Yazının genel izleğini bozacak olsa da küçük bir not eklemek istiyorum. Defaten tekrarladığımız üzere amatör tiyatro uğraşı "iki kalas bir heves" değildir, bundan çok daha derinlikli ve geniş kapsamlıdır. Çok geriye gitmeden yakın dönem Türkiye tiyatrosuna baktığımızda tiyatro dünyamızda önemli yer edinen bir çok tiyatrocunun amatör kökenli olduğunu da görürüz. Amatör tiyatronun özgürlükçü ve kısıtlamalardan nispeten uzak yapısı bir çok tiyatrocuya kendini daha rahat ve sağlam ifade etme, avant-garde bir kimlik edinme şansı ortaya koymuştur. Bülent Somay, BÜO'da tiyatro çevirisi çalışmaları yürütmüştür keza panelistlerden biri olan Kerem Kurdoğlu da amatör tiyatro çıkışlıdır, Beklan Algan, Engin Cezzar, Özdemir Nutku gibi tiyatro alanındaki isimler çeşitlenebilir. Tiyatro-çeviri-araştırma alanında kendine yer edinen Mimesis Dergisi amatör bir uğraşla ortaya çıkmıştır. Bir çok amatör tiyatro, üniversite tiyatrosu kendi metinlerini üretme, üretilen metinleri yeniden yorumlama alanında çok daha aktiftir. İTÜ Timis oyuncuları yıllardır kendi geleneklerinin bir ürünü olarak roman uyarlamalarını başarılı bir biçimde sahneye taşımaktadırlar, İÜ Tıp Fakültesi Tiyatro Topluluğu (nam-ı diğer Çapa) Türkçeye ilk defa kendi üyelerince çevrilen bir çok oyun oynamışlardır ki örnekler çoğaltılabilir. Son olarak Türkiye'deki özel tiyatroların, hatta devlet ve şehir tiyatrolarının bulundukları şehirler, sahne ve oyun sayıları göz önüne alındığında ulaştıkları seyirci sayısı üniversite tiyatrolarının ulaştığı seyirciye erişememektedir. Her ne kadar bütün üniversite tiyatrolarını aynı kefeye koymak yanlış ne grupların nitelikleri de tartışılır olsa da aynı durum özel ve ödenekli tiyatrolar için de geçerlidir. Türkiye'nin tiyatro yaşamını oluşturan, her ne kadar görünür kılınmakta zorlansa da, amatör tiyatrolardır.
Tıklayınız: "Düşünme Yetisinin Biçimlendirilmesi [Telif Tartışmaları]"
Tıklayınız: "Düşünme Yetisinin Biçimlendirilmesi [Telif Tartışmaları]"