14 Mayıs 2012 Pazartesi

STAR / Gülcan Tezcan, Bulunmaz'ın sözünü, işine geldiği gibi yayınladı!

STAR Gazetesi'nden alarak, aşağıya aktardığımız Gülcan Tezcan imzalı söyleşideki kırmızı ile belirgin hâle getirilmiş bölümler, Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat Yönetmeni Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın söylediği sözler değildir yada bağlamından koparılarak yayınlanan sözlerdir. STAR Gazetesi muhabiri Gülcan Tezcan'dan alacağımız ve bu söyleşinin en az on katı olan ses kaydını çözümlediğimizde, söyleşinin amacı, anlaşılırlığı, gerçekliği, netliği ortaya çıkacaktır! / OYUN

***


Yaklaşık olarak bir ay önce benimle "yeşil renkli, yeşil reçeteli yeni yönetmelik" hakkında bir röportaj yapan STAR Gazetesi muhabiri Gülcan Tezcan, benim hiçbir zaman için asla söylemediğim, hiçbir zaman için kesinlikle söylemeyeceğim ve benim ağzıma, estetik ahlâkıma kesinlikle yakışmayan sözleri, benim ağzıma yakışır hâle getirmeye çalışmış. Benim ağzımdan çıkan sözleri, ses aygıtına kaydeden Gülcan Tezcan, benim sözlerimi, benim kulaklarıma dinletirse ve aşağıdaki, örnekse şu sözleri benim söylediğimi, ses kaydıyla kanıtlarsa, tabii ki, bu sözlerimi derhal kabul ederim:


"Yayınladığı tiyatro dergisi ve tiyatro haberciliği yaptığı internet sitesinde İŞTİSAN’ın ideolojik tutumunu eleştirdiği için hakkında sayısız dava açıldığını ve ŞT’den içeri alınmadığını söyleyen Bulunmaz, tiyatroya özgürlük isteyenlerin kendilerine yönelik eleştiriler sözkonusu olunca hiç de özgürlükçü davranmadığını anlatıyor."


Ancak...


Ben, hiçbir zaman için "İŞTİSAN'ın ideolojik tutumunu eleştirdiğim için benim hakkımda sayısız dava açıldı" demedim!


Çünkü...


Benim hakkımda İŞTİSAN'la ilgili herhangi bir dava açılmadı. Ben, nasıl olur da böyle bir yalan söyleyip, İŞTİSAN'a iftira atabilirim.


Gecenin bu vaktinde (15 Mayıs 2012 saat 01.15) okuyup, aşağıya aktardığım yazıyla ilgili olarak, STAR Gazetesi muhabiri Gülcan Tezcan'la yarın görüşerek, benim ses kaydımı isteyecek ve Gülcan Tezcan, ses kaydını bana verirse, tabii ki, sitemde yayınlayacağım. 


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz


***


İŞTİSAN kendine demokrat!


Bulunmaz Tiyatro Genel Sanat yönetmeni Hilmi Bulunmaz, Marksist bir tiyatrocu olarak Şehir Tiyatroları’nda olan bitenden rahatsızlık duyduğunu söyledi.


Şehir Tiyatroları’nda yeni yönetmeliğe yapılan itirazlar konusunda eylemci bir tavır geliştiren İstanbul Şehir Tiyatroları Sanatçıları Derneği (İŞTİSAN)’nin tutumunun da ikiyüzlü olduğuna dikkat çeken Bulunmaz, tiyatroyu savunan eylemlerde sanatçıların halka ayrı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı'na hitaben ayrı bildiriler okumalarının, bunun en açık göstergesi olduğunu söylüyor. Tiyatro tartışmasında ısrarla gözden kaçırılan bir noktanın da altını çizen Bulunmaz, Orhan Alkaya'nın en son sahnelediği "Rosenbergler Ölmemeli" oyununun, yazarı izin vermediği halde repertuara alınmasının etik olmadığını söylüyor. Telif haklarının ve yazarın iradesinin yok sayıldığı bu uygulamanın üstünün örtüldüğünü ve kaldırıldığı denildiği halde oyunun oynandığını belirten Bulunmaz, İŞTİSAN'ın sanatı tartışmak yerine konuya ideolojik baktığını ifade ediyor.


Sanat kutsala hizmet eder


Bulunmaz, "İŞTİSAN, doğal muhalefeti imha etmek için burjuvazi tarafından uydurulmuş yapay bir muhalefet gibi geliyor bana" şeklinde konuşuyor. Yayınladığı tiyatro dergisi ve tiyatro haberciliği yaptığı internet sitesinde İŞTİSAN'ın ideolojik tutumunu eleştirdiği için hakkında sayısız dava açıldığını ve ŞT’den içeri alınmadığını söyleyen Bulunmaz, tiyatroya özgürlük isteyenlerin kendilerine yönelik eleştiriler sözkonusu olunca hiç de özgürlükçü davranmadığını anlatıyor. Bulunmaz, "Bizim gibi emeğin iktidarını savunanların sesi çıkmıyor. Tolstoy, 'sanat kutsal bir şeye hizmet etmeli' diyor. Ben Marksist olmama rağmen, sanatın kutsal bir şeylere hizmet etmesi gerektiği kanısındayım" diyor. Bulunmaz, ŞT kavgasının temelde ekmek kavgası olduğuna dikkat çekiyor. GÜLCAN TEZCAN


(Kaynak: STAR)