8 Ocak 2012 Pazar

"Toplumcu ve Aydınlanmacı Bir Çizgi..." iddiasıyla yayınını sürdüren Berfin Bahar Dergisi'nin yeni yıldaki ilk sayısı çıktı! Darısı, Lemi Bilgin'den reklâm adı altında avuç dolusu para almasına karşın, hâlâ çıkmayan tiyatro dergilerinin başına!! Neyse ki, çıkmayacağını açıklamayan dergiden umut kesilmez!!!

Onlarca yıldır tanıdığım ve hem yayıncılık, hem de siyasal anlamda benden çok daha "istikrarlı" olan İsmet Arslan'ın kurup yönettiği Berfin Bahar Dergisi, benim yayıncılık ve siyasal anlayışıma çok yakın olmasa da, süreklilik kazanmış bir dergi olarak, tanıtılmayı hak ediyor. Benim siyasal düşünceme pek uymayan Kemalist bir yayın politikasına sahip olan Berfin Bahar Dergisi, özellikle "İşçi Partisi" yapılanmasına yakın bir yazınsal duyarlılıkta. Benim de uzun yıllar içerisinde bulunduğum ve yaklaşık olarak yirmi yıldır uzak durduğum "İşçi Partisi" (daha önce "Sosyalist Parti"), Ergenekon Davası ile Silivri Cezaevi'nde ikâmet etmesi nedeniyle, bu partinin bana ve ülkeye uymayan işleyişini eleştirmeyi, ileriye bırakıyorum. Malumunuz, "mağdur ve mazlum olana vurulmaz."


Benim yayıncılık ve siyasal anlayışıma pek uymuş olmasa da, yineliyorum, Berfin Bahar Dergisi'nin sevdiğim en önemli yanı, süreklilik içermesi. Türkiye tiyatrosunu hızla, hem de şimşek hızıyla çürütüp, küflendirmenin yanı sıra, bu tiyatroyu toplumsal uçuruma doğru sürükleyen alçak LİNÇÇİ tiyatro dergileri, halk için, toplumsal aydınlanma için değil, "VELİNİMET"inin (VELİ=LEMİ+NİMET=AYŞENİL) çıkarları, onların paşa gönülleri için yayınlanıyor. 


Yeni yılın yeni ayının sekizinci gününü bile bitirmemize karşın, Devlet Tiyatroları Müdürü Lemi Bilgin, Şehir Tiyatroları Genel Sanat Yönetmenleri Ayşenil Şamlıoğlu ile Nejat Birecik'ten reklâm adı altında avuç dolusu para (avanta, bahşiş, diş kirası, iane, iaşe, sadaka, sus payı) alan tiyatro dergilerinin hiçbiri, evet hiçbiri henüz elimizde olmadı. Eğer, bu dergiler, Lemi Bilgin'in, Ayşenil Şamlıoğlu'nun ve Nejat Birecik'in ellerine verildiyse, Lemi Bilgin, Ayşenil Şamlıoğlu, Nejat Birecik, bize, kendi imzalarıyla e-posta gönderip de bu dergileri ellerine aldıklarını belirtirlerse, biz, bu tiyatro dergilerinden özür dilemeyi şimdiden garanti ediyoruz!


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz