11 Aralık 2011 Pazar

LİNÇÇİ G&M Demirkanlı, oyun yazarı Erbil Göktaş yönetimindeki Yeni Tiyatro Dergisi haberini, seve seve olmasa da, söke söke yayınlamak zorunda kaldı!

Yeni Tiyatro Dergisi'nin Aralık 2011 Sayısı Yayımlandı...


Yeni Tiyatro Dergisi 33. sayısında Ken Kesey’in romanından Dale Wasserman’ın uyarlayıp Bilge Koloğlu’nun Türkçe’ye kazandırdığı “Kafesten Bir Kuş Uçtu” (Namı diğer “Guguk Kuşu”) oyunuyla 2011 yılını uğurluyor. Erbil Göktaş “sunu” yazısında bunu esprili bir biçimde “kafesten bir kuşun uçması” olarak değerlendiriyor ve 2012 yılının “tiyatromuzda daha verimli ve nitelikli geçmesi” dileklerinde bulunuyor. Yine Göktaş, Coşkun Büktel, Hilmi Bulunmaz ve Ediz Baysal’la “açık oturum” biçiminde yaptığı tartışmalara değinerek “yeni yılda” bunları da yayınlamaya başlayacağını duyuruyor.

Alpay Ekler, “Karagöz Mısır’dan mı Geldi?” yazı dizisinin üçüncü kısmında önemli belgeleri 1. elden yayınlayarak Metin And’ın “bu konudaki” görüşlerini ele alıp tartışıyor ve konuya “yeni” açılımlar getiriyor. Turgay Yıldıran, “Ana Akım Medyanın Tiyatro İle İmtihanı Ya Da Magazin Haberciliğinin Bir Kolu Olarak Tiyatro” başlıklı incelemesinde Türkiye’deki ve dünyadaki basının “tiyatroyu” ele alış ve yansıtış biçimlerini kapsamlı bir biçimde irdeliyor. Okday Korunan, Serpil Tamur’la yaptığı söyleşisinde tiyatro ve oyunculuk konularına değiniyor.

Ersin Çakmak ve Yelda Özdeş ise Yunus Emre Bozdoğan’la Kocaeli B.B. Şehir Tiyatroları’nda yönettiği “Kafesten Bir Uçtu” oyunu üzerinde söyleşirken, Fatma Üçler Topçu da bu oyunun, hem metnini, hem filmini (Guguk Kuşu), hem oyununu ele alarak “ilginç” bir eleştiriye imza atıyor. Ezgi Özcan, Bakırköy Belediye Tiyatroları’nın “Medeni Hali: Kadın” oyununu; Gizem Yerlikaya, Oyun Atölyesi’nin “Don Juan” oyununu; İhsan Ata, Dostlar Tiyatrosu’nun “Marx’ın Dönüşü” oyununu eleştiriyorlar.

Ezgi Deniz Alpan ve Yasin Akyüz eleştirilerinde, İzmir Devlet Tiyatrosu’nun “Yerin Altında” oyununu “farklı” açılardan değerlendirip “tematik açıdan” zenginliğiyle, Türkiye’nin yaşadığı çeşitli depremleri kendine özgü bir dil ve kurguyla anlatmasıyla “Bir Türkiye panoraması” çizmesinin üzerinde duruyorlar. Ezgi Özcan, “Çocukla Çocuk Olmak” eleştirisinde öncelikle “çocuk tiyatrosu”nu ele alıyor ve sonra izlediği “Çirkin Ördek Yavrusu Müzikali” ve “Benim Güzel Pabuçlarım” oyunlarının eleştirisini yapıyor; M. Taner Çelik de, “çocuk tiyatrosundaki masallar hakkında” bilgi verdikten sonra, Antalya Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nda izlediği “Otobüs Durağında Üç Bencil” adlı çocuk oyununun eleştirisini yapıyor. Ömer Öztürk “Arşivhanemden” başlıklı yazısında “geçmişin tozlu sayfalarından” yine “ilginç” belgeler ve anekdotlar çıkarıyor; bunlardan bir tanesi de Kemal Sunal’ın oynadığı bir tiyatro oyunu üzerine…


Haber Giriş Tarihi: 12 Aralik 2011