6 Şubat 2012 Pazartesi

Kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için sahneleri işgâl eden LİNÇÇİ Genco Erkal, Sosyalist Sanatçı Bertolt Brecht'in dünyasını hızla, hem de şimşek hızıyla kirletmeye devam ediyor!

Oyun'un notu: LİNÇÇİ İsmail Can Törtop'un sahibi olduğu LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ Tiyatro Dünyası sitesinden alıp, olduğu gibi aşağıya aktardığımız LİNÇÇİ Dostlar Tiyatrosu patronu LİNÇÇİ Genco Erkal'la ilgili haberde bulunan LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşların bu sıfatını, hem zamanımızı almaması ve hem de sözüm ona haberin okunurluğunu azaltmaması için eklemeyi uygun bulmadık. Ancak, LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşların adlarını, daha net anlaşılabilmesi için, "maymungötürengi" ile belirgin hâle biz getirdik!


***


Şimdi Brecht Zamanı: Genco Erkal'dan Ben Bertolt Brecht (2/6/2012)

Oyun tanıtım sayfası: Ben Bertolt Brecht - 2012


GENCO ERKAL'IN
 “BEN BERTOLT BRECHT”
KABARE OYUNU İLE
ŞİMDİ BRECHT ZAMANI!

Dostlar Tiyatrosu yeni oyunu, “Ben Bertolt Brecht” adlı müzikli kabare ile “Şimdi Brecht Zamanı” diyor! Erkal'ın; Bertolt Brecht’ın şiir, şarkı ve öykülerinden uyarladığı yeni oyununda Genco Erkal ve Tülay Günal birlikte rol alıyor. Merakla beklenen “Ben Bertolt Brecht’in prömiyeri 17 Şubat’ta Muammer Karaca Tiyatrosu’nda gerçekleştirilecek.

Genco Erkal'ın çağımızın en büyük şair ve oyun yazarlarından biri olan Bertolt Brecht'in şiir, şarkı ve öykülerinden uyarladığı kabare oyunu; izleyiciyi, Kurt Weill, Hans Eissler, Paul Dessau ve Sarper Özsan'ın müzikleri eşliğinde dünyanın düzeni, kadının konumu ve savaş gibi konularda eğlenceli bir yolculuğa çıkarıyor. Provaları 4 aydır devam eden, Tülay Günal ve Genco Erkal'ın rol aldıkları müzikli kabare, piyanist Yiğit Özatalayın canlı performansı eşliğinde sahneleniyor.

Sahne tasarımını Ali Yenel, giysilerini Özlem Kaya, ışık tasarımını Yüksel Aymaz’ın üstlendiği oyunun koreografisini Tan Temel, Sernaz Demirel hazırlıyor. Brecht’in şiir ve öykülerini dilimize A. Kadir, Asım Bezirci, Ali Sait, Arif Gelen, Can Yücel, Gülen Fındıklı, Hasan Kuruyazıcı, Sevgi Soysal ve Zehra İpşiroğlu çevirirken,  şarkı sözlerini Genco Erkal ve Tuncay Çavdar çevirdi. Yönetmenliği tiyatro duayeni Genco Erkal'a ait oyunun müzik yönetmeni ise, aynı zamanda müzikleri düzenleyen Emin Fındıkoğlu.

“Ben Bertolt Brecht” adlı müzikli kabare, Şubat ayı kapsamında; 17 ve 24 Şubat’ta Muammer Karaca Tiyatrosu’nda, 18 Şubat’ta Kozzy Kültür Merkezi’nde, 21 Şubat’ta Ataköy Yunus Emre Kültür Merkezi’nde, 25 Şubat’ta Kadıköy Halk Eğitim Merkezi’nde ve 29 Şubat’ta Caddebostan Kültür Merkezi’nde! Oyunun biletleri ise, oyunun sahneleneceği gişelerden veya Biletix’ten temin edilebilir.

