13 Ağustos 2013 Salı

Beynimizin hücrelerini bile denetleyen kapitalizmde sanat üretmek zor...

Bulunmaz, AKP zifirî karanlığına batırılmış Erdek'te!... (Fotoğraf: Fikriye Bulunmaz)

Halkın kurtuluşu için savaşım vermeyip, halkın sesi olmaya programlı olmayan züppe sanatçılar, halkın birliğini sağlamayacakları gibi, halkın yolundan kesinlikle yürüyemezler. Kendisini pembe sermayeyle yeşil sermaye parantezinde gören küçük burjuva sanatçılar, kendi için, halk için ve tüyü bitmemiş yetim için asla sanat üretemezler. Günümüzdeki uygun dille söylersek, onlar, kendilerini ya AKP'ye ve/ya Koç Holding benzeri finans şirketlerine pazarlamak zorundadırlar... Aşağıda linkini verdiğimiz ilginç röportajda okuyacağınız gibi, örnekse Kutluğ Ataman, kendisi ve kendisinin izdüşümü olan meta estetiği imgesini, ya AKP'ye, ya Koç Holding'e, yada her ikisine de birden pazarlama uyanıklığında... 

"Gezi Direnişi" için bile meta estetiğine uygun hareket edebilen Kutluğ Ataman, kendisine yapılan kişisel yanlışlıklardan topyekûn ideolojik ve siyasal hesap çıkarma peşine düşüyor... Ben, Amerika'da bulunduğum bir süreçte başlayan "Gezi Direnişi" mekânına ancak daha sonraki bir zamanda gittiğimde, BDP (PKK) "militanı" biri tarafından âdeta tehdit edilmeme karşın, şimdiye dek, bunu asla konu bile edinmedim... Oysa, aradan tam tamına iki ay geçti... Bir siyasî hareketin ve bir siyasî kişinin bana karşı yaptığı bir yanlışlığı bütün "Gezi Direnişi" sürecine yaymam tabiî söz konusu olamaz. "Gezi Direnişi" sürecine yönelik olarak birçok eleştirim bulunmasına karşın, yeşil sermaye temsilcisi AKP'ye nicelik olarak sekte vurduğu için, bu sürecin olumlu yanlarını benimsiyorum... Ben, meta estetiği için değil, kendim için, halkım için ve tüyü bitmemiş yetim için sanat yaptığımdan, bana karşı işlenebilen toplumsal bir suça bile gayet soğukkanlı bakabiliyorum. Tabiî ki, meta estetiği için üretim yapan Kutluğ Ataman'dan böyle bir şey bekleyemem... Yine de, Kutluğ Ataman'ın da dinlenilmesi gerekiyor. Yoksa hep çıkmaz sokağa gireriz!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz


***


Ayrıca bakınız:

Kutluğ Ataman gibi düşünmesek de, görüşlerinin okunmasını istiyoruz...

***


Oyun'dan önemli not: "ENTELEKTÜEL VE HUKUKSAL LİNÇ KAMPANYASI" nedeniyle, gayet yakıcı siyasal, tarihsel ve toplumsal olaylara müdahil olmakta olağanüstü boyutta zorlanıyoruz. Aşacağız!...