12 Ocak 2012 Perşembe

İtalya'ya giderken, bir İtalyan yazarın kitabını okumak istedim! / HB

Bugün, İtalya'da olacağım. İtalya'ya giderken, "bilmem kaçıncı kez" okuduğum "Savaş Sanatı" kitabını yeniden okuma gereksinimi duydum. Sabahın erken saatlerinde, bir yandan köpeklerim Tarçın'la Toprak'ı Sultanahmet Parkı'nda gezdirirken, bir yandan da İtalyan askerî stratejist, devlet adamı, düşünür, oyun yazarı, politikacı, şair, tarihçi Niccolo Machiavelli'nin kaleme aldığı "Savaş Sanatı" kitabının sayfalarını çevirmeye başladım. Ancak, daha ilk sayfada, önemli bir yanlışlıkla karşı karşıya kaldım:


1469 yılında doğan Machiavelli, "Doruk Yayımcılık"a göre 1496 yılında doğmuş. Neyse ki, "Doruk Yayımcılık"tan Cafer'le yaptığım telefon görüşmesi çok olumlu geçti de, şimdilik kaydıyla, bu küçük değininin dışında herhangi bir eleştiri getirmeyi düşünmüyorum.


Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz