30 Aralık 2009 Çarşamba

LİNÇÇİ tiyatro dergilerini asla okumuyoruz!

Devrimci Halk Tiyatrosu Opera ve Balesi Çalışanları ve Tiyatro Oyuncuları Meslek Beraberliği ve Oyun Yazarları ve Çevirmenleri Cemiyeti ve Çağdaş Tiyatro Yapımcıları Loncası ve Avrupai Çocuk ve Gençlik Tiyatroları İnisiyatifi ve Sarı Rengi Seven Tiyatro İşçileri Sendikası Girişimi ve Trakya ve Anadolu Akademik Tiyatro Diplomasisi ve Madrid ile Mardin Sanat Üretimi İyiniyet Gösterisi ve Türki Cumhuriyetler Tiyatrolar Birliği'ni Yaşatma ve Güzelleştirme Vicdanını Canlandırma Hareketi adlı tiyatro örgütünün MERKEZ KOMİTESİ GİRİŞİM TEŞEBBÜSÜ imzalı 02 no'lu bildirisini çok önemli ve yaşamsal bulduğumuz için hemen, hiç bekletmeden, anında okurlarımızın dikkatine sunuyoruz. (HB)


***


İçtimaî toplumsal mevzu konulara hassas ve duyarlı, cemiyetperver, sosyalist ve toplumcu münevver, entelektüel, aydın sanatçı Hilmi Bulunmaz ile hakikî ve gerçekçi sanatçı Coşkun Büktel'in milliyetçi, otoriter, aşırı sağ görüşlü politik veya sosyal sistem yanlılarının savunduğu tiyatral faşizme yaptığı tenkit, kritik ve eleştiriler karşısında boş durmayıp, mütemadiyen, ara vermeden ve sürekli olarak faşizan ve faşist eğilimli kültürün çok ehemmiyetli, mühim, stratejik, önemli unsur ve ögelerinden LİNÇ kültürünü inşa etmek için yoğun bir ceht, gayret, çaba harcayan LİNÇÇİ TİYATRO DERGİLERİNİ (MİMESİS, SAHNE, TİYATRO... TİYATRO..., TEB OYUN, KAVUKLU) ASLA OKUMUYORUZ!

DHTOBÇTOMBOYÇCÇTYLAÇGTİSRSTİSGTAATDMMSÜİGTCTBYGVCH
ADINA
MERKEZ KOMİTESİ GİRİŞİM TEŞEBBÜSÜ
02 no'lu bildiri
31 Aralık 2009



Not: Teşkilat örgütümüzün açılımlı isminde ve adında bulunan tam 13 "ve" kelime sözcüğü ile tam 1 "ile" kelime sözcüğünü, teşlikat örgütümüzün ismini ve adını uzatmasın ve ismimizle adımızın kariler ve okurlar tarafından okunması kolay olup, daha rahat anlaşılsın diye sadece harflerden meydana gelip oluşan kısa ismimizle adımıza eklemeyi, oy birliğiyle karar altına alarak, yani çelik ve granit bilincine sahip olduğumuzu ispatlayıp kanıtlayarak, halkımıza ve tiyatro kamuoyunun tamamının yakınına duyurmayı doğru, hakikî, gerçekçi bulduğumuzu, "bir kere bir eder"i bildiğimiz için, yani bir bireyin bir başına bir olduğunu, yani bir işe yaramadığını bildiğimiz için, "dört kere dört on altı eder" gibi beyan etmeyi planladığımızı, bu plan neticesinin sonucunda, özellikle üniversite tiyatro topluluklarının başında bulunanların kişi olarak daha fazla verimlilik elde edebilmelerini sağlayarak tiyatro rekoltesinin daha dekolte hâle gelen bir durumla transparan bir görümünün semiyolojik göstergesini dıştalamasını vurgulamayı üstyapısal kılgısallıkta anlamlandırma ve mâna ekleme düşüncesinde olduk.

***

Ayrıca bakınız:
Tiyatro örgütü enflasyonu şimşek hızıyla artıyor
Tiyatro örgütü enflasyonuna bir "katkı" daha!
Yeni bir tiyatro örgütü kuruldu!