Bilgi için:     www.dostlartiyatrosu.com


ŞİMDİ BRECHT ZAMANI
Genco Erkal

Öyle yazarlarım var ki yıllar boyu peşimi bırakmıyorlar, peşlerini bırakmıyorum. İşte Nâzım Hikmet, Aziz Nesin… işte Brecht. Tanışmamız 60’lı yıllar. İlk Brecht oyunum Ankara Sanat Tiyatrosu’nda Asaf Çiğiltepe’nin yönettiği Arturo Ui’nin Önlenebilir Yükselişi, yıl 1966. Bir önceki oyunuma Nâzım Hikmet’le 35 Yıl demiştim. Demek ki bu yıl da Bertolt Brecht’le 46 Yıl diyebilirim. Gene uzun bir yolculuk. Berlin’e gidip onun tiyatrosu Berliner Ensemble’la tanışmam.

Ardından Dostlar Tiyatrosu’nun kuruluşu Mehmet Akan’la birlikte kotardığımız, Kafkas Tebeşir Dairesi’nden yola çıkarak uyarlanan Feleknaz Hatun ile Gülizar Kızın Analık Davası. 1978 yılında Brecht’in şiir, şarkı ve öykülerinden uyarladığım ilk gösteri, Zeliha Berksoy’la birlikte oynadığımız Brecht Kabare. İki yıl sonra Mehmet Ulusoy’un olağanüstü yorumuyla Kafkas Tebeşir Dairesi.

12 Eylül karanlığını delip aydınlatan Galileo Galilei, yeniden şiirlere, şarkılara dönüş ve ilk Ben Bertolt Brecht. Ve 87 yılında Dostlar Tiyatrosu’nun son büyük Brecht yapımı olan Bay Puntila ile Uşağı Matti. 97’de Zeliha Berksoy için uyarladığım Yosma’dan bu yana, Yaşasın savaş’taki alıntıları saymazsak 15 yıl Brecht’siz bir tiyatro yaşamım oldu.

Onun için şimdi Brecht zamanı diyorum. Marks’ın Dönüşü’nden sonra bu da Brecht’in Dönüşü olsun. Onun o sivri dilini özledik. Düşünmeyi keyfe, eğlenceye dönüştüren zekasını, gülmece dehasını özledik. İnsanın gözünü açan, ufkunu genişleten, sorduğu sorularla kışkırtan, uyaran, baştan çıkaran yazarımızı yeniden sahneye davet ediyoruz. Günümüz üstüne söyleyeceklerini dinleyelim. Bir de onun gözüyle bakalım Nereye Gidiyoruz?

Hınzır yazarımız sanki bugünleri, bizleri düşünerek yazmış kimi şiirlerini. “Baskının arttığı günlerde karar verdi bizimki/ ekmeğinden olmamak için/ ağzını sıkı tutacaktı” diyor. “İnsanların nasıl alınıp satıldığını gördüm/ insan pazarlarında” diyor. İsyan ediyor:

Bozuk adalet yeter artık.
Acemi ellerde yoğrulan, iyi pişmemiş adalet yeter.
Yeter dura dura bayatlayan adalet.

Genco Erkal

(Kaynak: Tiyatro Dünyası)


***


Ayrıca bakınız:

"Theope" adlı oyunun yazarı ve Irwin Shaw'un kaleme aldığı "Ölüleri Gömün" oyununun çevirmeni Coşkun Büktel'le Bulunmaz Tiyatro kurucusu ve yöneticisi Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını ilelebet ilga ve imhâ etmek için başlatılmış, bir iftira metni olmanın ötesinde hiçbir değeri bulunmayan ve tam tamına 1100 kişilik kişiliksiz alçak kişi tarafından imzalanmış LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ Mimesis sitesi adına İngilizce'den Mimesisçe'ye sosyalizmin saygınlığını gölgeleyen metinler çeviren LİNÇÇİ Taner Olçum, Sosyalist Sanatçı Bertolt Brecht'in Marksist kimliğini öteleyen Michael Billington'ın ipine dört elle sarılıp, onun çürük ipiyle gayya kuyusuna, hızla, hem de şimşek hızıyla iniyor!