31 Ocak 2012 Salı

Bulunmaz Tiyatro kurucusu ve yöneticisi Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz, aşağıdaki yazıyı okuyunca birdenbire şunu düşündü: "LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından ve Boğaziçi Üniversitesi Gölgesinde Yetişenlerden LİNÇÇİ Mimesis sitesi, alnında hissettiği LİNÇ karanlığına hiç aldırmadan, 'Her türlü müstehcenliğe, edebe aykırı ve yakışıksız oyuna, filme ve gösteriye medenî şekilde itiraz etmemiz gerekir.' diyerek, 'Günlük Müstehcen Sırlar' oyununu eleştirenleri 'hedef gösterme propagandası ile' suçluyor!"

Şehir Tiyatrosu’nda Rezalet Tiyatro!

(Editörün Notu: Yukarıdaki başlığı Son Devir haber portalinden olduğu gibi almayı uygun gördük. Çünkü başlıkta da görüldüğü gibi daha önce de benzerleriyle karşılaştığımız bir hedef gösterme propagandası ile tekrar karşı karşıyayız. İstanbul Büyükşehir Tiyatroları’nın “Günlük Müstehcen Sırlar” oyununun galası öncesinde oyunu izlemeden yazılmış bir köşe yazısına gönderme yapılarak hazırlanan aşağıdaki haberi siz okuyucularımızın takdirine bırakıyoruz.)

Özel televizyon kanallarının dizilerindeki müstehcen sahnelere tepkiler çığ gibi büyürken, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Şehir Tiyatroları’nın 16+ sınırlaması olan küfür diyaloglu oyun sahnelemesi vatandaşı çileden çıkardı.

Özel tv yayınlanan diziler ve özel tiyatrolarda sanat adı altında sahnelenen oyunların toplumda oluşturduğu tahribat gün geçtikçe büyüyedursun, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İstanbul Şehir Tiyatroları da bu dejenerasyona  büyük katkı vermeye devam ediyor.

Şehir Tiyatroları’nın, bir süredir sahnelediği ve gösterimi süren Günlük Müstehcen Sırlar’ın sanatsal değeri o kadar büyük ki, (içerdiği küfür diyalogları ve cinsel içeren espiriler nedeniyle) 16 yaş altı izleyicilere kapalı.

Kaynağı halktan alınan vergiler olan Büyükşehir bütçesinden finanse edilen Şehir Tiyatroları’nda sergilenen bu rezalet  eserde kızlar okulunun karşısındaki parkta karşılaşan iki teşhirci arasındaki diyalogları konu alıyor.

Söz düellosu şeklindeki diyalogdan bu iki kişinin materyalist felsefenin savunucuları olan Psikanaliz’in kurucusu Sigmund Freud ve Kominizm’in kurucusu Karl Marx olduğu ya da o iddiada oldukları anlaşılıyor.

Oyun Freud ve Marx’ın artık bilimsel anlamda da geçerliliğini yitiren cinsel ve sosyal teorilerini konu alıyor.


MÜSTEHCENLİĞİ TEŞVİK İBB’YE Mİ KALDI

Şehir Tiyatrolarının müstehcenliği konu alan bir oyunu sanat adı altında sahnelemesine tepkiler de büyüyor. Konuyu bugünkü köşesinde değerlendiren Yeni Asya Gazetesi yazarlarından Faruk Çakır, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne yüklendi.

Çakır, ‘Müstehcenliği teşvik İBB’ye mi kaldı’ başlıklı yazısında sosyal problemlerin açtığı yaraların sarılmasının ekonomik ve siyasi problemlerin aşılmasından çok daha zor olduğunu vurgulayarak hem İBB’yi, hem de bu devletin kurumu eliyle müstehcenlik yapılmasına karşı sesini yükseltmeyen muhafazakar basını eleştirdi.

Böyle bir oyunun başka iktidarlar tarafından sahnelenmesi durumunda tepki gösterecek olan kalemlerin şimdi belediye AK Parti’de olduğu için eleştirmemelerine yüklenen Çakır, “Bu işin, bu yanlışın hafife alıncak yönü yok. Her türlü müstehcenliğe, edebe aykırı ve yakışıksız oyuna, filme ve gösteriye medenî şekilde itiraz etmemiz gerekir. Böyle bir oyunun oynatılacak olması kesin olarak yanlıştır. Hangi iktidar, hangi belediye ve hangi tiyatro grubu yaparsa yapsın, bu yanlış “doğru” olmaz” ifadelerini kullandı.

FARUK ÇAKIR’IN YAZISI İÇİN TIKLAYINIZ

Son Devir

(Kaynak: Mimesis)