29 Eylül 2011 Perşembe

LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Mimesis'teki LİNÇÇİ İlker Yasin Keskin, Kültür Bakanlığı çanağı yalamanın teorisini oluşturma gayreti içerisinde!

Oyun'un notu: LİNÇ KAMPANYASI ana sponsorlarından Mimesis sitesinden alıp, olduğu gibi aşağıya aktardığımız yazıda adı geçen LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşun bu sıfatını biz eklemekle birlikte, bu LİNÇÇİ kişi ve LİNÇÇİ kuruluşun adları daha net anlaşılsın diye, üzerlerini "maymungötürengi" ile biz belirgin hâle getirdik!


***


Toplumsal olay ve olguların, hafife alınarak, hiçimsenerek, küçümsenerek kuramsallaştırılması olası değildir. Nasıl ki, herhangi bir siyasal parti, Siyasal Partiler Yasası koşullarını kabul ederek seçimlere katılır ve bunun sonucuna katlanıp, parlamentoya seve seve yada söke söke giderek, Siyasal Partiler Yasası koşullarına uymak zorundaysa, Kültür Bakanlığı çanağı yalayan yada yalamaya niyetlenen tiyatrolar da, kapitalizmin ilelebet muhafaza ve müdafaa edilmesi için hayatın estetize edilmesine, yani meta estetiğinin vücut bulmasına yardım ve yataklık ederler...

Yazar Coşkun Büktel'le Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanaklarını imhâ etmek için müthiş derecede büyük bir çaba harcayarak, 1100 kişilik kişiliksiz kişiyi bir araya getirme başarısı elde eden Boğaziçi Üniversitesi Gölgesinde Yetişenler familyasının nadide üyesi LİNÇÇİ İlker Yasin Keskin, Kültür Bakanlığı çanağının daha demokratik bir dille yalanmasının teorisini oluşturmaya gayret ediyor.

TİMİS'ten Ulaş Adiyan'la geyik muhabbeti yapan LİNÇÇİ ve Shakespeare çocuğu İlker Yasin Keskin, emekçi kitlenin sorunlarına siyah bir şal örtülmesi için imâl edilmiş bulunan Kültür Bakanlığı çanağının tahkim ve tesis edilmesinin gönüllü bekçisi rolüyle LİNÇÇİ Mimesis sahnesine çıkmayı yeğlemiş bir ademoğlu...

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz


***


Devlet Sadece Belirli Gruplara Yardım Ediyor


LİNÇÇİ Mimesis Haber – Devletin, tiyatrolara ayırdığı fon hakkındaki fikirlerini sorduğumuz Timis’ten Ulaş Adiyan, özel tiyatrolara yardım yapılmasını önemli bulduklarını ancak yapılan yardımların sadece belirli kurumlar arasında paylaşılmasını doğru bulmadıklarını; tiyatrolara ayrılan bütçenin tiyatrolar arasında hangi ölçütlere göre sınıflandırıldığının pek de şeffaf olmadığını söyledi. “Bu kadar gruba şu kadar para ayırdık” demenin şeffaflık ilkesinin uygulandığı anlamına gelmediğini söyleyen Adiyan, bütçenin sadece tanınan bilinen gruplar arasında değil yapılan işlerin niteliğine göre de ayarlanması gerektiğini; özetle kategorizasyonda belirli değişikliklere gidilmesinin elzem olduğunu belirtti.

Ulaş Adiyan, devletin tiyatroya katkısı konusunda ise yalnızca belirli bir ödenek ayırmanın yeterli olmadığını, her anlamda altyapı hizmetlerinin de kesinlikle sunulmasının devletin görevi olduğunu sözlerine ekledi. Devletin kendisine ait sahneleri, sahnelere ihtiyaç duyan tiyatro gruplarına açarak bu konuda işe başlayabileceğini ifade etti

LİNÇÇİ İlker Yasin KeskinLİNÇÇİ Mimesis Haber

(Kaynak: Mimesis)