8 Ekim 2015 Perşembe

Melih Anık'ın olağanüstülük duygusu veren yazısını okumanızı isterim!...

Melih Anık

***

Melih Anık okumayan eksilir...

Hilmi Bulunmaz
8 Ekim 2015

1972 yılından bu yana tiyatroyla uğraşıyorum ve (belki) milyonlarca "tiyatro değerlendirme yazısı" okudum. "Ezanlı Shakespeare: Yanlışlıklar Komedyası - Bakırköy Belediye Tiyatroları" gerçekliğinde bir tiyatro yazısını okuduğumu hiç anımsamıyorum...

Melih Anık, yalnızca Türkiye tiyatrosunun değil, dünya tiyatrosunun çıtasını yukarı çıkartıyor. Anık, bugünün tiyatrosuyla dünün ve hattâ yarının tiyatrosu arasında paslanmaz çelikten bir köprü inşa ediyor. Mühendis kafasına sahip bir "tiyatro düşünürü" sahibi olduğumuz için, kendimi bir "mîmar tiyatrocu" gibi duyumsamaya başladım.

Hiçbir ÖDÜL, "istek" kadar ivmelenme işlevini yerine getiremez. Gerçek yazar, kendi kendinin lokomotifi yada buzkıran gemisidir. Çıkarsız yazar, kendi kendini isteklendirme yeteneğine sahip biridir...

Melih Anık'ı izliyorum, izliyorsun, izliyor, izliyoruz, izliyorsunuz, izliyorlar ama "körler sağırlar birbirini ağırlar"cılar izlemiyormuş gibi yapıyorlar. Ben, "Türkiye Tiyatro Tarihi" sayfalarına kaydetmeye devam ediyorum...