19 Şubat 2012 Pazar

Erbil Göktaş'ın, Yeni Tiyatro Dergisi'nde sansürlü olarak yayınladığı "Hilmi Bulunmaz'la 'Beraat' Tartışmaları!..." söyleşisindeki Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sözlerini, sansürsüz olarak yavaş yavaş yayınlamaya başladık!

Fotoğraf: Yavuz Yılmaz


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz diyor ki: 


Ben. bir kere, hem, ışık içinde yatsın, Lev Nikolayeviç Tolstoy'un "Diriliş" romanındaki Nehludov'un söylediği söylemle dile getirmek istiyorum; oradan aldım çünkü bu söylemi. "Haksızlıkların yasalarla korunduğu bir ülkede yaşıyoruz!" diyor sürekli Nehludov; baş kahraman. Ben de, bunu buraya uyarlıyorum, Türkiye'ye; ben, kendimi bildim bileli, elli yedi yıldır bu ülkede, "haksızlıkların yasalarla korunduğu" kanısındayım. Yani, kendi kendime çelişen bir durum içerisindeyim şu anda. BERAAT kararına sevinemiyorum. İçtenlikle söylüyorum. Çünkü, "haksızlıkların yasalarla korunduğu", 12 Eylül Faşizmi'nin yasalarının hâlâ geçerli olduğu, bu Türkiye'de yaşayan en büyük darbeci adamın, kaç yaşında olursa olsun, beyler paşalar gibi yaşadığı bir ortamda, insanlar, darbe yapma olasılığı içerisinde olabilme varsayımıyla 1000 küsur gündür Silivri Cezaevi'nde bulunuyorlar. Ulusalcı kimliğim yok, onlarla aynı düşünmüyorum, falan filan ama, konuyu dağıtmak için de söylemiyorum, bunun bir zulüm olduğunun burada altını çizmek istiyorum. (Aşağıdaki ses kaydının 101.10 dakikası)