2 Ekim 2011 Pazar

Emperyalist kültürün taşıyıcısı İngilizce, tiyatroya da dadandı!

Evrensel kuraldır; hangi ülke, emperyal bir hâl almışsa, o ülkenin kullandığı dil, dünya halklarına empoze edilir. Bu empoze etme eylemi, her ne denli, zorla yapılmıyormuş izlenimi verilse de, bilinçaltına yerleştirilen yapay istemlerle oluşturulmuş rıza yönetimi sonucu, emperyalizmin kullandığı dil, halkların ağızlarına yavaş yavaş enjekte edilir.

Evrensel kuraldır; hangi konunun öğretilmesi söz konusuysa, o konu, bütün araç gereçler kullanılarak, büyük kitlelerin bilincinde hızla hayatiyet kazanır. Türkiye halkı, Amerikan Emperyalizmi ile Avrupa Emperyalizmi kıskacında kıvranıp, kendine bir evrensel kabul alanı açma sürecine girmişken, kendi değerlerini "es" geçerek, örnekse Osmanlı kültürünü, Osmanlı tarihini taşıma gücü bulunan Osmanlıca'yı yada kendi içindeki bir halkın kullandığı Kürtçe'yi öğrenmenin yanı sıra İngilizce'yi (de) öğrenmek yerine, bir kültür dili olarak kullanılmaktan çok, bir tahakküm dili olarak kullanılan "sadece İngilizce" öğrenmeye yönlendiriliyor.

Evrensel kuraldır; bir ülkenin insanları, kendi diline ve kendi kültürünü taşıyan kendi tarihine sahip çıkmadan, sadece emperyalizm taşıyıcısı bir dili konuşmaya başlarlarsa, o ülke, artık, tamamıyla emperyalizmin tutsağı olur. Örnekse, son yaptığım seyahatlerden birinde, Çin'in çok önemli bir bölümü olan Hong Kong'da çok ilginç izlenimler edindim. Bu izlenimlerimi bir tek tümcede özetlemem gerekirse, şunu söyleyebilirim:

Çingilizce konuşan çekik gözlü İngilizlerin işgâl ettiği Çin'in önemli bölgesi; Hong Kong...

"Tiyatro İle İngilizce Eğitimi" başlığıyla sunulup, Ayla Algan önderliğinde sürdürülen Okan Üniversitesi yapımı projeyi görür görmez, aklıma ilk gelen, emperyalist kültürün taşınma çabası oldu. Hele bir de, bu haber, LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Mimesis sitesinde yayınlanınca, (Shakespeare çocuklarının egemen olduğu bu sitenin emperyalist kültür taşıyıcısı olduğunu bildiğim için) yukarıdaki küçük yorum darbelerine başvurmak zorunda kaldım!...

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz


***


İDSA’da Tiyatro İle İngilizce Eğitimi


Dünyanın çeşitli ülkelerinde yabancı dil öğretiminde uzun yıllardır başarı ile kullanılan, usta sanatçı ve değerli eğitmenimiz Ayla ALGAN’ın müfredatını hazırladığı “Tiyatro İle İngilizce” Atölyesi Türkiye’de ilk defa İstanbul Drama Sanat Akademisi’nde hayata geçmektedir. Bir sertifika programı olan “Tiyatro İle İngilizce” Atölyesinde İngilizce dersleri, uzman İngilizce eğitmenleri ve bizzat usta sanatçı Ayla ALGAN tarafından, OKAN ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ ve İDSA bünyesinde, tiyatro ve yaratıcı drama teknikleri kullanılarak verilecektir.

Öğrenciler, İngilizce bilgi seviyeleri tespit edildikten sonra, sınıflara ayrılmaktadır. Başlangıç (beginner) ve temel bilgi (elementary) seviyesinde İngilizce bilgisine sahip olan öğrenciler bir üst seviyeye geçmek için ön eğitime tabi tutulmaktadır. Orta (intermediate) ve ileri (advanced) seviye İngilizce bilgisine sahip öğrenciler, Tiyatro İle İngilizce Sertifika Programına kabul edilmektedirler. Sertifika programımız 6 ay sürmekte ve dersler Cumartesi günleri OKAN ÜNİVERSİTESİ Mecidiyeköy Kampüsünde, Pazar günleri İDSA Yeşilyurt Merkez‘ de verilmektedir. Derslere katılım için iki merkezden bir tanesi tercih edilecektir.

Öğrencilerimiz, drama metodu kullanımıyla bağlamlardaki gramer yapılarına aşina olmalarının yanı sıra, dili kendilerini açıkça ifade etmek ve bilgilendirmek için nasıl kullanılacaklarını öğrenmektedirler. Yaratıcı drama kullanımı öğrencinin yabancı dil ve kültüre karşı olan farkındalığını arttırmaktadır. Yaratıcı drama ve tiyatro tekniklerinin eğitimdeki faydaları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

· Hayal gücünü harekete geçirir ve yaratıcı düşünceyi teşvik eder,

· Eleştirel düşünme becerilerini geliştirir,

· Dil gelişimi teşvik eder,

· Etkin dinleme becerilerini arttır,

· Öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçası olan duyuları dahil ederek, anlama ve öğrenme tutma güçlendirir,

· Empati ve başkalarına karşı duyarlılık artar,· Akranlarına saygı ve grup işbirliğini teşvik eder,· Benlik kavramı olumlu yönde güçlenir.

Bu yeni metot ile;

· İletişim becerileri ve edebi yaklaşım gelişirken, yaratıcılık, özgünlük, duyarlılık, akıcılık, esneklik, duygusal istikrar ve işbirliği de artmaktadır.

· Öğrenciler için sağlam bir temel sağlayarak onların kavrama ve üretme becerileri arasında bir köprü kurulmaktadır.

· Öğrencilere yeni fikirler ve anlayışlar geliştirmek üzere yer ve zaman sağlanmaktadır.

· Diğer geleneksel öğrenme metotlarının aksine öğrenciler, yeni bir kavrama ve öğrenme formları geliştirmeye olanak vermektedir.

Tel: (0212) 662 0236
(0212) 662 0240
www.istanbul-drama.com

(Kaynak: Mimesis)