Alper Akdeniz Oyun Atölyesi’nin tasarımcısı Bengi Günay’la “sahne tasarımı”nı da kapsayan “ilginç” bir söyleşi gerçekleştiriyor. Mehmet Esatoğlu ise, “Dinçer Sezgin Sessiz Sitemsiz” başlıklı yazısında, Dinçer Sezgin’in ölümünün ardından, O’nun öykücü, şair ve oyun yazarı kimliğinin yanı sıra “toplumsal olaylara karşı da olan duyarlılığıyla” değerlendiriyor.

Derginin Yayın Kurulu’nda şu isimler bulunuyor: Sema Göktaş, Okday Korunan, Alpay Ekler, Hilmi Zafer Şahin ve Erbil Göktaş…

Türkiye’nin ilk ve tek "hakemli" popüler dergisi olan Yeni Tiyatro’nun Hakem Kurulu’nda ise şu adlar bulunuyor: Prof. Dr. Murat Tuncay, Prof. Dr. Semih Çelenk, Doç. Dr. Sema Göktaş, Yrd. Doç. Dr. Gülayşe Temeltaş

Derginin 16. sayısındaki "kitap eki" ise Aydın Arıt’ın "84. Yaş Gününe Armağan" özelliği taşıyan "Akbaba" adlı oyunu.

Yeni Tiyatro Dergisi, okurlarından gelen yoğun istekler sonucunda Kasım 2009’daki 13. sayısından itibaren “aylık” olarak çıkıyor ve daha önce “2 ayda bir” verdiği “Oyun Kitabı Ekleri”ni, "her ay" verip aksatmamak için "ABONE KAMPANYASI" başlatmış bulunuyor.

2010’da 30 kente ulaşmayı hedefleyen Yeni Tiyatro Dergisi, Şubat 2010 itibariyle "10 ilçe", "23 kent" ve "7 ülke"ye ulaşmış bulunuyor.

Yeni Tiyatro Dergisi satış yerleri:
İstanbul; Mephisto Kitabevi (Beyoğlu İstiklal Caddesi ve Kadıköy), İstiklal Amargi Kadın Akademisi, İstiklal Ada Kitabevi, Beyoğlu Pandora Kitabevi, Beyoğlu Simurg Kitabevi, Tünel Robinson Crouse Kitabevi, Tünel Tramvay Durağı Gazete Bayisi, Beyoğlu Mis Sokak Gazete Bayisi, Mis Sokak Semerkant Kitabevi, Eski Taksim Sahnesi Gazete Bayisi, Kadıköy Nazım Hikmet Kültür Merkezi, Kadıköy Seyhan Müzik, Kadıköy İmge Kitabevi, Kadıköy Khalkedon Kitabevi, Kadıköy-Beşiktaş İskelesi Karşısı Gazete Bayileri, Beşiktaş Barbaros Bulvarı Girişi Meydan Gazete Bayisi (Ferihan Karasu). Bakırköy Belediyesi Şehir Tiyatrosu Basın ve Halkla İlişkiler. Haydarpaşa Garı Gazete Bayisi. Eminönü Çemberlitaş Bulunmaz Tiyatro. Moda Sanat Tiyatrosu’nun Fuayesi ve Girişindeki Sahaf…
Ankara; Dipnot Kitabevi, Dost Yayınları ve Kitabevi, Turhan Kitabevi, Bilim-Sanat Kitabevi ve İmge Kitabevi.
Kocaeli; Kolordu Nurkan Kitabevi , Çağdaş Kitabevi, Belsa Fırat Kitabevi; Kocaeli B. B. Şehir Tiyatrosu Gişesi, Hereke Gazete Bayisi (Mehmet Cengiz); Sabancı Oyun İstasyonu Gişesi.
İzmir; Konak Kabile Kitabevi, Kemeraltı Duvar Kitabevi (853 Sk., No: 13, P. 10), Karşıyaka Pan Kitabevi, Narlıdere GSF Kitapçısı, Konak Devlet Tiyatrosu Gişesi; Menemen Belediyesi Basın ve Halkla İlişkiler.
Kayseri; Av. Hülya Yurt Göktaş. Türkay İş Merkezi, Kat: 5, No: 34, Hukuk Bürosu, Kocasinan-Kayseri
Sakarya; Xir Kitabevi.
Bursa; Heykel Sönmez İş Sarayı Girişi Bursa Kitapçısı / Ahmet Turunç, Bursa Sanat Tiyatrosu.
Erzurum; Atatürk Üniversitesi GSF Sahne Sanatları Bölümü, Kitap Sarayı.
Trabzon; Özlem Şahin, Şehir Tiyatrosu, Trabzon DT Gişesi.
Gaziantep; İhsan Ata, Seyir Tiyatrosu Oyuncuları;
Hatay; Vejdi Koçak, Antakya Belediyesi Şehir Tiyatrosu.
Eskişehir; Adımlar Kitabevi.
Amasya; Öğr. Gör. Alattin Özgen, Amasya Üniversitesi, Meslek Yüksek Okulu.
Niğde; Öğr. Gör. Lokman Zor, Niğde Üniversitesi Halkla İlişkiler Müdürlüğü.
Ordu; Öğr. Gör. Hakan Alkan, Ordu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı.
Diyarbakır; Uğur Çınar, Devlet Tiyatrosu, Kültür Sarayı, Yenişehir.
Ağrı; Zübeyr Cinisli, İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Edirne ve Tekirdağ; Erdoğan Eğmen, Edirne Halk Eğitimi Merkezi.
Mersin ve Adana; Fatma Tuğcu.(E. Posta: fatma.isikde@hotmail.com)
Antalya; Mustafa Taner Çelik, Antalya Devlet Tiyatrosu.
Çanakkale: Selçuk Göldere, Onsekiz Mart Üniversitesi, GSF Deneme Sahnesi.


***


Oyun'un notu: Yeni Tiyatro dergisi'nin bize gönderdiği yukarıdaki metni, geldiği gibi yayınladık. Ancak, metinde bulunan LİNÇÇİ adlara biz link verip, bu adları biz kırmızılaştırdık!

Ayrıca bakınız:

LİNÇÇİ Ertuğrul Timur, öznesiz tümce kuruyor!

Yalan makinesi ve küfürbaz Mustafa Demirkanlı'nın sözde küfre karşı kampanyasına alet olanların imzaladıkları metni ve alet olanları teşhir ediyoruz!

Linç imzacıları listesi