4 Nisan 2008 Cuma

Okur değerlendiriyor...

Foto: Törtop'un yazısında adı anılmayan Zeynep İrem Arslan


Tiyatro yayıncılığına yeni giren İsmail Can Törtop, Ahmet Ertuğrul Timur (nam-ı diğer 3. Abdülhamid) gibi sansürcülük (Bakınız: "Yaşasın Sansür") yapmayıp, kendisini eleştiren okurlara bile söz hakkı vererek, demokratik bir ortam hazırlamaya çalışıyor:


Sayın İsmail Can Törtop,

Tekrar Çal Sam adlı oyunla ilgili yazınızı okudum. Ben de oyunu ilk haftasında Kadıköy'de izleyenlerden biriyim. Tiyatroyu mümkün olduğunca takip ettiğim için, Şehir Tiyatroları bünyesinde sahnelenmiş en iyi komedi oyunlarından biri olduğunu söyleyebilirim; naçizane fikrimce.

Yazınızla ilgili takıldığım nokta şudur ki, oyun zaten topu topu 7 kişilik. Oyundaki 6 kişiden bahsetmişsiniz; ancak Allan Felix'in terkeden karısı rolündeki oyuncuyla ilgili iyi ya da kötü hiç bir beyanatta bulunmamışsınız. İrem Arslan'ı tanımam, yalnız bir kaç yıl önce 4. Murat'ta küçük bir rolde seyretmişliğim vardır; bir de takip ettiğime göre Lüküs Hayat müzikalinde rol alıyor. Tiyatronun içinden, bir de yorum yazıp yayınlayan bir zat olarak yapılanı ne size, ne de sitenize hiç yakıştıramadığımı mümkün olan en kibar dille anlatmaya çalışıyorum.

Oyun kalabalık olur; tek tek her oyuncuya değinemezsiniz, ama 7 kişilik bir oyunda oyunun 6 kişisini yazıp bir tek kişisini dışarıda bırakmak, sizce de tiyatro ahlakı sınırlarında biraz ayıp olmamış mı? Beğenmek beğenmemek görecelidir, ancak iyi de olsa, kötü de olsa, İrem Arslan'ın da bir kaç kelime hak ederek yazdığınız yazının içinde olması gerektiğini can-ı gönülden düşünüyor, unutmuş olabileceğinizi varsayarak, en iyi niyetimle davranmaya çalışıyorum.

Tiyatroyu yakınen takip eden bir izleyici olarak, ben bundan rahatsızlık duyduysam eğer, İrem Arslan yazınızı okuduysa; acaba ne düşünmüştür? Onu da merak ediyorum. Herkesin eleştirilmeye hakkı vardır İsmail Can bey. Bu yazımı yorumumdan dolayı yayınlamama ihtimalinizi de gözönüne alarak yolluyorum. En azından moderatörünüz okur, siz okursunuz ve ben derdimi belki bir nebze olsun anlatabilmiş olurum.

Saygılarımla...
Zeynep Toplusoy

(Kaynak: tiyatrodunyasi, "Serbest Kürsü")