6 Mayıs 2008 Salı

Denizler'e güzellemeler...

''Türkiye'nin bağımsızlığından başka hiçbir şey istemedim. Bundan dolayı da ölümden korkmuyorum. Ve ben 24 yaşındayken kendimi Türkiye'nin bağımsızlığına armağan etmekten onur duyuyorum.''

Deniz Gezmiş


Susan yazdı, konuşan güz
Usuldu, uzundu Deniz'in boyu
Sanki tüy bacaklı bir tazı
Ya da kırmızı ve koyu bir masaldı,
Tarçından ve süssüz.
Bir beden asılmış,
Gözüm hep onda kaldı.

Hilmi Yavuz


Nerede kalmıştık?
Tarihe kayarken üç ağır yıldız:
Deniz, Hüseyin, Yusuf
Sürünerek geçiyor bir hükümet kuşu
Kanatları yoluk

Ece Ayhan


Halkın ulusu, rüzgarın kardeşiydi onlar
Ateşin övündüğü üç alınteri nebisi
Bir şafak vakti zulmün dehlizinde
Yiğitlik anıtını süsledi bedenleri
Biri engin denizlerle arkadaş
Biri inancın cömert definesi
Biri sabrın korkusuz aslanıydı
Onurun mescidi şimdi cesetleri
Halkın ulusu, rüzgarın kardeşiydi onlar
Ölüme taviz vermedi hiçbiri

Refik Durbaş


En uzun koşuysa elbet Türkiyede de Devrim,
O, onun en güzel yüz metresini koştu
En sekmez lüverin namlusundan fırlayarak...
En hızlısıydı hepimizin,
En önce göğüsledi ipi...
Acıyorsam sana anam avradım olsun,
Ama aşk olsun sana çocuk, aşk olsun!

Can Yücel