20 Temmuz 2013 Cumartesi

Tiyatromuzda "at hırsızı" kılıklı telif gaspçılarının bulunduğu süreçte...

(Kaynak: Milliyet)

Ben yaptığım her türlü sanatsal işimin hiçbirine para istemiyorum. Ben böyle bir anlayışa sahibim diye, tüm sanatçıları buna mecbur edemem! Bütün sanatçılar, benim gibi düşünmek, benim gibi konuşmak, benim gibi davranmak, benim gibi yazmak zorunda değil... Bu nedenle, telifini isteyen kişiye saygısızlık etmem. Örnekse, sosyalist bir dünya görüşüne sahip olmasına karşın, yapıtlarının ücretsiz olarak sunulması koşulunu koşmayan Bertolt Brecht'in mirasçılarına telif ödemek gerekir... Bertolt Brecht'in sosyalist olduğunu ve bu yüzden telif ödememek gerektiğini savunan "at hırsızı" kılıklı gaspçılara şu soruları sorabilmek gerekir:

1 - Bertolt Brecht sosyalist mi?
2 - Siz sosyalist misiniz?
3 - Brecht ve sizin sosyalist oluşunuzu hangi tiyatrocu test edebilir?

Şimdi geçelim yanıtlara:

1 - Bertolt Brecht sosyalist!
2 - "At hırsızı" kılıklı gaspçılar sosyalist değil!
3 - Brecht ve sizin sosyalist oluşunuzu sadece ben test edebilirim!

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz