25 Ocak 2011 Salı

Uğur Mumcu: Önemli olan, insanın böyle bir toplumda, bir "mezar taşı" gibi suskunluk simgesi olmamasıdır!

''unutmayalım ki cesur bir kez, korkak bin kez ölür.
önemli olan, insanın böyle bir toplumda
bir "mezar taşı" gibi suskunluk simgesi olmamasıdır."

Uğur Mumcu
Cumhuriyet, 19 Mayıs 1985

***

Uğur Mumcu öldürüldüğünde, ben henüz doğmamıştım. Ben, büyüdükçe onun kitaplarını okumaya başladım zira babamın kitaplığında onun kitapları oldukça iyi bir yer kaplıyordu. Ben o kadar kötü insan tanıdım ki; artık bir insanın iyi mi yoksa kötü mü olduğunu, az çok anlayabiliyorum.

Uğur Mumcu iyi bir adamdı. Her şeyden önce çok iyi bir gazeteciydi, korkusuz bir adamdı. Şimdinin yozlaşmış Kemalistleri gibi değildi! O, uğruna ölümü göze aldığı 'savaşını' verirken Starbucks'lara asla gitmezdi; kapitalizme karşı çıkardı...

Hatırlatma: Uğur Mumcu katledildiğinde, Çiller Başbakan, Ağar Emniyet Genel müdürü, Demiral DGM başsavcısıydı.

Oğuzcan Önver
24 Ocak 2011