10 Aralık 2012 Pazartesi

Kulağı küpeli LİNÇÇİ Mirza Metin, oyun yazarı olma sevdasında!

Nerde bende mizah yazma cesareti...

Mirza Metin
8 Aralık 2012

Tiyatro eğitimimi 1994'te Mezopotamya Kültür Merkezi'nde aldım. O zamandan beri sahnedeyim. Yazmaya 2001'de şiir ve öykü denemeleriyle başladım. Yazmak, oynamak ve yönetmekle ilgili akademik eğitim almadım. Öykü yazmayı hayal etmiştim ama biraz mecburiyetten tiyatro metinleri yazdım. Destar Tiyatro olarak, çeviri metinler yerine Kürtçe yazılmış metinler oynamayı istedik. Ama böyle metin yoktu. Böylece ilk oyunumu 2006'da yazdım. Hiç oynanmadı. Ardından Destar'ın kuruluşuyla 'Qeşmerén Apoletî (Apoletli Soytarılar)' adlı kısa oyunu yazdım. 'Reşé Şevé (Karabasan)' oyununu Berfin Zenderlioğlu'yla beraber yazdık. Sonra da 'Cerb (Deney)', 'Bûka Lekî (Plastik Gelin)' ve 'Dîsko 5 No'lu'yu... Şimdilerde 'Gor (Mezar)' oyunuyla meşgulüm. Sırada Altıdan Sonra Tiyatro'nun projesi 'Altı Üstü Oyun' için yazacağım tek kişilik oyun var. Kendime neden yazıyorum diye sorduğumda şuraya varıyorum; hafızam çok kötü. Okuyup yazınca hatırlıyorum. Bir mecburiyetle başladığım oyun yazma sürecim hafıza problemimi gideriyor. Yazmaya başlayınca acılara gidiyor kalemim. Mizah yazabilmeyi o kadar isterdim ki... Ama bedenimin malzemesi bu, ne yapabilirim? Biraz cesur olabilsem, mizahla acının canına okuyabilirdim. Ama nerede bende o cesaret?

(Kaynak: Hürriyet)

***

Ayrıca bakınız:

Türkiye dramatik yazarlığının "Everest"i "Theope" adlı oyunun yazarı ve "Ölüleri Gömün" oyununun çevirmeni Coşkun Büktel'le Bulunmaz Tiyatro - İstanbul Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını ilga ve imhâ etmek için düzenlenen ve tam tamına 1100 KİŞİLİK KİŞİLİKSİZ KİŞİ tarafından imzalanan LİNÇ KAMPANYASI için koşa koşa imza veren Mirza Metin, tiyatro sanatçısı olacağını sanıyor herhalde!