13 Kasım 2010 Cumartesi

Oyun Atölyesi, Haluk Bilginer, Kemal Aydoğan, vekilleri Av. Süleyman Anıl ve Av. İbrahim Demirci'nin şikâyetlerine karşı, H. Hilmi Bulunmaz'ın yanıtı!

..................................................T.C..............................EK - D
........................................... İSTANBUL
............................CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI
........................................BASIN BÜROSU


Soruşturma No: 2010/42442-1458

................................SORGULAMA TUTANAĞI
..........................................(Şüpheli İçin)

İFADE VERENİN:
T.C. Kimlik Numarası: 50482204038
Adı ve Soyadı: HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ
Baba ve Ana Adı: MEHMET CEMALETTİN - NEBAHAT
Doğum Yeri ve Tarihi: ÇUBUKLU - 10/07/1955
Nüfusa Kayıtlı Olduğu Yer: İSTANBUL - FATİH
İşyeri Adresi: Ali Baba Türbe Sk. Onur Han N: 13/8-9 Çemberlitaş Eminönü / İSTANBUL
Varsa Telefonu (Ev-İş-Cep-İrtibat): 0212 513 47 32 - 33
Mesleği, Ekonomik Durumu: Kuyumcu - Tiyatroculuk / 3.000
Medeni Hali, Çocuk Sayısı: Evli / 2 çocuk
İfadenin Alındığı Yer: Savcılık Basın Odası

İfade verene yüklenen suç anlatıldı, müdafi seçme hakkının bulunduğu ve onun hukukî yardımından yararlanabileceği, müdafiin ifade alma sırasında hazır bulunabileceği, müdafi seçecek durumda değilse ve bir müdafi yardımından yararlanmak istediği takdirde kendisine baro tarafından bir müdafi görevlendirilebileceği, yakınlarından istediğine yakalandığının derhal bildirileceği, isnat edilen suç hakkında açıklamada bulunmamasının kanunî hakkı olduğu, şüpheden kurtulması için, somut delillerinin toplanmasını isteyebileceği kendisine hatırlatılıp açıklandı. "Savunmamı kendim yapacağım" dedi.

SORULDU:

www.tiyatroyun.blogspot.com isimli sitenin sorumlusuyum. Sahibi olduğum Bulunmaz Tiyatro çalışmalarının dışında, kendim de tiyatrocu olmam nedeniyle, tiyatro camiasını ilgilendiren pek çok bilgi ve yazıya bu sitede yer veriyorum; benim yazılarım da yayınlanmaktadır. Kamuoyuna yansıdığı gibi, tanınmış tiyatrocu Haluk Bilginer, 46 adlı dergideki röportajında, oyuncuların çoğunu yavşaklıkla suçlamış, yakınları öldüğünde sahneye çıktıklarını söylemelerine inanmadığını, bunun da bir yavşaklık olduğunu dile getirmiştir. Bu söylemde doğruluk payı bulmadığım için, bir tiyatrocu olarak beni de ilgilendirdiğinden, yukarıda belirttiğim sitede, görüşlerimi dile getirme gereğini duydum.

Müşteki Haluk Bilginer, tanınmış bir kişi olup, kendisinin sebebiyet verdiği yazılarım nedeniyle, eleştirilerime de katlanmak zorundadır. Haluk Bilginer, aynı zamanda, Oyun Atölyesi isimli tiyatronun da sahibidir. Tanınmış senaryo yazarlarından Coşkun Büktel ve beni hedef alan Internet ortamında yayınlanmış, 1100 kişinin imzasını taşıyan bir metin yayınlanmıştır. Burada, oldukça aşağılayıcı ifadeler kullanılıp, kişilik haklarımıza saldırılmıştır. Âdeta, bir LİNÇ KAMPANYASI başlatılmıştır. Oyun Atölyesi ve Kemal Aydoğan da, imzacılar arasında olduğundan, bu sanal LİNÇ nedeniyle, kendilerini "LİNÇÇİ" olarak niteleme gereği duydum. Burada hakaret kastım söz konusu değildir ve bu tabir hakaret de içermemektedir. Haluk Bilginer için, hiçbir zaman LİNÇÇİ sıfatını kullanmadım. Sadece, sahibi olduğu Oyun Atölyesi için bu tabiri kullandım; tüzel kişiliğin de, hakaret suçunun mağduru olması söz konusu değildir. Ben, sadece, kişisel görüşlerimi yazarak, ifade özgürlüğümü kullandım; suçlamayı kabul etmiyorum. İki sayfadan ibaret yazılı savunma dilekçemi ve LİNÇ KAMPANYASIna yönelik 44 sayfalık yazılı metni sunuyorum, dedi.

Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 147'nci Maddesi'nde yazılı hususların yerine getirilmesinden sonra, tutanak okunup, ifade veren ile hazır bulunanlar tarafından imza altına alınmıştır. 12/11/2010

NURTEN ALTINOK.....İBRAHİM ŞAHİN.....HÜSEYİN HİLMİ BULUNMAZ
.Cumhuriyet Savcısı............Zabıt Kâtibi..............................Şüpheli
.............İmza.............................İmza.....................................İmza

***


Ayrıca bakınız: Oyun Atölyesi, Haluk Bilginer ve Kemal Aydoğan, vekilleri Av. Süleyman Anıl ve Av. İbrahim Demirci eliyle Hilmi Bulunmaz'ı, savcılığa şikâyet ettiler!