21 Şubat 2009 Cumartesi

Toplumsal Araştırmalar Kültür ve Sanat İçin Vakıf Emek Ödülü verdi / 8

Cahide Birgül - Robert Koleji için sizin fikriniz alındı mı?

Toplumsal Araştırmalar Kültür ve Sanat İçin Vakıf'ın (TAKSAV) "Emek Ödülü" verdiği 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Talât Sait Halman - Hayır. Benim Robert Koleji'ne gitmem askeri bir komuttu adeta... Bir sınav vardı. Şimdiki sınavlar gibi zor değildi. Şimdi olsa giremezdim... İlkokuldan da sınavla mezun oluyordunuz o zaman. Bizim sınıfta yalnızca beni muaf tutmuşlardı o sınavdan. Müthiş hoşuma gitmişti. O bana en büyük mükâfat olmuştu. Robert Koleji'nde İngilizceyi hemen çok sevdim. Çok hoşuma gitti. Bana ahenkli bir dil olarak geldi. Kavramlar bakımından, nüanslar bakımından çok zengin bir dil. "Bu dili iyi öğrenmek benim için büyük bir kazanç olacak. Aynı zamanda zevk olacaktır. Bu dil benim için bir araç değil bir amaç olmalıdır. Kendimi bu dile vermeliyim" diye düşündüm. Gerçekten canla başla çalıştım, öğretmenleri can kulağı ile dinledim. Daha ilk yılda İngilizce şiirlerle de meşgul olmaya başladım.


aklın yolu bindir "Talat S. Halman Kitabı"
Söyleşi: Cahide Birgül
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Birinci Basım Mayıs 2003
Sayfa 50


Ayrıca bakınız: "Toplumsal Araştırmalar Kültür ve Sanat İçin Vakıf'ın (TAKSAV) 12 Mart Faşizmi Kültür Bakanı Talât Sait Halman’a verdiği 'Emek Ödülü' haber linkleri"