30 Ocak 2008 Çarşamba

Çifte standardı unutmuyoruz!

Güncelleme: (30 Ocak 2008) Bugün, tiyatronline sitesinde İhsan Ata'nın "KÖŞEBAŞI" başlıklı yazısını gördüm. Aynı yazının, aynı başlıkla tiyatrodunyasi sitesinde de yayımlandığını ayrımsadım. (Bakınız: Ata, "KÖŞEBAŞI"). Usuma, aşağıda sunduğum dokuz ay önceki yazım geldi...

(Not: Aşağıdaki yazıya kırmızı harflerle eklemelerde bulundum.)


Hilmi Bulunmaz
24 Nisan 2007
(Dokuz ay önce)


Sanal alemde banal yayıncılık
'

Konya'da öğrenci olan Mehmet Bozkır'a dergi yolladık...

Mehmet Bozkır, bize e-posta yolladı:


"Merhaba Hilmi Bey,

Ben Mehmet Bozkır. Gönderdiğiniz dergiler elime geçti. Teşekkür ederim.

İNCELEDİM VE BİR ŞEYLER YAZMAYA KARAR VERDİM.

Ben yazdıklarımı mail yoluyla size göndereyim, siz okuyun, eğer beğenirseniz yayınlarsınız.

Şimdi bir yazı gönderiyorum.

AMA AYNI YAZIYI TİYATRONLİNE'A DA GÖNDERDİM.

Bilmiyorum bir sakıncası olur mu? Ama bilginiz olsun istedim. Görüşmek üzere saygılar..."


Hiçbir sakınca görmedik ve Konya Devlet Tiyatrosu'nun MEVLANA adlı oyunu hakkında yazdığı yazıyı hemen yayımladık... (Bakınız: 20 Nisan 2007)

Demek ki tiyatronline da hiçbir sakınca görmemiş olacak ki, ertesi gün aynı yazıyı yayımladı...(Bakınız: 21 Nisan 2007)

Buraya dek herşey olağan seyrinde gelişti...

Daha sonra Mehmet Bozkır ile telefonlaştık ve tiyatronline editörü Yaşam Kaya'nın, Mehmet Bozkır'a:

"Bizde yazı yayımlayanlar başka yerde yayımlayamaz!!!"

demiş olduğunu öğrendik...

Birçok yerde ve aynı zamanda tiyatronline'da, aynı yazılarını, ısıtıp ısıtıp yayımlatan: Zeynep Oral, Tuncer Cücenoğlu, Üstün Akmen, Kemal Başar... "gücünde" biri değil de, gariban bir insan olduğu için Mehmet Bozkır düşünmüş ve şöyle bir e-posta yollamış:


"Merhaba Hilmi Bey,

Bana gönderdiğiniz dergileri tekrar okudum ve Internet sitenizi inceledim. Sizin tavrınızı ve düşüncelerinizi daha iyi anladığımı düşünüyorum.

SİZİN İÇİN BİR ŞEYLER YAZACAĞIM DEMİŞTİM AMA SANIRIM BU MÜMKÜN OLMAYACAK.

Benim tiyatro üzerine yazılarım genellikle devlet tiyatrosu etrafında dönecek çünkü yaşadığım şehir itibariyle elimde başka bir imkan yok.

Ayrıca kesinlikle yanlış anlamayın ama ben bir konuda düşüncelerimi belirtirken içinde öyle ya da böyle bir şekilde siyaset ya da politika olsun istemiyorum. Bu benim ne hoşlandığım ne de bildiğim bir şey değil. Bu yüzden de böyle bir yapının içinde yer almak istemiyorum.

BUNDAN SONRA YAZILARIMA TİYATRONLİNE'DA DEVAM EDECEĞİM.

Takdir edersiniz ki ben profesyonel değilim. Pek çok yere yazı yazmam,yetiştirmem mümkün değil.

Ayrıca hem orada hem de sizin siteniz ya da derginizde yazmam halinde bir çelişki ortaya çıkacak.

BİR TERCİH YAPMAM SÖZKONUSUYDU VE BEN TERCİHİMİ BU YÖNDE KULLANDIM.

Anlayışla karşılayacağınızı umuyorum. Bir yazı üzerine beni aradığınız, düşüncelerinizi paylaştığınız, bana güvendiğiniz ve böyle bir imkan verdiğiniz için çok teşekkür ederim.

Tanıştığımıza çok memnun oldum. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum. Saygılarla."

Kaynak: Bulunmaz, "Sanal alemde banal yayıncılık"

(Ayrıca bakınız: Büktel, Yaşam Kaya, "İngiltere basınında yazan ilk Türk tiyatro eleştirmeni" olmakla övünüyor)

Not: Mehmet Bozkır bir e-posta yolladı. Konya'da yaşamadığını, öğrenci olmadığını dile getirdi. Ayrıca, yukarıdaki yazı nedeniyle, bizi Cumhuriyet Savcılığı'na vereceğini belirtti....