31 Temmuz 2011 Pazar

Sosyalist Sanatçı Hilmi Bulunmaz'ın sanatsal ifade olanağını imha etmek isteyenlerden LİNÇÇİ Sabiha Topallar, tiyatrohaber.net'te sözde yazı yazmış!!!

BİR TRAJEDİ: HANEDAR KONAKLARI
Sabiha Topallar
İZLENİM-ELEŞTİRİ
Hani bazen ışıklar üstünüzdedir sizden yüksek performans beklenen bir oyundasınızdır akarken zaman alkışlara az kaldı’yı gösterir akreple yelkovan ama aksi gibi bazen hayatın kendisidir bize oyun oynayan biz kendimizi sahnede düşlesek dahi gerçeklik can yakar…
Şehrin merkezinde emlak zengini bir ev sahibi Fransız balkonlu geniş, yeni binalar yapar parasına para katar kiralar, satar bir gün açgözlülüğüyle yeni apartmanı dikecekken iş bilmez usta(!) yan apartmanın duvarını yıkar… Demir yığınları toprağın çökmesine sebep olmuştur bu kadar basittir hatası yıkılan duvarda nasılsa emlak zenginindir içerdeki kiracı da zavallı bir kiracıdır bu ülkede nasılsa her hata kapatılır hele ki emlak zengini ev sahibi kişi iktidar partinin meclis üyesi ise niye korksun ki…
Kiracıdan o evde oturması beklenir sanki bir set gibi yamanır hemen duvar, kiracının hiç hesapta yokken yollara düşüp ev araması gerekir, bu sırada işi aksar, ailesini peşinde sürükler derdiyle, misafir arkadaşı ‘ben hep o koltukta uzanırdım ya bana bi’şey olsaydı’ diye mırıldanır…
Bu ülkede her gün karanlık bir oyun oynanıyordur yılların sahnesi yıkılıp rant sağlanırken incecik duvarlar arasında bir garip hayat oyuncusunun başına evi yıkılmış çok mudur?!
Hayır efendim bu oyun tek perde olmayacak devamı gelecek…
Bu trajikomik hikayenin şanssız oyuncusu benim ve maalesef bu gerçekle baş etmekteyim…
Sanatla, sağlıcakla kalın
Sabiha Topallar