15 Ocak 2009 Perşembe

YENİ BİR SKANDAL!

.
Ön not / 15 Ocak 2009: Aşağıda sunduğumuz bilgi ve belgeler ışığında yaptığımız araştırmanın sonucu:
.
Nazif Uslu'nun patronu olduğu Mask-Kara Tiyatrosu, SEN BEN YOK BİZ VARIZ adlı oyunun yazarı hanesine, İstanbul'un göbeğinde oynadıklarında Muharrem Buhara adını yazarken, İstanbul'dan uzaklaştıkça yazar hanesine Nazif Uslu adını yazmayı uygun görüyor.
.
Bakınız:
.
1- Tiyatro Dünyası, 12 Mart 2007 (Yaklaşık 2 yıl önce); "MASK-KARA TİYATROSU 'SEN BEN YOK BİZ VARIZ' Adlı Çocuk oyunu ile KIBRIS'TA"
.
2- SABAH, 17 Mart 2007 (Yaklaşık 2 yıl önce); "'Sen Ben Yok Biz Varız', 01-12 Nisan"
.
3- Küçükçekmece Cennet Kültür ve Sanat Merkezi, Ocak 2009; "SEN BEN O YOK BİZ VARIZ"
.
4- BARIŞ gazetesi, "İSTANBUL MASK-KARA TİYATROSU 'SEN BEN YOK BİZ VARIZ' Adlı Çocuk oyunu İle KIBRIS′TA")

Yukarıdaki tanıtmalıkta, gerçekte Muharrem Buhara tarafından yazılmış olan SEN BEN YOK BİZ VARIZ oyununa, bir tek harf (O) eklenerek, yazarı hanesine Mask-Kara Tiyatrosu'nun patronu Nazif Uslu'nun adı yazılmış!

...

Yukarıdaki tanıtmalıkta belirtildiği gibi, SEN BEN YOK BİZ VARIZ oyunu, Grup Uzay tarafından oynandığı için, yazarı hanesine Muharrem Buhara'dan başkasını yazmayı akıl edememişler! (Bakınız: Özgür Kocaeli, Ruşen Hakkı, “14. Çocuk Oyuncular Tiyatro Festivali”)

14 Ocak 2009 Çarşamba günü, saat 19.37'de Mask-Kara Tiyatrosu'yla ilgili olarak Selahattin Çobanoğlu imzasıyla Coşkun Büktel'e bir e-posta gönderildi. Çobanoğlu'nun iddiasına göre; Muharrem Buhara'nın BEN SEN YOK BİZ VARIZ adlı oyununu, Mask-Kara Tiyatrosu'nun yöneticisi Nazif Uslu, bazen kendi yazmış gibi oynuyormuş. Büktel'in bize yönlendirdiği iddiayı, okurlarımızın dikkatine sunuyoruz.

***

..........Sevgili Tiyatroseverler,
.
..........Küçükçekmece Belediyesi gibi kültür ve sanata önem veren bir belediyenin, Ocak 2009 programında nasıl olur da yalan yanlış veriler sunup, hem Küçükçekmece Belediyesi'ni hem Küçükçekmece halkını ve tiyatro camiasını kandırmak arzusunda olan bir ekibe oyun oynatacağını anlayamıyorum.
.
..........Bu bağlamda Ocak 2009 programında yer alan bu ekibin oyunlarıyla ilgili bilgi ve belgeleri tarafınıza sunmayı görev biliyorum.
.
..........Tiyatronun Adı: Mask-Kara Tiyatrosu
..........Sözde Oyunun Adı: Sen Ben O Yok Biz Varız
..........Sözde Oyunun Yazarı: Nazif USLU
.
..........Oyunun Gerçek Adı: Sen Ben Yok Biz Varız
..........Oyunun Gerçek Yazarı: Muharrem BUHARA
.
..........Adı geçen tiyatronun sözüm ona yazar olarak işaret ettiği kişinin oyuna tek katkısı oyun ismine "O" kelimesini eklemek midir? Oyunu emek sarf edip yazan kişinin Muharrem BUHARA olduğu tiyatro çevresi tarafından biliniyor.
.
..........Bir başka enteresan ve şaşırtıcı nokta da şudur ki; oyun, yazar konusunda gittiği kurumlara göre Nazif USLU ve Muharrem BUHARA arasında gidip gelmektedir. Buradan da şu anlaşılıyor ki; oyunu yazdığını iddia eden şahıs, oyun yazarının girdiği çevrelerde ya da onun bilgi edinebileceği kurum ve kuruluşlarda yazarın ismini vermektedir; aksi takdirde yazan bir anda kendisi oluvermektedir. Çok tuhaf değil mi?
.
..........Zaten şahısla ilgili araştırma yaptığınızda, başka eserlerin de çalınıp kendisi yazmış ya da uyarlamış (Kimin eserinden uyarladığını belirtmeden yani yine emeği yok sayarak) gibi kamuoyuna sunulduğunu görebilirsiniz.
.
..........Baştaki çağrımı yineleyerek, bu konuda hassasiyet göstermenizi ve bu konunun deşifre edilip insanların bilinçlenmesine katkı sunmanızı bir kez daha önemle rica ediyorum.
.
..........Basın kanalıyla 15. yılını kutladığını gururla söyleyen Mask-Kara Tiyatrosu bu sayede 15. yılında biz tiyatroseverleri emek hırsızlığıyla kandırmaya devam edemesin!!!
.
..........Ekteki belgeleri duyarlılıkla incelemeniz dileğiyle.
.
***
.
Yukarıdaki belgeyi almamızdan yaklaşık olarak 4 saat sonra, herhalde Nazif Uslu duyum almış olacak ki, 14 Ocak 2009 Çarşamba saat 23:33'te Yaşam Kaya yönlendirmesiyle bize bir "düzeltme" gönderdi:
.
Önemli bir düzeltme.
Mask-kara tiyatrosu nun sergilemiş olduğu ''Sen Ben Yok Biz Varız''adlı çocuk oyunun yazarı Muharrem Buhara'dır. Kimi yerlerde yanlışlıkla yazarı NazifUslu olarak belirtilmiştir. Bu bir hatadır.Nazif USLU oyununyönetmenidir. Bu düzeltmenin yayınlanmasını rica ederiz .

saygılarımızla.
Mask-Kara Tiyatrosu

www.maskkara.com

Nazif USLU
.
***
.
Konuyla ilgili yorumlarımızı, bilgi ve belgeleri düzene koyduktan sonra ayrıntılı olarak yapacağız.