Oyun'un notu: LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ Mimesis sitesinden alıp, olduğu gibi aşağıya aktardığımız yazıdaki LİNÇÇİ kuruluşların bu sıfatını biz eklemekle birlikte, LİNÇÇİ kuruluşların üzerini "maymungötürengi" ile belirgin hâle biz getirdik. Ayrıca, yazıdaki bâriz yazım yanlışlarını "maymungötürengi" ile belirtip, doğrularını "çimenrengi" ile biz yazdık!
***
Bir kişi, bir kuruluş, bir kurum, düşünsel gücünü amelelerden, emekçilerden, halktan, işçilerden değil de, sadece ve sadece emperyalistlerden, kapitalistlerden, liberallerden, nasyonellerden alırsa, o kişi, o kuruluş, o kurum, ezilenlerin dilini kullanmak yerine, "bol İngilizceli sömürge valisi" dilini kullanmak zorunda kalır.
LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından LİNÇÇİ Mimesis sitesi de, öyle yapıyor; halkın dilini değil, emperyalistlerin dilini kullanıyor. Bir sömürge kişisi, bir sömürge kuruluşu, bir sömürge kurumu, nasıl ki halkın anlamadığı bir dille konuşup yazarsa, LİNÇÇİ Mimesis sitesi de, aynen öyle anlaşılmaz bir dil kullanıyor. Henüz iki elleriyle bir sözcüğü doğrultamayan LİNÇÇİ Mimesisçiler, hiç utanıp sıkılmadan, "Tiyatroda Alternatif Eğitim" başlığını atma cesareti gösterebiliyorlar!
Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz
***
Tiyatroda Alternatif Eğitim
Tiyatroda güçlü bir örgütlenmenin ihtiyacını en çok hissedenler amatör/alternatif tiyatro yapılanmaları. Çünkü yıllar içerisinde çok açık biçimde ortaya çıktığı gibi bu tür tiyatro yapılanmaları için dayanışma ağları kurmadan nitelikli çıkışlar yapmayı düşünmek, hatta (hattâ) kimi zaman tetral (teatral) faaliyetlerin devamlılığını sağlayabilmek imkansız (imkânsız) hale (hâle) geliyor. Ancak ne yazık ki LİNÇÇİ İATP ve LİNÇÇİ TTB gibi deneyimlerin ardından şu an (ân) için özellikle bu alanın aktörleri oldukça dağınık bir görünüm arzetmekte (arz etmekte). Bununla birlikte şu sıralada (sıralarda) İTÜ’de bir grup üniversiteli tiyatro topluluğunun LİNÇÇİ Tiyatro Boğaziçi'nden bazı tiyatrocuların da desteğiyle hiç olmazsa kendi eğitim faaliyetlerini ortaklaştırmaya, somut teatral sorunlar üzerine tartışmaya çalıştıklarını gözlemliyoruz. Kendine has yapılanmaları ve sahip oldukarı (oldukları) kesintisiz insan kaynağı nedeniyle özellikle üniversite tiyatrolarının bu türden alternatif eğitim olanaklarının yaratılmasına şiddetle ihtiyaç duydukları aşikar (aşikâr). Profesyonel ya da yarı profesyonel tiyatro topluluklarının üniversiteli ya da liseli gençlerle geliştireceği bu türden alternatif nitelikli kuramsal/pratik işbirliği faaliyetleri toplum tabanında oluşacak yeni örgütlenme modellerinin hayat bulması açısından büyük önem taşıyor. Ancak ne yazık ki bu türden etkinliklerin sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek düzeyde. Ve ne yazık ki bu tek tük adı sayılabilecek örnekleri ortaya çıkaran öznelerin de iletişim ve koordinasyon kurma konusunda bir girişimi bulunmuyor. Oysa alternatif olmaya çalışan tüm tiyatro kesimleri bu türden faaliyetleri daha örgütlü bir biçimde birlikte kotarmayı denediklerinde bizce hem tiyatro dünyasında etkisi hissedilecek bir harekete dönüşme potansiyelleri artacak, hem de geleceğin örgütlenme modellerinin tartışılıp hayata geçirebileceği (geçirilebileceği) gerçek bir zeminin temelleri atılacaktır.
(Kaynak: Mimesis)
***
Ayrıca bakınız:
Boğaziçi Üniversitesi'nden sonra, İstanbul Teknik Üniversitesi de LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Tiyatro Boğaziçi'ne "yardım ve yataklık" ediyor!